Vi har tur. ICS + Sense 4 med fungerade kamera.

Diskussion i 'Desire HD' startad av mangethegamer, 23 jul 2012.

  1. Det verkar som vi tur trots förra veckans nederlag om att HTC ska slopa uppdateringen av Desire HD.
    Team Virtuous har nämligen lyckats lösa problemet med en icke fullt fungerande kamera och planerar att släppa romen inom en nära framtid (Kanske tom inatt), de har bara ett problem kvar att fixa.

    Här är en video på romen körandes på Incredible S
    http://www.youtube.com/watch?v=FLJy6IW0XV4

    "Infinity will be available for: Desire HD, Desire S, Desire Z, My Touch 4G Slide, Incredible S, Incredible 2, Inspire 4G. No ETA as we have one thing to fix. Video shows Incredible S running latest bulid."
     
  2. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Nice! Då finns det anledning att roota nu!

    Någon som provat ROMen?
     
  3. Ja, jag har testat ROMen under några timmar nu och kan säga att det är bäst att avvakta lite.
    Den är fortfarande ganska buggig och har ganska många FCs.
    Testade dock kameran och den fungerar, både video och stillbilder men inte utan några FCs.

    Så avvakta lite och håll Team Virtuous i periferin tills de släpper en mer stabil version.
     
  4. Snurpan79

    Snurpan79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Platta 2:
    Samsung galaxy tab S7+
    Jag har kört ROMen sen i natt och har inte haft en enda FC och då har jag testat kameran vid flera tillfällen. Tycker helt klart att den går att använda som daglig ROM redan nu. Upplever inga större buggar och tycker att den flyter på bra för att vara en första version. Ser helt klart fram emot denna ROMs framtid för den ser lovande ut.
     
  5. DCLXVI

    DCLXVI Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Kört med IceColdSandwich (7.1 och 7.2) i snart en månad nu och jag förstår inte hur jag stod ut med Sense innan...men Sense 4 kanske är bättre?

    Kameran fungerar f.ö. ypperligt i 7.2 och framåt...
     
  6. krimlann

    krimlann Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu när man är blåst på uppdateringen från HTC men ändå vill prova något nytt är det bäst att hitta någon JB variant eller skall man nöjavsig med ICS ?

    Finns det möjlighet att gå tillbaka till original mjukvaran eftersatt ha provat något nytt?

    Vad händer med alla appar? Och all data/foton ?

    Finns det beskrivet någonstans hur man gör uppdateringar? Finns det risk för död telefon om man gör fel?

    Alla tips om bra fungerande ICS resp JB till DHD mottages tacksamt samt instruktion hur man gör uppdateringar
     
  7. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    För att få Jelly Bean eller ICS på din Desire HD så måste du roota telefonen och sedan göra en systemåterställning dvs alla appar och sådant försvinner. Dock inga bilder eller videor som du har på minneskortet eller i telefonen. Det brukar oftast inte hända något om man gör något litet fel men det finns många guider du på Xda du kan följa. Ska själv roota min desire hd idag och flasha in denna rom. Så jag återkommer lite senare idag ifall du behöver hjälp. :) Och du kan alltid gå tillbaka till Gingerbread 2.3.6 senare om du vill utan problem.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  8. Sitter på Jellybean beta 7 och jag måste säga att den är tillräckligt stabil för att köra vardaligt. Videokameran funkar inte än ordentligt men med stillbilder funkar det ypperligt.

    Man märker framförallt hur mycket bättre flyt det är i Jelly så jag tycker faktiskt du ska gå direkt på den.
     
  9. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Håller med, den fungerar riktigt bra. Snabb och stabil.