Problem: Gulaktig fläck på skärmen??

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Jockejo, 17 mar 2012.

  1. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag gillar visserligen Touchwiz ikoner, men Sonys UX är överlägset! Det är enda mobilen jag inte bytt launcher i. I min Samsung slängde jag in Nova direkt, Touchwiz är nästan lika dåligt som LGs skit. Men SGS3an är rena rama drömmen sett till flyt osv, nu när jag har min SGS3a inser jag att alla som klagat på att ICS är segt på Xperia S har helt rätt. Sony har gjort bort sig lite där..

    Sen ska man nog inte ens börja jämföra känsligheten i touchknapparna.. Men det har iofs inget med ICS att göra..

    Sent from my Galaxy SIII using Tapatalk
     
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Aha, tråkigt. Med andra ord var ju inte felet Sonys egentligen. Förstår inte detta Regenersis (Anovo). De verka ju inte kunna sin sak? Hur kan de ens vara tillåtna att fortsätta reparera för SONY? De ger ju Sony dåligt rykte, eftersom många kunder tror att det är SONY som reparera lurarna.
     
  3. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Tror enda vettiga förklaringen, för mig iaf, är att det är extremt billigt för företagen att skicka in till anovo. Det är ju inte direkt en hemlighet hur dålig service de ger

    Skickat från min LT26i
     
  4. CHEMAS

    CHEMAS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Anovo är ett skämt. Har min andra sxs på andra lagningen. Min första bytte dom ut utan att reparera. Alla tre gånger som jag skickat in beror på gul skärm. Nu senast är det 2 veckor sedan dom fick in den till verkstaden. MEN dom registrerade skiten två dagar efter det. Förhalning? Vad vet jag...Nu väntar dom iaf på reservdel(10 dagar sedan dom uppdaterade statusen) TRE som jag tecknade abonnemanget hos går inte med på någon reklamation av telefonen för att det inte är samma telefon som gått sönder. På deras hemsida står det dock att man ska inte behöva vara med om mer än 2 rep vid ett specifikt fel! Ingentingen om att det måste vara samma enhet. Jag kommer aldrig mera köpa Sony och troligtvis byta abonnemang från TRE när bindningstiden gått ut.
     
  5. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Min telefon nådde Regenersis i fredags, och redan nu på måndag är den färdigreparerad. Det som tagit längst tid hittills för mig är transporten från butiken till verkstaden. Nu återstår bara transporten tillbaka till butiken, sedan är telefonen åter i mina ägor:-).

    New 2012-07-09
    Left store 2012-07-10
    Workshop: Received 2012-07-13
    Workshop: Status: Väntar del: Väntar del 2012-07-13
    Workshop: Misc status 2012-07-13
    Workshop: Finished 2012-07-16
    Workshop: Status: Klar - återrapporterad: Klar - återrapporterad 2012-07-16
    Workshop: Left workshop 2012-07-16

    Detta är arbetsbeskrivningen: Byte av front och flex samt uppgradering.
     
    Last edited: 16 jul 2012
  6. zrra

    zrra Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Tele2 sa samma sak till mig.
     
  7. gneter

    gneter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Gå in på fairshopping å skriv lite så som ni upplever vad som har hänt kan lova att de blir fart i knutarna då , Hade problem med Telenor när ja hade lämnat in min mobil de tog 3 veckor på service så ja hävdade på att de var för lång tid , tog inte en dag då inlägget kom ut som ja blev uppringd av kundombudsmannen på Telenor tog ca: 1 vecka så var allt klart med reklamationen
     
  8. ElakaArne

    ElakaArne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Dom bryr sig inte ens med att besvara klagomålen på den sidan heller.
     
  9. gneter

    gneter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Kanske är de skillnad på vilken operatör man har då Telenor var riktigt snabba på att svara och komma till en lösning min är på lagning nu via tre för diverse fel på Anovo ska bli intressant hur dom hanterar mitt ärende
    tog 2 dagar från att den mottagits från att ha registrerats har oxå lyckats få den gula fläcken ,,,
     
  10. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Tre är ute och cyklar. Man ska inte behöva vara med om mer än tre försök att avhjälpa ett fel. Att byta ut enheten eller att reparera den är bara olika sätt att försöka avhjälpa felet.

    En annan sak: Reklamera betyder att man säger till säljaren att det är fel på varan. Det gör man varje gång man lämnar in den.
     
  11. dykis

    dykis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu börjar min rep kännas konstig.
    I måndags var jag förbi telenorbutiken(GBG) och klagade lite på att det tar sådan tid, igår uppdaterades status.
    Inskickad för gula fläckar och att listen längst ner knakade lite, samt att ibland gick det ej att svara.
    2012-07-16
    Produkten har skickats till leverantör för reparation.(Skickad till SONY?)
    2012-06-28
    Vi saknar reservdelar till produkten.
    2012-06-27
    Reparationen har börjat.
    2012-06-27
    Produkten är plockad av en tekniker som påbörjar reparationen så fort som möjligt.
    2012-06-27
    Produkten är mottagen på Telenors serviceverkstad (Malmö) och väntar på service av en av våra tekniker.
    2012-06-26
    Produkten är skickad från butik till Telenors serviceverkstad.
    2012-06-26
    Produkten är skickad från butik till Telenors serviceverkstad.
    2012-06-25
    Produkten är inlämnad i butik och kommer att skickas till Telenors serviceverkstad.

    Bör jag göra nått annat nu än att vänta tycker ni?
     
  12. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tråkig historia. Som sagt har inget med om luren är utbytt eller ej. En reparation är en reparation. Var det samma fel på den andra luren också, så skall det gälla som en andra reparation. Däremot skulle det vara ett helt nytt fel, så skall det räknas som reparaton nummer 1. Så det är bara att stå på sig...
     
  13. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    En fråga till er som har haft telefonen hos Regenersis/Anova på service, kunde ni se kollinummer när telefonen skickades tillbaka från dem till butiken? Jag frågar eftersom min telefon har lämnat verkstaden i måndags, men bredivd Transportinformation står det kvar kollinumret från när telefonen skickades till verkstaden. Man undrar ju var telefonen är om den har lämnat verkstaden men inte nått posten:-)
     
  14. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag besvarar mig själv, för idag fick jag tillbaka min telefon. Jag kunde inte se kollinumret för leveransen tillbaka till butiken, utan när telefonen väl hade nått butiken så dök det upp en rad på servicesidan med titeln "Transport-information (outgoing)", dock utan kollinummer.

    Min telefon har inte fått några synliga skador av servicen, och en liten repa som den hade på splitterskyddet är borta tack vara att de bytt ut hela skärmen. Servicen tog totalt 10 dagar från min inlämning till jag hade den tillbaka i handen:

    Nytt serviceärende 2012-07-09
    Lämnat butik 2012-07-10
    Verkstad: Mottaget 2012-07-13
    Verkstad: Status: Väntar del: Väntar del 2012-07-13
    Verkstad: Övrig status 2012-07-13
    Verkstad: Avslutad 2012-07-16
    Verkstad: Status: Klar - återrapporterad: Klar - återrapporterad 2012-07-16
    Verkstad: Lämnat verkstad 2012-07-16
    Klar i butik 2012-07-19
    Avslutad i butik 2012-07-19
     
    Marwes gillar detta.
  15. tysonayt

    tysonayt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Lämnade in min hos Media Markt idag för gula fläckar. Hoppas innerligt att de skickar till Deltaservice då jag vet att Anovo är ett gäng idioter.
     
  16. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Dom (Mediamarkt Gallerian) skickade min Xperia S till Deltaservice, fick tillbaka den felfri efter en vecka typ.

    Sent from my Galaxy SIII using Tapatalk
     
  17. tysonayt

    tysonayt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hm jo det låter ju bra. Själv så lämnade jag som sagt in den i måndags och vid tidpunkten för detta inlägget så är status fortfarande "Levereras till verkstad" vilket känns lite drygt =/
     
  18. CHEMAS

    CHEMAS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Efter att använt min telefon efter den tredje avhjälpande åtgärden så tycker faktiskt jag att den börjar gulna igen. Runt kanterna men tydligast längst ner. Mot vit bakgrund. Är era telefoner exakt lika vita runt om kanterna som i mitten? Eller är dom lite mörkare(gulare) runt om just för att det är kanten på displayen så att säga? Jag är ju nöjd med sxs annars och ser den som enda alternativet då sg3 är för stor.(om man nu skulle byta).
     
  19. Rokare

    Rokare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ladda ner dead pixel test och kolla mot grå skärm. För mig syns de "gula fläckarna" avsevärt mer mot grått än mot svart och vit skärm.

    GMY
     
  20. Hjulspinn

    Hjulspinn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått tillbaka min telefon från Anovo för reparation av gula fläckar. För en gångs skull gick det fort (12 dagar totalt). Dom har bytt följande: FPC Main Assy LT26i, Sheet ACF Relay LT26i, Sheet Relay FPC samt en uppgradering av programvaran.

    Nu återstår det att se om fläckarna har försvunnit.

    Vet ni vad för delar som är bytta?

    /A