Problem: Batteriet vägrar att ladda?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av TazZy, 20 jul 2012.

  1. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Kom hem från jobbet och mobilen hade dött i fickan. Satte den på laddning som vanligt i ett 230 uttag, som alla andra dagar. Ingenting hände. Slog igång telefonen och då hade den 3% eller något kvar. Körde i laddaren igen. Återigen hände ingenting.. Stände sedan av mobilen igen och satte den på laddning, stod att den laddade men när jag slog igång den en timme senare hade inget hänt.

    Slutsats; Den vägrar ladda via uttaget. Satte den då i usb'n i datorn och då började den ladda (segt men som sagt usb ._.) men efter ett tag får jag upp dels att den inte kan installera drivrutinerna på datorn samt att usb'n inte känns igen och att den "stängts av" (laddar dock fortfarande.)

    Slutsats; No fucking clue. ._. Helt ställd. Vad är det som hänt tro? Någon?



    Tack på förhand.
    ps. Har testat ryckt batteriet etc. Hjälper ej.
     
  2. pbv302

    pbv302 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    631
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Smuts/ärg i usb-kontakten? Har du testat borsta lite försiktigt med en tandborste blåsa rent med tryckluft? (inte fullt flås då, utan lite försiktigt)
     
  3. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Har jag inte gjort men skall testas! Konstigt att den börjar ladda direkt via datorn men inte via uttaget. Ska klura vidare på detta, återkommer om jag funnit nå resultat.


    edit; eftersom den vägrar ladda via uttaget suspektar jag adaptern, ska testa brors htc inom en timme för att säkerställa problemet. Är det inte laddaren så vet jag dock ändå inte då den laddar via datorn..
     
    Last edited: 20 jul 2012
  4. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    googlade "min galaxy nexus laddar inte" och fick upp denna tråd; https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=75779 (fick ej upp när jag sökte ._.) och det är precis samma fel. Böjd kontakt verkar det vara. QQ.

    Om man nu skickar in den på service hos anovo, vad kostar det då?

    edit; Tänkte eftersom den vägrade gå ur "laddningsmode" (batteriloggan i mobilen hade en blixt över sig 24/7) så kanske något låg emot? Typ pinsen kanske? Tog en liten sax och böjde upp dem en liten bit och då försvann blixten och nu laddas den som den ska ._. vill fortfarande ha info på kostnaden att få den fixad. Känns ej stabilt ._.
     
    Last edited: 20 jul 2012