Problem: htcladdare fungerar(?) men inte orginalladdaren

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av nfzcdy, 18 jul 2012.

  1. nfzcdy

    nfzcdy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hej

    Första två laddningarna med orginalladdaren har gått bra på s3an: 0-100% (avstängd tel.) har tagit ca 2h.

    Batteriet gick helt slut igår och idag startade jag laddningen vid kl 10 med mobilen avstängd. Kollade vid ca. kl 1330 och då hade den gått från 0-41% (avstängd tel.).

    Provade omstart av tel. och startar laddningen ca 1345 och ca 1730 var den på 81%.

    Provar då med en HTCladdare och då går den upp från 81% till 86% på 15min. Från 81% och till 97% på 45min med HTC laddaren.

    Samtidigt körde jag samsungladdaren i en HTC desire och då steg den 15% på ca 30 min; och sedan ytterligare 10% på ca 20min (vilket verkade ok..).

    Vid 97% på s3 provar jag med samsungladdaren igen och då går det upp 1% på 20min. Använder tel lite och låter den gå ner till 97%, provar HTCladdaren och då går den till 100% på mindre än 10 min.

    Har andra upplevt liknande problem?
    Kan jag anmäla en DOA på denna (har en dag kvar med den möjligheten)?
     
  2. Selfmademan

    Selfmademan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag DOA min laddare. Märkte att det tog en himla tid att ladda batteriet. Jag vakta en gång vid uppladdningen och märket att det "glappa". Precis som man skulle ta ur laddaren 10 min och stoppa in den igen fast laddaren var i konstant och jag rörde inte telefonen.

    Den pep till varje gång när den började ladda igen, det hade jag inte märkt för jag hade den alltid på uppladdning i ett annat rum.

    Fick en ny, funkar jättebra.
     
  3. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag hade ett liknande problem med medföljande laddaren som jag fick med min one x när jag hade den. Fick den utbytt då jag testat med laddaren för htc desire s som jag hade innan och den fungerade fint.

    Så summan av det hela fungerar en tidigare laddare bättre än den nya byt den nya

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  4. nfzcdy

    nfzcdy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    behöver man byta telefon också eller får man bara en helt ny laddare?
     
  5. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Du borde få en ny laddare bara.
    Min laddare har varit helt cp också men nu funkar den, har ändå nog många Samsung kablade original som är de bästa laddare som finns enligt mig.

    Skickat från min HTC Legend via Tapatalk 2
     
  6. hattori hanzo

    hattori hanzo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Kör laddare fr min nokia n900, sladden e sjukt lång. Sen så får jag full laddning på ca 1,5. Kört denna laddaren på alla mina lurar sen n900:an.

    Orginalladdaren har jag i min väska som extra laddare.
     
  7. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Min original laddare slutade att fungera efter 9 dagar (doa tiden är över mao) så jag kör med laddaren från min gamla HTC Desire.

    Dålig kvalitet på Samsungs laddare vad det verkar?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  8. Selfmademan

    Selfmademan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Bara laddaren, De skickade iväg laddaren på "lagning" så jag hade en låneladdare under tiden, fick en ny efter ca 1 vecka efter den hade varit på felsökning. Jag tror inte de börjar laga laddare då de kostar nog mer än att ge mig en ny.