Bibliotek för meny

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av noname.olsson, 3 jul 2012.

  1. henkepenka

    henkepenka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag ser menyn lysa genom när den är stängd så det ser väldigt konstigt ut när jag scrollar då menyn är stängd. Är det bara jag som får detta fenomen?

    Annars funkar själva animationen då man drar ut och stänger menyn klockrent...

    //Henrik
     
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Nix det stämmer. Menyn ligger där den ligger. Exemplet är två fragments osm är genomskinliga så man ser givetvis igenom båda. För att få korrekt bredd ifall någon använder sig av match_parent på menyvyn så läggs den bara ut i den bredd som den maximalt kan vara när den är öppnad. Om jag förstår dig rätt.
     
    Last edited: 13 jul 2012
  3. noname.olsson

    noname.olsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ska in på jobbet nu, men ser fram mot ikväll att se om du hunnit med något mer!

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  4. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Andra projekt som också behöver göras har fått ta lite extra av min tid. Har pillat lite på att förbättra animeringen när man släpper och sedan öppna & stänga via en knapp. Koden har jag rört till, ska titta lite mer idag och imorgon eller göra rent allt och lägga ut det på github eller något ifall någon annan vill fortsätta testa och leka.
     
  5. noname.olsson

    noname.olsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ser spännande fram mot att få ta del av koden!
     
  6. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Man ska aldrig ge ETAs... Massa skit hemma och andra projekt har inte gett så mycket tid till det här som jag ville. Så jag får lyfta på hatten och be om ursäkt.

    http://goo.gl/1zAz2 nytt exempel med textviews-exempel och listfragments. Har inte jobbat så mycket mer än att försöka få swipen att fungera. Den är ett (imo) dåligt ihopkok av inspiration från SlidingDrawer och ViewPager med lite egen transition av views. Ska städa upp biblioteket lite och se om jag hinner få upp det på github senare idag.

    Edit: Det nya exemplet har bytt både appnamn och paketnamn. Så ni som laddade ner den gamla har då något att avinstallera, om ni vill.
     
    Last edited: 17 jul 2012
  7. noname.olsson

    noname.olsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ingen stress, du har gjort ett bra jobb. När du delar koden så hugger jag den direkt!

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  8. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    https://github.com/davols/SlideMenu
    Nu är det bara att checka ut och hata. Fan, har inte så mycket tid att pilla på det. Lösningen för animeringen/scrollningen när man släpper är för ful. Ska se om jag hinner under helgen. Lite kommentarer här och där. Vid frågor kom till ircen eller maila.

    Edit:
    Finns ingen how-to. Sample är nog lättast att kolla. Definerar layouten i xml och första childet är alltid menyn och andra är content. Finns ett attribut för att sätta överlap-marginalen om man vill det. Det måste alltid finnas 2 childs till RootView.
     
    Last edited: 18 jul 2012
  9. noname.olsson

    noname.olsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  10. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

  11. noname.olsson

    noname.olsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER