Problem: "Pelare" med ljus / gult i nederkant av skärm

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av RobertRoos, 11 jul 2012.

  1. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Hej på er!

    Har vart helt nöjd med min HOX (förutom lite strul med Tre och signalproblem i början) men har nu noterat något jag först inte lade märke till i och med att "alla" appar kör den svarta randen med tre prickar längst ned på skärmen.

    Det är som så att i nederkanten av skärmen vid visning av t.ex. vita bakgrunden uppstår "pelare" av ljus in över skärmen, ljusläckage. Dessutom har skärmens nederkant en form av gulhet över sig som gör att i toppen är vitt verkligen vitt, medan i botten ser det ut som ett gulnat pappersark.

    Som jag förstår det är det exakt detta man menar med "gul skärm" och undrar nu vad ni tycker jag bör göra härnäst. Förstår att det är brist på skärmar och har ingen lust att skicka iväg telefonen och bli av med den på obestämd framtid - speciellt inte i händerna på Anovo. Men antar att det förmodligen är det enda jag kan göra? DOA-tiden är ju över med råge för min del (kom med första leveransen från Tre.se).

    Alternativt skulle jag ju kunna leva med det också - känns lite trist på en såpass dyr mobil dock. :)
     
  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Det är DOA om du inte nått 2 veckor.
    Ta kontakt med butiken, få telefonen utbytt.

    Annars, ta kontakt med Deltaservice om du inte vill ha med Anovo och göra eller anmäla en DOA.
     
    RobertRoos gillar detta.
  3. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Som jag skrev så fick jag min mobil med den första leveransen Tre hade (början av maj om jag inte minns fel?) :) så DOA kan jag tyvärr glömma då.

    Butiken, i detta fall eftersom jag köpt den genom Tre:s webbplats antar jag att det är dem jag bör ringa - finns en Tre-butik där jag bor också annars, kanske är lika bra att gå dit?
     
  4. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Här är en bild (ber om ursäkt för kvalitén, tagen med surfplattan) som visar någorlunda bra iaf vad jag menar med "pelarna".

    [​IMG]
     
  5. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Om jag kollar på skärmen från en vinkel kan jag se dessa på min också. Dock inte om jag ser på skärmen rakt uppifrån.
    Tycker att det kanske är att ta i lite, jag ser knappt dessa väldigt väldigt svagt på min skärm.
    Men stör det dig, lämna in telefonen och få skärmen utbytt. Inkludera gärna en skriftlig beskrivning med bilder, så att de lättare vet vad för problem du upplever.
     
  6. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ska sägas att bilden inte framhäver hur bra det framträder i verkliga livet, jag ser pelarna oavsett vilken vinkel jag har mobilen i - samt att det är lite gult. Det är ju inte extremt mycket då skulle jag ju reagerat mera på det tidigare, men det finns ändå där och i och med att 3-punktsmenyn i kommande uppdatering försvinner så skärmen oftare blir ljus i nederkant kommer det synas hela tiden (huvudanledningen till att jag började fundera på att skicka in den).

    Frågan är dock, ska man vänta med att göra det när det ändå inte finns några skärmar just nu, eller skicka in den och kanske inte få tillbaka den förrens en bra bit in i augusti?
     
  7. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Det får du tyvärr avgöra själv, eller om någon annan som har info angående skärmar kan tipsa om en rimlig lösning.
    Alternativt, ring till en specifik verkstad och kolla.
     
  8. robb_bb

    robb_bb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    jag skicka in min för en vecka sen och den är nu klar hos anovo dom skulle byta skärm för död pixel.
    Jag vet ju inte ännu vad som gjorts eftersom den inte kommit till min butik.
    Telefonen kommer på mån eller tis så om dom bytt skärm verkar ju det finnas hemma.
    Har även jag Tre köpt via telefon-kundtjänst
     
  9. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Tack för informationen, återkom gärna med vad Anovo de facto gjort under reparationen sedan när du hämtat ut din HOX! :)
     
  10. robb_bb

    robb_bb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej hämtade den idag och anovo har inte gjort någonting mera en att uppdatera luren eftersom dom inte kunde återskapa felet...
    Har även hittat en till död pixel idag den ena mot vit bakgrund och den andra mot svart.
    Blir att skicka inte gång nummer 3 nu då.
     
    RobertRoos gillar detta.
  11. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Tack för att du återkom och delade med dig om hur det gått.
    Typiskt Anovo, riktigt tråkigt - hoppas att det löser sig på tredje gången gillt för dig!
     
  12. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Ta kontakt med Delta Service istället!
    http://www.deltaservice.se/