Bästa mobil (med utbytbart batteri)

Diskussion i 'Allmänt' startad av JasonV, 13 jul 2012.

  1. JasonV

    JasonV Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Comviq, Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung 22 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8
    Har länge varit intresserad av att skaffa mig en HOX tills jag förstod att det inte gick att byta batteri på den, är det samma med HOS?

    Vilket är för närvarande dom "bästa / nyaste mobilerna" där batteriet går att byta?

    Förstår inte poängen me att inte kunna, det förkortar ju telefonens livslängd?
     
  2. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 678
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    köp en RAZR MAXX och sluta bry dig om batteritiden
     
  3. Tobias_W

    Tobias_W Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Samsung Galaxy S3?
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 962
    Mottagna gillanden:
    7 959
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Bästa med utbytbart batteri skulle jag säga är Samsung Galaxy S3, HOS har väl inte utbytbart batteri heller.

    Kör på en S3a om du vill ha utbytbart batteri och en av de bästa mobilerna på marknaden just nu.

    Skickat från min HTC One X
     
  5. ounze

    ounze Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tycker inte alls du ska bry dig om de där med batteri.
    Kan plocka batteriet på min Samsung Galaxy Nexus men kan lätt leva utan de.

    De bästa mobilerna overall idag är bland annat; Samsung Galaxy S3, HTC One X, Samsung Galaxy Nexus, LG Optimus 4x och Sony Xperia S..

    Jag säger inte att någon är "bäst" för de ligger i konsumenten vad h*n är ute efter. För mig passar Galaxy Nexus bäst. Den är i min uppfattning "On the top of the food chain" pga de höga stödet från utvecklare, stödet från Google, skärmens storlek och teknik, mjukvaruknappar, hårdvaran.

    Men de är endast min åsikt. Tycker definitivt du ska känna på telefonerna och se efter vilken du tycker känns bäst i handen och vilken du vill leva med den kommande tiden.

    Benchmarks är heller inget du ska gå efter är mitt tips. Jag har kört Quadrant/AnTuTu 2 gånger på min Nexus.. före och efter root. Thats it.. men när jag håller en Galaxy S3 i handen så känns dom lika snabba. De 2 extra kärnorna är bara gimmick i dessa tider.

    Telefoner i butiker (display telefoner) är ofta sönderpillade. På den lokala phonehouse butiken kände jag på en Galaxy Note som var super laggig. Expeditens privata Note var däremot jätte snabb och hade inga lagg problem.

    Känn efter vad som känns bäst för dig. De telefoner som kommer ha bäst utvecklar stöd i framtiden lär dock vara Galaxy Nexus, Galaxy S2, Galaxy S3 och HTC One X, Optimus 4x(?)
     
  6. kazapp

    kazapp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Köp absolut inte en mobil där du inte kan byta batteri (och sd-kort).

    /Nöjd kund av en HTC Sensation med Anker-batteri
     
  7. shieldfire

    shieldfire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Skulle utifrån egen erfarenhet aldrig köpa en telefon utan utbyttbart batteri. Många säger Samsung Galaxy SIII - den är ganska stor kan kanske inte passar dig. Den behöver definitivt provkramas först :)
    Det var i alla fall det jag köpte när jag bytte från Desire (som hade försvunnit).
     
  8. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Det beror lite på hur ofta man köper ny telefon. Ett batteri tar ett bra tag på sig att bli såpass kasst att du måste byta.

    Personligen byter jag långt innan batteriet blir märkbart kasst. Har integrerat batteri nu och förstår verkligen fördelarna. Snacka om byggkvalitet :)
     
  9. wannebe

    wannebe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    för mig handlar det om valet, jag vill ha möjligheten att byta batteri. Såg ju med min sgs2 att samsung släppte ett större batteri. Det kan ju hända framöver oxå med tanke på att tillverkarna ändå börjar förstå att vi användare vill ha bättre batteri hellre mycket annat. Så därför kommer jag aldrig köpa en mobil med inbyggt batteri, jag ville verkligen prova htc denna gången men det fick bli ännu en Samsung, och efter den senaste uppdateringen så är den som en dröm :)
    Så mitt svar är Samsung Galaxy s3, du kommer inte bli missnöjd
     
  10. islandmountain

    islandmountain Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    664
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Grejen med HOX är ju att den inte bara har ett batteri som inte går att byta ut, utan batteriet är rätt kasst också direkt från början...
    Det hade väl varit okej att batteriet inte var utbytbart om telefonen hade haft ett stort batteri på minst 2500 mAh, men så är ju inte fallet nu, utan HOX hara bara 1650 mAh. :(

    Jag skulle säga att de bästa mobilerna du kan köpa är Galaxy SIII, Galaxy SII, Galaxy Note, Galaxy Nexus, Asus Padfone och Xperia S. Jag skulle inte rekommendera LG Optimus 4X, då den redan har fått negativ kritik om mjukvaran, och alla vet ju hur LG har skött uppdateringar...