Batteri till Xperia Pro med högre kapacitet?

Diskussion i 'Xperia pro' startad av Leo83, 19 jul 2012.

  1. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Är det någon som har köpt batteri med högre kapacitet?

    Inte för att original batteriet är dåligt men hade gärna fått några extra timmar. Just nu laddar jag den under natten och ofta får jag ladda en gång till under dagen (runt kl.12-13), men det ska sägas att jag använder telefonen till "max".

    Streamar musik 8 tim/dag + bluetooth headset, lite surf (aftonbladet/mail mm) 1 tim/dag.

    Hittade lite länkar på ett annat forum till Mugen Power, på kommentarerna så verka det som att sidan är pålitlig.

    http://www.mugen-power-batteries.com/sony-ericsson/sony-ericsson-xperia-pro.html
     
  2. flexbusterman

    flexbusterman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    För mig är det mobildata som drar absolut mest ström. Inte funderat på att lägga över MP3or på minneskortet istället och ha av mobildata förrutom när du ska kolla något? Min batteritid är ca 1½-2 dygn.
     
  3. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Nja, kör mest P3 via TuneIn Radio så funkar inte. Men är sjukt imponerad att du får ut så mycket från ditt batteri! Har svårt att tror att jag fått ut så mycket, kanske om jag inte rört telefonen alls :P. Tror att jag fått ut runt 16-20 timmar när jag använt den måttligt.
     
  4. flexbusterman

    flexbusterman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    OK. Mobildata upplever jag som sagt verkligen som den största tjuven. Jag har inte timeat timmarna exakt men uppskattningsvis borde jag komma upp i något sånt. Har inte använt TuneIn, men P3 går ju köra via FM-radio med mobil data av, kanske det drar mindre batteri än om det är webbradio?