Fråga: Vad ska man ersätta den där hemska röststyrningsappen med?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av matti.vx, 1 maj 2012.

  1. matti.vx

    matti.vx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Jag vill avinstallera den inbygga appen (vet att man kan göra det via Easy Installer)- Men vill gärna ersätta den med något liknande - även samma app OM den inte gör den där hemska grejen när man trycker på hemknappen?

    Förslag tas tacksamt emot!

    <3
     
  2. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag avinstallerade den och var nöjd med det.fler möjligheter för vad du kan göra med dubbelklick får du om du rootar. :)

    //Felix
     
  3. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Dafuq did you even read what he wrote? XD

    Sorry grabben, vet ej om man kan inaktivera endast hem-knapps-funktionen eller ersätta med något annat program... :/
     
    matti.vx gillar detta.
  4. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag läste och jag skrev ;) menade att jag avinstallerade voice search och att man kan få andra funktioner för dubbelklick med root och custom rom. Förlåt om jag var otydlig ;)

    //Felix
     
  5. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Fast vad han frågade efter var en rösttyrningsapp som INTE aktiveras av dubbelklick. ;)
     
  6. SpartaG

    SpartaG Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det går att stänga av att appen Vlingo/Voice commands ska aktiveras med dubbelklick i inställningar. Finns en ruta som inte ska vara iklickad. Är inte det per default men dubbelklick aktiverar den ändå. Vad jag behövde göra var att aktivera först sen avaktivera. Och nu startar den inte längre av misstag.

    Om du redan som jag var trött på den och avinstallerat den och stuntat i backup av apk filen så går den att ladda ner från samsung apps.
     
  7. cassie_t

    cassie_t Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hjälp, jag kan inte avinstallera eländet trots tredjepartsprogram som easyuninstaller.... Några tips anyone please ....
     
  8. [SIC]

    [SIC] Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Kan någon förklara varför man dubbeltrycker på hemknappen (utöver voiceappen)?
    Såg ett geni på xda som var helt förtvivlad för att färgerna var inverterade (vilket är en feature med siyahkernel om man trycker på hemknappen fyra ggr), trycker ni för glatta livet och hoppas på att något ska hända?

    Visste inte ens om dubbel/fyrdubbeltryck förrens jag läste om det eftersom det räcker med att trycka 1 gång för att komma till hemskärmen.

    OnT: Som sagts tidigare root alternativt annan ROM om du av någon anledning känner att du måste dubbeltrycka på hemknappen, annars kan du ta tex apex eller nåt och sätta din voiceapp som tex dubbeltryck på hemskärmen eller ett/två fingrar svep upp/ner bla.

    Kan också tipsa om speaktoit assistant, gillar den skarpt och använder kvinnlig UK röst som låter för det mesta helt naturlig tillskillnad från US rösten.
     
    Arbu11 gillar detta.