Problem: Strul med sony´s e-post app

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Dawe, 6 jul 2012.

  1. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Ibland ska man inte göra saker o ting krångligare än vad de är :P:D
     
  2. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag använder ej Exchange mail utan det är min privata gmail som är kopplat till telefonen via imap. Kör ej automatisk uppdatering etc utan uppdaterar manuellt vid behov i appen. Det fungerar inte heller dock vad gäller Sonys egna mail app utan jag behöver använda mig av gmail appen mer och mer så jag inte missar viktiga mail

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  3. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Ja jag begriper inte vad du vill göra. Men jag får gmail IMAP att fungera alldeles utmärkt mot Sony Stock email-klient genom att sätta upp det i manuell uppsättning enligt följande länk: http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=en&answer=78799

    Men jag begriper inte din motvilja att använda gmail klienten. Personligen tycker jag den är minst lika bra som Sony stock email-klienten.
     
  4. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag har ingen motvilja till att använda den men man vill att program fungerar som de ska göra. Jag har ställt in allting korrekt och manuellt. Problemet är ju det att inkommande mail ej dyker upp i den appen oavsett vad jag gör.

    Alla har rätt att välja. Jag har inte bett om råd om vilken app som andra personer anser är bäst. Det jag inte förstår är din inställning att inte respektera andras åsikter.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  5. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hupp vad stingslig man kan vara! Här är jag snäll och letar upp en länk åt dig som förmodligen löser ditt problem. Sedan ställer jag en simpel fråga, och då respekterar jag inte dina åsikter?

    Påminn mig att aldrig mer försöka hjälpa dig.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  6. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Btw Dawe om du inte vill ha hjälp i forat, varför ställer du frågor här istället för att JFGI?'

    Om det kan vara av något som helst intresse för dig så tom gjorde jag en installation i Sony Stock email-klinenten enligt instuktionen innan jag skickade länken, bara för att vara säker på att den funkade. Denna installation tog jag sedemera bort. Men jag ägnade typ en dryg halvtimme på att söka efter en lösning (tog ca 4 minuter) och verifiera lösningen (tog ca 15minuter) och sedan svara på din fråga (tog ca 3 minuter). Så med andra ord har jag spenderat ca en halvtimme på att hitta en lösning och verifierat denna lösning på DITT problem, bara för att få ett hånfullt svar om att jag inte respekterar dina åsikter!

    Återigen påminn mig att ALDRIG försöka hjälpa dig igen.
     
    Last edited: 17 jul 2012
  7. glennk

    glennk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Går det inte att få appen att bara synka inkorgen på mitt exchange-konto? På min Sensation var det en enkel inställning men jag hittar den inte i SXS'en.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2