Problem: Sony Bridge For Mac

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av GodTårta, 2 jul 2012.

  1. GodTårta

    GodTårta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdaterade nyss min Sony Xperia S till ICS via Sony Bridge For Mac. Efter uppdateringen lyckas dock inte Bridge For Mac hitta min telefon, det står bara ansluter men ingenting mer händer. Innan uppdateringen fungerade det normalt. Någon som vet vad problemet kan vara och hur man kan åtgärda det?
     
  2. tysonayt

    tysonayt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Sony har bekräftat att det är ett problem sedan ICS och att de jobbar på det.
     
  3. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag får samma problem via Sony bridge för min IMac som med PCC för min bärbara Lenovo. Är inget fel på usb portarna eller kabel/kablarna utan deras programvaror för telefoner som verkar vara extremt buggiga. Alla uppdateringar jag installerat bortsett den första har varit med Sony update service..PCC har bara strulat för min del så jag har tröttnat på det. Hoppas däremot att de får ordning på programmen och en del av buggarna som telefonen dras med

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  4. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Tidigare lösningar med Gingerbread har varit att rensa MTP-appens data och plugga in telefonen.
    Att sätta på USB-felsökning skulle också kunna vara något att testa, om du inte redan gjort det.

    Har inte haft det här problemet med ICS. Satt många timmar med det här när ICS inte var ute, och sedan löste det sig av sig själv på något sätt en vecka efter att sista GB-uppdateringen kom.
     
  5. Martinicum

    Martinicum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hade samma problem innan men nu finns Bridge for Mac 3 och efter jag uppdaterade till den så funkar det igen.

    Skickat från min Transformer Prime TF201 via Tapatalk 2
     
    Sneaky gillar detta.