Roota Blade II

Diskussion i 'Blade' startad av Lx_r, 11 jul 2012.

  1. Lx_r

    Lx_r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag funderar på hur säkert det är att göra en adb push på su till system på Blade II är det nått man skulle våga sig på? eller är den nån annan som skulle vilja göra de skriv gärna här hur de gick isåfall :)
     
  2. Droid119

    Droid119 Guest

    Varför inte bara testa typ superone-click root? Inget lär gå åt helvetet:P

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  3. Lx_r

    Lx_r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Testade precis superoneclick o de funkade inte :P men om man gör det manuellt kankse?
     
    godless gillar detta.
  4. Lx_r

    Lx_r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Testade precis att göra de manuellt men fick bara permition denied... så får väl försöka luska ut hur man ska göra så att jag kan göra en push su med adb :P
     
    godless gillar detta.
  5. Lx_r

    Lx_r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Testade ett program om heter unlock root så säger sig kunna roota gingerbread från 2.3.4-2.3.7 och uppåt men det funkade inte heller :/
     
    godless gillar detta.
  6. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Hmm jag har ju rootat min Blade 2, kommer bara inte ihåg hur :S
     
  7. Jinxxed

    Jinxxed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det finns bara ett sätt, du måste roota den först. :D

    Så länge den inte är rootad har du inte läs/skriv rättigheter till /system och kan därmed inte pusha något dit, enbart till ditt SD-kort.

    Enklaste sättet är att installera CWM och installera SU därifrån.

    CWM: http://android.podtwo.com/recovery/recovery-clockwork-4.0.1.5-blade2.img

    SU, installerbar via CWM: http://downloads.noshufou.netdna-cdn.com/superuser/Superuser-3.2-RC2-arm-signed.zip

    Procedur:

    adb reboot bootloader
    fastboot flash recovery recovery-clockwork-4.0.1.5-blade2.img (om du inte är i mappen du sparade CWM i så får du ange hela sökvägen)
    fastboot reboot

    Kopiera Superuser-3.2RC2-arm-signed.zip till sd-kortet

    Starta om i recovery - install zip from sdcard - bläddra till Superuser-3.2-RC2-arm-signed.zip och välj den, svara yes.
    Reboot device

    Telefonen är nu rootad.
     
  8. Lx_r

    Lx_r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Har dock testat dedär att installera CMW via adb men funkar inte, antar att jag får försöka igen :)
     
  9. Jinxxed

    Jinxxed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Eh, att installera CWM via adb funkar inte för att det inte KAN fungera, det kan funka via fastboot men erfarenheten säger mig att det oftast bara funkar om du kör linux.

    Det finns ett annat sätt från windows men jag är inte så glad att dela med mig av det eftersom folk inte är speciellt tacksamma för det, det installerar nämligen en drivrutin som för all framtid ligger som översättare till cygwin vilket fastboot måste köras i under windows för att fungera.

    Vill du ha den så skicka ett PM, men jag vill icke höra ett enda klagomål på hur du var tvungen att ominstallera windows för att kunna kopiera filer till telefonen om du installerar den.
     
  10. Lx_r

    Lx_r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Okey... det jag gör är att jag har en mapp med ett exe program som heter fastboot sen ett exe med adb, jag öppnar ett comandopromt ifrån den mappen, sen skriver inte comandon
    adb reboot bootloader
    fastboot flash recovery recovery.img
    fastboot reboot
    men är det så att fastboot filen måste va anpassad för just min telefon?
    Sen den grejen du pratade om med linux vad tror du om att man installerar den på en annan hårddisk än den med windows på skulle de funka?