oönskade facebook kontakter i telfonboken

Diskussion i 'Legend' startad av Plasticangel, 12 apr 2010.

  1. Plasticangel

    Plasticangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis köpt htc legend, efter att ha haft htc tattoo. på tattoon kunde man koppla kontakterna till Facebook, vilket man även kan göra på legend.

    Men nu är det så att det i telefonboken dyker upp alla som har sitt telefonnummer kopplat till Facebook, vilket är väldigt störande. Alltså det är bara när man kollar i telefonboken. det hjälper inte att klicka bort vart den skall hämta kontakterna under visa menyn, utan dessa telefonnummer kontakter dyker endast upp på uppringningslistan.

    Någon som vet nått hur man får bort detta störande moment?o_O
     
  2. Loneranger

    Loneranger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du är inte ensam. Har sett fler än oss två som undrat också men svaret verkar inte finnas
     
  3. sensorama

    sensorama Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jodå, Ta fram menyn när ni står i telefonboken, sedan settings eller setup eller vad det nu var och välj sedan vilka konton som skall visas.
     
  4. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    176

    MINA ENHETER

    Hej!

    Du menar under kontakter? Där går det bra att sortera ut. Problemet är att detta inte verkar påverka telefonläget. Dvs när man trycker på "Phone" så listar den samtliga i hela telefonen.

    /Qudos
     
    Last edited: 14 apr 2010
  5. Bully

    Bully Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 3
    ROM:
    Standard
    Ja, det här var ju sällsynt irriterande...
    Hoppas det dyker upp en "fix" för problemet.
     
  6. Plasticangel

    Plasticangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skrev faktist ett mail till Htc där jag frågade angende problemet. första svaret jag fick löd: Testa å ändra kategorier under visa meny. Men detta var ju inte mitt problem. Så jag skickade ytterligare ett mail, där svaret löd att: tyvärr går inte detta att ändra på, för att få bort telfonnumrerna i telfonboken måste man fysikst ta bort dem i från Facebook.

    Så alltså problemt går inte att lösa. Så hoppas på att det verkligen fixar nått som löser detta problem....
     
  7. MasterAdde

    MasterAdde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Störde...

    ...mig oxå på detta, lösningen för mig var att bryta länken mot facebook från telefonboken för varje enskild kontakt, sedan när länkförslaget dyker upp igen, klicka på länken igen, välj rensa alternativ och sedan sparar du det med klart - då försvann det probelmet iaf för mig...
     
  8. mathilda

    mathilda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tryck på "telefon" (Alla kontakter kommer upp), tryck "menu" välj "kontakter", då visas endast de kontakter du har valt i din kontaktkatalog.
    Lite störande att behöva ta den omvägen, men det är den enda lösningen jag har hittat.
     
  9. Stringfellow

    Stringfellow Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jävligt störande, speciellt när man är vän med den där tjejen som gick i din klass i åttan, hon som har 297 vänner på facebook och två i verkligheten, hon som du tänkte trycka på ignore men du är för snäll helt enkelt, hennes nummer finns nu i din telefonbok..

    Tack HTC!
     
  10. joeghurt

    joeghurt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag löste detta genom att föra över SIM-kontakterna till telefonen, länka samman med facebook och sedan radera alla kontakter på SIM. Nu blir det iaf inga dubbletter eller så.
     
  11. laista

    laista Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    eller göra som jag...helt enkelt avsluta facebook kontot. ;)
     
  12. Elin

    Elin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Joeghurt: Hur raderar man kontakterna på sim-kortet? Jag vet hur jag raderar dessa en och en men hittar inte hur man gör för att bli av med alla på ett tryck.
     
  13. Widdershins

    Widdershins Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Long time lurker, first time poster.

    Så här gjorde jag när det här problemet uppstod för mig;

    Gå in på Inställningar, sen "Konton och synkronisering". Sedan väljer man "Facebook for HTC Sense". Här finns det en del trevliga alternativ, bland annat "Synkronisera Kontakter". Men börja med att ta bort kontot. Efter det kan du lägga till Facebook under "Konton och Synkronisering" igen, men se till att Synkronisera Kontakter inte är valt!

    Så slipper du ha folk du inte pratat med på 8 år i telefonboken!