Diskussion: JB till SGS2?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Facit, 28 jun 2012.

  1. calletrumma

    calletrumma Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2012
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Info:
    Nova Launcher
    Nu måste ni väl ändå vara ironiska? CM9 är hur stabil som helst. Den saknar däremot vissa features fortfarande som tex tv ut. Finns faktiskt rätt många anledningar att köra CM9 över stock. De två främsta för mig är 1) Telefonens prestanda blir högre 2) Fungerande flashvideo (SVT play funkar i 720p)

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
    rimmen gillar detta.
  2. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Högre prestanda? Vad har du rökt?
    Varför ska du se på 720p i en mobil där skärmen är på 800 x 480?

    Fail och fail med andra ord.
     
  3. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Film?

    Jag har inte testat CM9 så jag kan inte uttala mig om prestandan, men eftersom jag kör stock utan problem har jag svårt att föreställa mig att CM9 är "mer" stabilt.

    Men vad gäller videoklippen begriper jag ingenting?? Man kan inte få ut videosignalen via HDMI med ändå se videoklipp i HD? På en vanlig mobilskärm?
     
  4. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Jag älskar CM9 och är imponerad över snabba förbättringar. (uppdaterar nightlies varannan dag) Jag är säker på att vi får den fullt stabila versionen inom kort. Men.... att CM9 presterar bättre än stock är rent utsagt en myt.

    Här kommer några nyheter från hacksung teamet:
    https://plus.google.com/106978520009932034644/posts/Rd6oZjU7sRV

    Förresten, har Codeworxx inte övergivit i9100.
     
    Last edited: 17 jul 2012
  5. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Tja, jag ser inte vidare mycket på just SVT's video, men om man ser till andra liknande tjänster, så skalas ju även ljudet med videon.
    Och nog för att en S2 inte är ett hifi-mästerverk, men flashvideo i låga upplösningar brukar ha en extremt överdriven ljudkomprimering.
     
  6. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Det finns anledningar att köra CM över stock men mest för att det helt enkelt är kul. De som säger att CM skulle vara stabilare eller snabbare än TW har helt enkelt helt och hållet fel.

    Vissa nightlys är mer stabila än andra men det lättaste är att läsa diskussionstråden på XDA för att få sig en uppfattning och stabiliteten över romen. Dessutom har de flesta här inne betalat för en telefon med vissa funktioner som med stor sannolikhet aldrig kommer att fungera på en AOSP rom för SGS2 'standard'.

    Min anledning till att jag kör CM9 är att TW helt enkelt är för jefla fult och att köra CM9 helt enkelt är riktigt roligt.
     
    kochan10 gillar detta.
  7. calletrumma

    calletrumma Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2012
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Info:
    Nova Launcher
    Facit... Vad jag röker är min ensak, men det är irrelevant. Det går inte ens dra upp flashinnehåll på medelinställningen i stock. Rökta varor eller inte, så bevisar det för mig att stock är buggigt. Sak samma egentligen, men tycker att du kan tänka efter lite innan du börjar kalla folk för knarkare. Fast vett på forum är väl för mycket begärt även om jag i min enfald trodde Swedroid skulle vara ett undantag.

    Nu får gärna tråden handla om JB igen innan den spårar ur helt.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  8. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Kan man röka morötter???

    Några kanske förstår vad jag menar ;)

    Sorry, back on topic.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
    n_sandstrom gillar detta.
  9. [SIC]

    [SIC] Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ska väl egentligen inte uttala mig om officiella lanseringar då jag endast körde samsungs fw i 5 timmar innan jag kom hem efter jobbet och pruttade i paranoid (jobblur :P ).
    Tål verkligen inte det färgglada ui:et, ser ut som en dagisklass har färglagt luren.

    Allt jag provat hittills (paranoid, resurrection, f1, hydra mfl.) har fungerat 100% fast o andra sidan har jag ingen användning av tex tv-out utan mest musik, ap och slösurf.
    Så jag kommer nog bara hålla utkik på xda efter jb baserade aokp roms.
    Alternativt en riktigt tweakad samsung baserad jb rom.

    Sent from my Paranoid SGS2
     
  10. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Dafuq har DU rökt på? Vad du än tar - så vill jag inte ha det, för det verkar ha rediga jäkla bieffekter du! CM9 är ju 100 gånger så stabilt som Stock... Eller ja, 100 gånger noll blir ju 0... Så säg att den är +10*10000 gånger stabilare...

    Jisses Margareta... Så fel du kan ha ibland! ;)
     
  11. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Nope... Kör NEAT Rom lite nu, och den är stabilare än alla andra romar jag testat. Så är det bara.

    Fakta... :)
     
  12. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Arbu, kan du utveckla svaret? Vad är det som fungerar utmärkt på CM9, och inte gör det på stock? Eller vilken funktion funkar stabilare på CM9 än på stock?

    Jag har aldrig haft några problem överhuvudtaget med tex. stock XWLPG. Däremot på CM9...är svaret tyvärr ja! Dessa (bl.a.) har jag observerat under de sista 2 veckorna:

    -automatisk ljusstyrka (lämnar faktiskt mycket att önska, det är bättre nu men det tar ändå för länge speciellt när man står i solen - ojämförligt sämre än på stock),
    -problem med samtal (bröts och omstarter),
    -med täckning (man tappade helt t., att byta modem hjälpte inte),
    -problem med återställning av nandbackups (jag vet det är cwm men problemet visade sig ligga i cm9 kernel),
    -sänkande ljudet vid musikspelning efter emottagen notifiering.

    *MHL använder jag inte så det verkar inte så störande.
    *Scrollningen...hm Trebuchet är väldigt ok men ingen övertyger mig att det är smoothare än hw-accelererat TW (men här handlar det mer om individuella preferenser).

    Jag förstår att vi pratar framför allt om nightly builds, asså om experimentella varianter. Jag älskar CM9 (det är praktiskt taget det enda alternativet till stock. Nästan alla andra rommar bygger helt enkelt antingen på CM9 eller på stock.) Men när man stöter på sådana fel...går det inte att påstå att det är stabilare än stock där liknande fel inte kan observeras.

    (aktiverat MMC_CAP_ERASE på senaste 4.0.4 är en annan fråga och jag är medveten att sådan problem har aldrig meddelats av de som använt sig av cm9-kernel)
     
    Last edited: 17 jul 2012
  13. brobjo

    brobjo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Man knaprar dem ju ;)

    sådan humor görs inte längre!
    Förlåt att jag svävade ut...
     
  14. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Alltså... Mina Stock-erfarenheter baserar sig på LPQ, dvs då jag lämnade Stock, så... De kan ju vara lite skeva XD Vet ej om du minns LPQ men det var ju katastroooooof!

    Det jag gillar med CM9:

    - Snabbt
    - Inte fått något av det du säger (dålig täckning, omstarter etc)
    - USB OTG (du kan koppla in mus utan problem, går ej på stock tror jag)

    Sen finns det givetvis de problem du rabblar upp, och det är MHL och lite sånt... Men som sagt var, det är en NIGHTLY och det är utvecklare som jobbar gratis, det ska de ha creds för! :)

    Gillar bara CM9 allmänt mycket mer än Stock, vet inte varför men det bara är så! :) Sen slipper man äckelskiten med Fast Dormancy! (Min mobil höll alltid på att köra Fast Dormancy: Enable hela tiden när jag körde stock, vilket ledde till att så fort du hade 3G (inte H och inte E etc, utan "3G") så var det som att du inte hade något internet över huvudtaget)...

    Lite allmänna tankar, finns ju fler för- och nackdelar men! ^^
     
  15. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Ja det stämmer, LPQ var absolut inte det bästa. Håller med det här.
     
  16. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Well. Stora feature updates kommer ju rätt sällan så dessa nightly updates som kommer varannan dag är inte för att rätta till buggar och elände utan för att..?? Det är kul att uppdatera buggfri kod?

    Sorry. Kunde inte låta bli. :P:P
     
    marw77 gillar detta.
  17. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Mus och tangentbord har fungerat sedan release, iallafall sedan jag fick min förra maj. Sedan ICS är stödet för OTG utökat, nu kan jag även styra systemkameran via usb.
     
  18. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Kan kanske ha med att göra att i9100g har samma cpu och gpu som en galaxy nexus vilket den vanliga i9100 inte har = lättare att lägga in.

    Kommentaren gäller från början varför någon har fixat JB till en i9100g trots att den inte är någon storsäljare.
     
  19. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Bra kommentar. Gillar den skarpt men tanke på alla som säger att deras version är buggfri.
     
  20. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Tsss, din lilla klåfingriga mupp! ;) Hehe, nej men inte fan vet jag... Orkar inte bry mig, over and out! :D