Tips: Till er som sitter på yakjuxw och väntar på Jelly Bean.

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av 4ndroid, 15 jul 2012.

  1. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Så jag hittade ett inlägg på Samsung Sveriges Facebook sida som jag vill dela med mig utav. Ni med yakjuxw som tror att ni kommer att få Jelly Bean inom ett par dagar, får nog överväga att stoppa in yakju i GNexen istället.

    Vänta inte för länge!

    http://www.facebook.com/samsungsverige/posts/422485214468233

    Edit:
    Såg att vissa kommenterade just detta inlägg på Samsungs Facebook. Gör inte det, för de läser inte kommentarer i gamla inlägg. Gör istället ett nytt argt inlägg på deras sida :D
    http://www.facebook.com/samsungsverige
     
    Last edited: 15 jul 2012
  2. RoadHazard

    RoadHazard Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Haha, patetiskt... Vad är det de ska godkänna? Verkar ju inte ha varit några skillnader i yakjuxw mot yakju hittills ändå. Nu har man visserligen fått Play Magazines i 4.1.1, och det kanske ska bort innan uppdateringen släpps till svenska telefoner? Men ändå, löjligt att det ska ta sådan tid. Glad att jag bytte till yakju när jag inte orkade vänta på 4.0.4.
     
  3. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Så jävla tragiskt. Dock lätt som fan att ändra telefonen till yakju med denna.
     
  4. Johsa

    Johsa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi A2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi A2
    Platta:
    Nexus 9
    Övrigt:
    Toshiba Chromebook 2
    Jävla idioter är dom.... Ena stunden är det inte dom som sköter uppdateringarna och nu är det dom? Någon skruv är lös där!

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  5. joff

    joff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Platta:
    Nexus 7
    Om jag följer denna guiden hur blir det med garantin på telefonen då? Snackas om att man ska göra en factory image eller nått sånt.. Något man ska göra innan man göra detta?
     
  6. martinn

    martinn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag som skrev det långa inlägget. Tack för tipset, jag avvaktar till imorgon förmiddag sen slänger jag upp inlägget i en ny post på deras sida.
     
  7. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Du behöver bara följa guiden och inget annat. Ska din mobil på lagning så bryr de sig inte om att du har ändrat på mjukvaran. Du är säker.
     
  8. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Garantin ska ej försvinna och jag gjorde ingenting annat än det som stod i guiden. Ingenting försvann vad jag minns och gick hur lätt&snabbt som helst.
     
  9. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Du ska framförallt ta backup på dina grejer om du vill spara undan något. Om du låser upp bootloadern, vilket många guider faktiskt gör, så kommer den att nollställa allt på din lur.
     
    Last edited: 16 jul 2012
  10. Failemon

    Failemon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Satt och funderade lite igår... Nu har dom ju iaf. fått fram ett vettigt svar, att Samsung måste godkänna lite saker och ting innan det släpps för OTA här i Sverige (norden?).
    Alla tidigare Nexus telefoner har sålts direkt från Google via webben och aldrig gått att köpa över disk eller via återförsäljare, men med Galaxy Nexus så har man helt plötsligt blandat in en massa återförsäljare, distributörer och andra.
    Om det nu är Samsung som tillverkar telefonen så vore det ganska logiskt att det även är Samsung som står för "försäljningen", dvs. att Google inte har något med det att göra egentligen förutom att utveckla operativsystemet och vara med vid designen. Sen får Samsung fixa resten förutom dom som säljs via Google Play.
    Om allt detta stämmer, så är det ju faktiskt en Samsung telefon som dom också är ansvariga för gentemot hela distributionskedjan ner till konsumenten - och allt detta regleras nog av en hel del lagar och regler. T.ex. är det bra om 112 fungerar i alla lägen, att telefonen inte påverkar utrustning på sjukhus, osv osv finns massa exempel... Det kanske till och med måste godkännas innan den ens får säljas för att man inte ska öppna upp sig för eventuella rättsliga problem?

    Jag vet inte om något av detta stämmer, och tycker hur hela den här historien har skötts är minst sagt pinsam, men om det gör det och jag var Samsung hade jag nog dubbelkollat när Google släpper nya ändringar till OS:et och Radio-delen. Det är ju inte Google som sålt telefonen och som står som ansvarig för den...
     
  11. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Verkar vettigt det du säger men nu finns det ingen skillnad mellan yakju och yakjuxw förutom namnet.

    Och varför ska det ta veckor innan de får in JB när det finns att plocka på nätet?

    Dessa kontroller ska inte ta så lång tid!
     
  12. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Isaak gillar detta.
  13. lupus

    lupus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Nexus S gick väl att köpa över "disk" i Sverige (CDON sålde den vill jag minnas, men jag kan ha fel) och den uppdateras väl av Google?
     
  14. Jorgen

    Jorgen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    När jag bytte till yakju noterade att mappen Musik hade ändrats till Music, det var nog en del av deras språkanpassning! :)
     
  15. st1tch

    st1tch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nexus S såldes av de flesta större Elektronikkedjor i Sverige (CDON, Elgiganten, Siba, NetOnNet, MediaMarkt).
     
  16. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Detta kan jag tyvärr inte tro på förens jag själv har sett det och jag orkar inte återställa telefonen för detta. Låter löjligt!
     
  17. ArchAngel

    ArchAngel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick inte Play Magazines när ja installerade 4.1.1....??
     
  18. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Säker? Titta igenom app drawer.
     
  19. marreboy

    marreboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Play Magazines, Movies, Sound Search, Google Wallet och Books är ju endast tillgängligt i USA. De apparna fryses automatiskt när du är utanför USA. Man kan tillfälligt defrosta dem med Titanium backup om man har root. Dock fryses de igen vid omstart av luren.
     
  20. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Av listan ovan så har jag följande grejer tillgängliga och då har jag inte använt någon avfrysningsapp, samt startat om telefonen efter JB-uppdatering:

    * Play Magazines (som inte går att använda för att jag inte har någon anslutning till Amerikatt)
    * Sound Search widget, som fungerar