Autorotering - Hastighet

Diskussion i 'Xperia ray' startad av Utbrytarkungen, 6 jul 2012.

  1. Utbrytarkungen

    Utbrytarkungen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Är det någon som vet om det är möjligt att ändra i inställningarna så att autoroteringen går snabbare? Tycker att skärmen är lite för smal för att skriva sms i vertikalt läge, och sms:ar gör man ju ganska mycket. Problemet är bara att jag tycker min Ray tar så lång tid på sig att byta till landscapelage. Jag tror inte det är något fel på mobilen, bara på mitt tålamod i sådana fall. Min vän har en Samsung Gio och den autoroterar blixtsnabbt, därför tänkte jag att det skulle kunna vara möjligt.
     
  2. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Håller med om att det är smalt med vanligt tangentbord. Men, T9 funkar riktigt bra. Använder numera mest den metoden.

    Med RAY via tapatalk
     
  3. consone

    consone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

  4. [SIC]

    [SIC] Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Inställningar->utvecklaralternativ->Skala, övergångsanimering. Det ändrar hastigheten på animationen. Kör du typ jj's HybridROM kan du gå in i ROM-control->General UI->Rotation Delay och välja hastigheten.
     
  5. Utbrytarkungen

    Utbrytarkungen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaren!

    SIC, provade att göra som du föreslog men det hjälpte inte. Stängde av animeringen helt, men det verkar inte ha med det att göra.

    danny, laddade nyss hem swiftkey 3. Det verkar mycket lovande, skall nog köpa det när trailen går ut.
     
  6. [SIC]

    [SIC] Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Det är lite synd att det är så fattigt om bra ROMs till våran Ray men allt går ju att lösa om viljan finns, skulle gissa på att det går att ändra i build.prop:en om du har root access.
    Prova sök på google eller xda om du känner dig självsäker/villig att pilla i telefonen och jag håller med, kör på 10ms fördröjning vilket är det kortaste.
    Oftast brukar det vara väldigt lätt som att ändra/lägga till en rad via textedtitorn eller så är det precis tvärtom tex framework-res.apk och då måste man packa upp, signera och en hel del annat = knepigt som sören.

    Sent from my Paranoid SGS2