Fråga: Hotmail Notifiering

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av zailor, 24 jul 2012.

  1. zailor

    zailor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har både Gmail app o Hotmail app installerad. Men får bara ett M längst upp på skärmen när jag får mail på mitt Gmail -konto. När jag får mail på min Hotmail händer ingenting, varken ljudsignal eller nåt M......
    Var går jag in o fixar det??
    Edit: Finns under allmäna inställningar på kontot
    From my Sg2
     
    Last edited: 24 jul 2012
  2. mackanigbg

    mackanigbg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Primärt en fråga om notifieringar, kolla under inställningar (menyknappen i telefonen när du är inne i appen). Sedan undrar jag om du har push även på Hotmailen, om inte så kan ju det begränsa lite hur ofta du får veta att du fått e-mail.
     
  3. bodell

    bodell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tips är att ställa in i gmail (web) att hämta dina Hotmail email så får du allt på samma ställe. Problemet då löst :)

    I gmail kan du lägga till din Hotmail adress sedan, så om någon mail dit så när du svarar i gmail ser de ut som att de är skickat från Hotmail

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  4. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Var även min tanke! ;) Jag har så... Problemet är bara att Hotmail-kontot bara synkas en gång varje halvtimme... Så ibland är det lite drygt när man sitter och väntar på bekräftelse-mail från en sida man just reggat på och kommer på att "Ajuste ja, jag får nog gå in på Hotmail ändå" ^^

    Hoppas de gör en "Labs-funktion" som gör att man kan uppdatera mycket oftare ;)
     
  5. bodell

    bodell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Aha okej, de är inget jag har reflekterat över men då är gmail min primära också plus har forward på mina egna domäner så märker aldrig av det.
    Regga dig med din gmail adress istället då? ;)
    Eller forward från hotmailen