Fråga: Kamera, Kvalitet bilder??

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av hattori hanzo, 20 jul 2012.

  1. hattori hanzo

    hattori hanzo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Hur är bilderna (kvaliten) efter uppdatering till 4.0.4 el Jelly Bean??

    Hade denna lur innan o fotona var inte så bra, min gamla Nokia N82 tog väldigt mkt bättre bilder.

    En stor andledning förutom minneskortsplats att jag bytade till S3! Men gillar stock android o gillade luren skarpt!

    Men har kameran uppdaterats så den tar skarpare bilder, snabbare autofokus i 4.0.4 o jelly bean??

    Kan man jämföra dem med ex S2:an???
     
  2. RoadHazard

    RoadHazard Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Ingen skillnad på den punkten, vad jag vet. Ganska bra bilder utomhus, ganska risiga inomhus.
     
  3. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kvaliteten förbättrades endast i och med att autofokusen förbättrades i 4.0.4 (tror det var då iallafall) men några förändringar utöver de tror jag inte har genomgåtts.
     
  4. monty

    monty Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Bildstabiliseringen måste ha förbättrats då den var rätt usel från början. Nu är det inget som stör direkt.




    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  5. niclasc

    niclasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    454
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone SE 2020 64GB (Jobb)
    Platta:
    iPad air 4th Gen
    Jag tycker kameran på min Nexus är kanon. Har inte tagit ett suddigt kort. Alltid knivskarpt. Vet inte om det blev bättre med JB. Märker ingen skillnad mot när jag körde ICS

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  6. hattori hanzo

    hattori hanzo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Okej. Tack för svaren!

    Tyckte inte min GN tog speciellt bra bilder. Ofta så hängde inte kameran med el blev autofokus inte bra. Hjälper ju inte o autofokus inte hänger med. Tog ganska bra bilder med min S2:a o min S3:a tar ytterligare lite bättre bilder. Men kom fr nokia N8 o den sjukt outstanding. Kunde zoom in i efterhand o bilderna var ändå sjukt skarpa.
     
  7. Mr*Gibson

    Mr*Gibson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag upplevde kameran som ganska avsevärt förbättrad i JB. Nu tycker jag att den tar konsekvent ganska bra bilder. Det är förmodligen bara autofokusfunktionen, men ändå.

    Med detta menar jag inte att kameran är bra. Den är hygglig, men undermålig skulle nog de flesta säga. Kameran i en telefon av den generationen "skall" ha en bättre kamera.
    Alla andra telefoner i den generationen (och nyare naturligtvis) är troligtvis bättre.
     
  8. hattori hanzo

    hattori hanzo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Håller med. Tycker d kunde klämt in den som satt i S2:an. Sen uppdaterat den lite iom jellybean.

    Märkligt att ingen har kunnat klå nokia n8 än, förutom nokia själv nu med pureview.

    Men så är det väl när en mobil skall vara 7-8 mm tjock. Jag hade lätt kunnat ta en mobil som e 10-15 mm tjock för en bättre kamera o kraftfullare batteri!! Men tydligen så de enda som får bli större är skärmen.
     
  9. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Vad gör ni med era bilder? Mina stannar i telefonen, några kanske åker upp på twitter eller facebook. Till det är ju kvaliteten på bilderna ypperlig. Ska jag ha bilder till nåt annat åker systemkameran fram.
     
    SGSi9000 och Pake gillar detta.
  10. hattori hanzo

    hattori hanzo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Visst. Men ex så har jag inte min dslr på jobb o är man bara ute en runda så tar man heller inte med den. Då e d najs med en mobilkamera som tar bra bilder.

    Kolla på lite olika reviews om både N8:an och speciellt nokia pureview 808 så kommer du förstå. Pureview:n är helt sjuk när d gäller foto o när jag hade n8:an så behövde man inte ha med sig nån annan kamera!
     
  11. Dentist

    Dentist Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Många här ser jag har/upplever Placebo effekt. :) Ingen förändring på bild kvalite.
     
  12. drac

    drac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker att färgerna är lite fel. En gräsmatta blir till exempel alldeles för ljus och ser nästan lite konstgjord ut. Jag saknar möjligheten att göra en vitbalansering. Överlag tycker jag att det är en mycket dålig kamera för en sån här annars superb telefon. Den kunde dom lagt ett par spänn till på.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  13. mauswe

    mauswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Av mig får kvaliten knappt godkänt, men det är ju för konkurrensen är så pass hög idag. Men jag tycker inte den levererar lika bra bilder som en vanlig iPhone gör, men det väger upp att mjukvaran är fantastisk, snabb att ta bilder och att komma till galleriet är ju fruktansvärt smidigt. Gillar verkligen att klicka av 5, 6 bilder på mitt objekt och sedan ta bort de som blir dåliga.
     
  14. RogerAndOut

    RogerAndOut Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Även jag tycker att kameran är klart godkänd för en telefon och den fyller sin funktion (vilken är att fånga ögonblick "on the fly").

    Men även jag låter mina telefonbilder stanna i telefonen, ska jag ta vettiga bilder tar jag med mig systemkameran.

    Skulle aldrig våga lita på att en smartphone tar bilder i vettig kvalitet hur som helst (även S3 har rätt "kass" kamera med mina mått mätt).
     
  15. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Jag var lite tveksam till kameran först men tänkte att jag ändå inte knäpper så många kort, utomhus så är den, i mina mått, hur bra som helst. Det är mobilkamera men inte så att man lägger upp korten i originalstorlek heller. Som facebook/twitter/mms/whatsapp-bilder så duger den utan tvekan
     
  16. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Jag tycker kameran är helt OK!
    Jag kommer aldrig köra mobilkameran som min "main" kamera.