Sportstats - Följ Allsvenskan, Superettan, Div1-2, Premier League och Elitserien

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Sed, 6 apr 2012.

  1. lillajag1

    lillajag1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ett förslag är att fixa så man kan ha tabellerna till EM om det är möjligt när det drar igång i sommar?
     
  2. Sed

    Sed Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    968
    Mottagna gillanden:
    310

    MINA ENHETER

    De finns redan med. Du kan välja alla EM-grupper under Välj Ligor.
     
    Last edited: 6 maj 2012
  3. lillajag1

    lillajag1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jaha! Då ber jag om ursäkt och tackar samtidigt :D
     
  4. hax

    hax Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Appen är inte helt anpassad till telefoner utan menyknapp (HTC One X). Man får en bred svart linje längst ner på skärmen med en menyknapp. Det gäller även Hockeystats. I övrigt verkar den riktigt bra. Stort tack för de här två apparna.
     
  5. Sed

    Sed Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    968
    Mottagna gillanden:
    310

    MINA ENHETER

    Ser du ingen meny överst med MATCHER, TABELL, SCHEMA och en knapp för inställningar? Den är anpassad för android 3.0+.

    Så är det iaf på min samsung galaxy tab, emulatorn med ICS och på min brors galaxy nexus.
     
  6. hax

    hax Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jodå och båda fungerar som menyknapp. Jag skrev om det bara för att det är lite onödigt med båda. Jag vet inte hur man kodar men det ska gå att få bort så man kan utnyttja hela skärmen.

    "The only exception is that if you set minSdkVersion to 10 or lower, set targetSdkVersion to 11, 12, or 13, and you do not use ActionBar, the system will add the legacy overflow button when running your app on a handset with Android 4.0 or higher."
     
    Last edited: 6 maj 2012
  7. Sed

    Sed Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    968
    Mottagna gillanden:
    310

    MINA ENHETER

    De syns då ingen sådan i emulatorn. Jag får väl googla lite.
     
  8. Sed

    Sed Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    968
    Mottagna gillanden:
    310

    MINA ENHETER

    Jag har redan targetSdkVersion på 11. Kan prova 14.

    Aha
    "So, to ensure that the overflow action button never appears beside the system navigation, you should set the targetSdkVersion to 14. (You can leave minSdkVersion at something much lower to continue supporting older devices.)"
     
    Last edited: 7 maj 2012
  9. hax

    hax Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag testade på min galaxy tab med ICS och där funkar det som det ska med bara en menyknapp uppe till höger. På Hockeystats kommer det en menyknapp i fältet längst ner.
     
  10. Sed

    Sed Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    968
    Mottagna gillanden:
    310

    MINA ENHETER

  11. hax

    hax Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  12. Sed

    Sed Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    968
    Mottagna gillanden:
    310

    MINA ENHETER

    Till hösten har jag tänkt lägga till engelska Championship, League 1 och 2, franska ligan, holländska ligan och även hockeyn med Elitserien, HockeyAllsvenskan och NHL.

    Allt i samma app så jag kanske bör byta namn till Sportstats då...
     
    Boegas, Superstefan, Zawaq och 4 andra gillar detta.
  13. Lermontov

    Lermontov Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte dra hem Livescore när jag såg den här appen. Är det stora skillnader?
     
  14. Superstefan

    Superstefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nu har jag iofs inte provat Livescore, men...

    Varför inte prova båda, kör dem parallellt tills du valt en favorit? Själv tycker jag den här har all funktionalitet jag behöver, och dessutom är det trevligt med en utvecklare som är lyhörd på synpunkter etc :-)
    Ingen anledning att inte prova, anser jag!
     
  15. lillajag1

    lillajag1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kung att du tänkt lägga in NHL. Kommer bli kanon!
     
  16. MatteK

    MatteK Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kanonjobb med appen Sed! Från den svenska fotbollen är ju målrapporteringen snabbare än snabbast. Jag har till och med fått målen snabbare än tv-sändningen från CSports, vilket inte säger lite... Och idag tog jag tid och jämförde med matchen på TV4 Sport. Samtliga tre mål "plingades" ut inom 10 sek efter att de tillverkats (!!!!) otroligt. Fantastiskt bra app och lika fantastisk bra som hockeystats.

    Kul att läsa dina funderingar om "sportstats". Har du hört något mer från hockeyförbundet angående hockeystats? Hoppas du får fortsätta köra den i fortsättningen också. Och finns det möjlighet att implementera fler sporter som bandy exempelvis?

    Bandyn brukar ha liverapportering från elitserien och de båda allsvenska serierna på följande sida: http://www.elitrapport.se/
    Jag vet inte om det går att implementera men du kan väl ta dig en titt och kolla om det inte är allt för avancerat att lösa...

    Sen har jag ytterligare en fråga. Går det att ändra färgen på "blinket"? På hockeystats är det blått blink men fotbollsstats har grönt blink hos mig och grönt blink har jag också när jag får sms. Så ibland när jag tror att det blivit mål i fotbollen har jag i stället fått ett sms. Hade varit bättre med blått även på fotbollstats :-)
     
  17. carnaval

    carnaval Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Hej Sed!

    Vad tror du om franska league 1 nu när Zlatan flyttar dit?

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  18. Sed

    Sed Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    968
    Mottagna gillanden:
    310

    MINA ENHETER

    carnaval: Jepp, jag kommer lägga till lite fler ligor snart. Det blir nog engelska championship, franska ligan, holländska ligan, VM Kval samt hockey med Elitserien, HockeyAllsvenskan och NHL.

    MatteK: Jag kanske gör led-färgen valbar. PÅ min mobil är sms:en blåa....
     
  19. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Håller helt med MatteK. Jag har använt appen när jag sett fotbollen live ett par gånger och det är inte många sekunder det tar innan det plingar till :)

    Bara en liten detalj som skulle kunna förbättras. När man får ett push så skulle jag vilja att alla matcher uppdaterades eller att dom kanske uppdaterades var 20:e minut också.
     
  20. Sed

    Sed Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    968
    Mottagna gillanden:
    310

    MINA ENHETER

    Du kan välja både push-notifikationer och ett uppdateringsintervall på 20 minuter för att uppdatera alla matcher. Välj först push-notifikatoin och sen ställ in uppdateringsintervallet under inställningarna.

    Att alla matcher uppdateras för varje push kan orsaka ganska mycke trafik om man har massor av favoritlag eller hela ligor.