Åsikter om Telias Huawei Mediapad

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av antiunix, 4 dec 2011.

  1. Perrablerra

    Perrablerra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    Platta 2:
    Nokia T20 4G
    Upptäckte ett problem som stör mig något alldeles. När skärmen går i viloläge och jag sedan försöker aktivera den igen så tänds inte displayen. Är det mörkt i rummet kan jag se klockan mycket svakt men inget annat. Hoppas för allt i värden att det inte är skärmen som är kaputt. Lösningen hittils har varit att starta om enheten. Då har allt fungerat som det ska. Nu vågar jag inte låta den gå i vila vilket lär dra ur batteriet ganska fort.

    Detta känns ju som någon bugg. Någon som har något tips? Laddade ner senaste ICS igår.

    Kan tillägga att jag har skärmen i högupplöst läge om det skulle kunna påverka något.
     
  2. hambergaren

    hambergaren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    startar om sig

    Någon som haf problem med att plattan startar om sig av sig själv?
    min gör det någon gång om dagen när jag grejar med den. Har installerst android 4.0.3 o funderar om dd är därför. Har haft en innan som jag bytta till en ny och så gör den här nya plattan likadant.
     
  3. V1King

    V1King Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ska eventuellt inhandla mig denna och undrar om ni som har den fortfarande är nöjda, eller har det dykt upp problem som gör att man bankar huvudet i väggen för att det inte går att lösa, typ som dom två ovanstående medlemmar postar om?

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
    Last edited: 20 jul 2012
  4. lungre

    lungre Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har inga problem med min MediaPad alls. Kör 4.03 rootad felfritt. Har tidigare stött på ovanstående problem men inte de senaste månaderna. Måste bero på vilken firmware de kör!?


    Skickat från min HUAWEI MediaPad via Tapatalk 2
     
  5. hambergaren

    hambergaren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Har du rootat själv eller har du hittat någon färdig firmware med root? Jag har en platta nu men ska få en ny nästa vecka pga att den startar om sig, är andra som gör det nu så antar att det är mjukvaran. Så tänkte låta den ha kvar Honey comb när jag får den nya för vill inte riskera en till som inte fungerar om ens honey comb funkar. Men jag hoppas det för finns inga fler plattor knappt i den storleken.

    Har installerat den nyaste android 4.0.3 från huaweis hemsida på dess 2 som jag testat nu. Men kronglat på båda nu med att stänga av sig.
     
  6. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Min är problemfri med senaste uppdateringen ifrån Huawei. Mycket stabil.
     
  7. V1King

    V1King Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Låter bra, det får bli ett köp, får ha den tills det dyker upp något ännu bättre. :)

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
    Last edited: 21 jul 2012
  8. dunkelid

    dunkelid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag hade också problem med idelig avstängning efter uppdateringen. Det löste sig dock när jag rensade bort de nedladdade uppdateringsfilerna från såväl internminne som minneskort (jag hade ett flertal uppsättningar pga att jag hade problem med att få uppdateringen att fungera). Är inte teknisk nog att förstå varför men det löste i vart fall mitt problem.
     
  9. V1King

    V1King Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gött mos, blir ännu mer övertygad att jag gör rätt i mitt val. :-)

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  10. hambergaren

    hambergaren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har tagit bort alla filer direkt efter för installerade med minneskortet. Det är ett höghastighets minneskort men de borde inte ha ngn betydelse vad jag kan tänka mig i allafall. Så nu väntar jag på den nya plattan jag ska få så tänker jag låta den vara kvar i honey comb och hoppas de inte är några problem där. Det enda är då att de inte går att ringa med den då tyvärr.
     
  11. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Vilken är den bästa videospelaren för Mediapad? map på videoformat och funktion?
     
  12. hambergaren

    hambergaren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som har något bra chacheminne program så man kan rensa cacheminnet? Jag prata med Huawei idag och de sa att de kan vara Chache minnet som gör att plattan kan stänga av sig då och då. Sedan att vissa appar kan göra detta. Vet inte om det stämmer, har inte haft problem med chache minnet på någon annan android enhet som jag haft. men får väl testa och se om det fungerar bättre. Android 3.2 har också startat om sig för mig nu så ska uppdatera till 4.0 nu igen.
     
  13. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

    Jag har ägt min i 4h och den är redan trasig pga The Phone!

    har microsim i iphonen stoppade in det i en adapter jag köpte på phonehouse som när jag tog ut simkortet tog med sig alla pinnarna till simkortsläsaren ut fast jag gjorde manövern väldigt försiktigt samt har tom jobbat som mobilreparatör...

    Jag har nu en wifi modell endast, blir ett besök på Phonehouse imorgon.

    /Arg
     
  14. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Ja dom där adaptrarna är för mjuka o böjs lätt. Skulle aldrig använda dom i såna där hållare som mediapadens. Såna som trycks in så att säga.

    Skickat från min Xperia P via tapatalk.
     
  15. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

    Inte jag heller såhär retrospekt :)

    /R
     
  16. oboi

    oboi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Touchskärm

    Kan tipsa om detta; Mediapad touchscreen filtering

    Det är en fix för att ändra känsligheten på touchskärmen. Jag har stört mig lite på att min mediapad har en tendens att vilja få pekningar till svepningar. T.ex. då man vill starta en app och den istället byter till nästa hemskärm :)
     
  17. V1King

    V1King Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har också lagt in den fixen, avsevärd skillnad. I övrigt så måste jag bara säga att jag älskar min mediapad, är så grymt nöjd med mitt köp... :-)
     
  18. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Har en Huawei Mediapad som jag är mycket nöjd med! :)

    Men en sak funderar jag över. Vad är egentligen bästa/snabbaste sättet att kopiera över filer från datorn till SD-kortet i pad:en?

    Det verkar inte gå att sätta pad:en i USB storage mode som man kan göra med ZTE Blade m.fl.

    Har provat ett antal olika sätt inkl. att använda HiSuite men alla ger ganska kass överföringshastighet.
    Hur gör ni om ni vill kopiera ett gäng videofiler till SD-kortet i plattan? Inte ska man behöva slita ut SD-kortet och sätta det i en kortläsare?
     
  19. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Googlade och upptäckte att det här tydligen är en feature/förändring i Android fr.o.m. HC att använda MTP istället för USB storage.

    Så det är tydligen inte bara Huawei Mediapad som "drabbats" av denna förändring. :)
     
  20. lungre

    lungre Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag använder iaf bara utforskaren för att kopiera filer. Inga problem men vill minnas att det inte funkar om felsökning via usb är aktiverat?

    Skickat från min MT11i via Tapatalk 2