Wizards & Goblins

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av Blackwater, 12 jul 2012.

  1. Blackwater

    Blackwater Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tjena här ett nytt “tower defense” spel. Det är min första produkt som mitt företag släpper. Om någon av er väljer att spela spelet så är ni jättevälkomna att återkomma till mig med konstruktiv kritik.

    Spelet finns på google play och kostar 7 kronor under en veckas tid med start från idag, sedan kommer det kosta 14 kronor, (slutdatum för kampanjen 2012-07-19).

    I spelet finns 15 banor som var och en måste låsas upp. Det finns 8 olika trollkarlar med 8 olika funktioner, styrka eller snabbhet. 3 av dem har du tillgång till direkt i varje bana, de övriga 5 måste låsas upp varje gång en ny bana spelas, eller varje gång du börjar om på en bana. Varje trollkarl kan uppgraderas 3 ggr.

    På varje bana kan du vinna en guld, silver eller brons seger. För att vinna guld får du inte släppa in någon fiende i slottet.

    Spelet är lätt att lära sig men svårt att bemästra.

    Jag har fokuserat på att göra ett positivt spel, med ljusa glada färger och med ett komiskt tema. Små fluffiga träd och hoppande fiskar i vattnet.

    Spelet kräver en senare version än android 2.0.

    Här är länken till google play.

    https://play.google.com/store/apps/...t#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS50ZXN0LndpemFyZCJd

    Vår e-postadress är [email protected]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Nagarebozhi och Slipurson gillar detta.
  2. Slipurson

    Slipurson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    ROM:
    Stock
    Info:
    Gear 2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Note 8.0 LTE
    ROM:
    CivZ SphereKat
    Info:
    Jobbtelefon...
    Tower Defence är alltid roligt, detta ska testas :)

    Tack för tipset!

    Hittade ett litet "stavfel" i infon om White Wizard, "ever wondered why the clouds ARE moving"

    Riktigt roligt so far, kanske skulle förenkla placeringen av wizards om man petade på den man ville placera och sen var man vill placera den istället för att dra ut den till rätt position.
     
    Last edited: 12 jul 2012
    Blackwater gillar detta.
  3. Blackwater

    Blackwater Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hejsan, vad roligt att du gillar spelet, det gör mig väldigt glad. :)

    Jag har redan börjat ta tag i och ändra rätt grammatiken så att det blir rättstavat. Jag ska inom kort göra en förändring i ljudet av den röda trollkarlen också som just nu är lite väl öronbedövande. Så då slår jag samman dessa två i samma uppdatering. :)

    Tack för tipset om utplaceringen av trollkarlarna, det är en riktigt bra ide och jag ska se vad som går att göras åt det och eventuellt kan vi förändra och göra det lite smidigare.
     
  4. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Riktigt roligt spel, gillar grafiken fast det kunde ha varit lite mer "HD", något jag stör mig lite på är i den första banan så har du en fisk som hoppar i vattnet och man ser så klart att det är en bild som går om och om igen och då är det inte fisken som avslöjar det utan det är ett litet mellan rum mellan vattnet och vattnet med fisken så det bildas ett litet svart streck, hoppas du förstår vad jag menar :) men utöver det riktigt underhållande. Har iofs bara spelar första banan än så länge så kan hända att jag kommer med mer kritik bra som dålig lite senare.

    Men du får en 5/5 på play av mig för jag lutar på att du kommer fixa dessa "små" problem som finns :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Blackwater gillar detta.
  5. Blackwater

    Blackwater Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej Nagarebozhi , vad roligt att du gillar spelet :)

    Självklart ska jag göra allt jag kan för att rätta till så att spelet blir så bra som möjligt. :) Jag kan dock inte se strecket mellan vattnet och fisken. Det är inte vattnet som skvätter upp lite efter att fisken har plumpsat i vattnet igen som du tänker på? :)

    Självklart jag ser fram emot mer konstruktiv kritik, det kan man aldrig få för mycket av. :)

    Nu ska jag hoppa i bingen, så ska jag börja arbeta imorgon med att få ut en uppdatering så fort som möjligt :).

    ps. tack för 5an :)
     
  6. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Nej det är ett svart streck, ser näst intill ut som att bilden som du har på fisken flyttas upp en millimeter varje gång den börjar om.. det är juh inte hela världen :P ville bara påpeka det :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  7. Blackwater

    Blackwater Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej jag ska kika och se vad jag kan göra åt det :).
     
  8. Slipurson

    Slipurson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    ROM:
    Stock
    Info:
    Gear 2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Note 8.0 LTE
    ROM:
    CivZ SphereKat
    Info:
    Jobbtelefon...
    Tror "strecket" som Nagarebozhi pratar om syns eller inte syns beror på upplösningen på telefonens/plattans skärm.

    På min Tab 7.7:
    [​IMG]
    Här syns strecket under fisken (och andra linjer, t.ex. under Sound-knappen, men det är inget ovanligt på 7.7an tyvärr)

    På min SGS2:
    [​IMG]
    här är bilden helt utan linjer och streck :)
     
  9. Blackwater

    Blackwater Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har själv en Saqmsung S2,a och på min telefon ser det ut som på bilden längst ner. Men jag förstår självklart att det blir lite frustrerande om man ser det som på bild 1. :)
     
  10. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Men hur menar ni nu? alltså juh bättre upplösning du har så blir det mer synligt och sämre upplösning mindre synligt?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  11. Blackwater

    Blackwater Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Darklands

    Nu har vi påbörjat arbetet med en stor expansion till Wizards and Goblins. Expansionen kommer innehålla förutom en drös med nya banor ett helt nytt tema samt ett par större väldigt intressanta nyheter. Namnet blir ”Wizards and Goblins Darklands” och jag hoppas det ska bli färdigt till Halloween. :)
     
  12. Alia

    Alia Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkar detta spelet med Nexus 7/Jellybean?
    Pojkvännen har just fått sin N7 och letar efter spel till den. Jag är inte så förtjust i tower defence, men han brukar gilla det, så det blev ett av spelen jag föreslog honom, men han säger att han får 'not compatible with this device'.
     
  13. Blackwater

    Blackwater Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej Alia

    Jag är inte jätteduktig på alla modeller av telefoner, men jag har för mig att Nexus 7 är en typ av handdator, eller pad, vet inte om jag har rätt eller fel.

    Tyvärr är jag ganska säker på att spelet inte funkar till det ännu. Vi arbetar dock med en version som skall fungera bra till "padar" också.

    I övrigt skall spelet fungera utan problem till alla android system över 2.0 så långt vi testat.
     
  14. Blackwater

    Blackwater Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ett fix för:
    Samsung Galaxy S Advance (Version - 2.3.6)
    HTC Desire HD (Version-2.3.5
    släpps den här veckan. :)
     
  15. McTerry

    McTerry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Då har jag också tankat ner den. :D

    Ska se om jag hinner testa den nu under arbetsdagen. :P
     
  16. Blackwater

    Blackwater Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Berätta gärna vad du tycker när du testat det :)
     
  17. McTerry

    McTerry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det ska jag absolut göra.

    Strecket som dyker upp har jag också fått. Men då är den vit. Har dykt upp ett par gånger och oftast på Stage 1 och Stage 3 om jag minns rätt nu. Det är oftast två streck som syns ihop. De dyker upp efter ett tag. Ett är lodrätt som går i nästan samma nivå som fisken i en av ovanstående bilderna och en lodrät som går ungefär från slottet och ner mot goblinhuvudet. (Har ingen aning om hur man tar bild från min telefon)

    Spelet i sig är roligt och det ska du ha beröm för tycker jag. :) Väl värt sitt pris.

    Däremot har jag problem på Stage 9. Jag har testat med olika kombinationer av wizards nu och kan bara konstatera att det kommer för många fiender. Det längsta jag kommit är 5/10 och detta typ med 1 i hälsa. :P Man får inte tillräckligt med pengar på den här kartan och har inte tillräckligt med trollkarlar för att försvara sig mot goblinhorden. De är för många helt enkelt. :P

    Nerfa den? XD

    Och jag måste hålla med Slipurson. Kunde man trycka på trollkarlen och sedan placera dem istället för att dra dem nånstans. så skulle detta bli betydligt roligare. Nu har det hänt att när man drar en trollkarl så hamnar den på fel plats och det blir lite irriterande ibland.

    Sen en liten detalj. Går det att animera fåren? Det skulle ge lite mer liv i spelet också. :P Fast givetvis så är det inte så viktigt. :P

    Jag har en Samsung Galaxy S3, om du undrar vad det är för telefon jag spelar ifrån.
     
    Last edited: 28 jul 2012
  18. Blackwater

    Blackwater Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej vad kul att du gillar spelet :)

    Vi har inte testat spelet på en samsung S3 ännu, vi får göra det snarast så att vi får åtgärdat de vita sträcken.

    Nivå 9 är otroligt svårt, jag har själv suttit i flera timmar innan jag lyckades få guld på banan, det går men det är idag alldeles för svårt. Banan kommer att bli något enklare i en uppdatering som kommer inom kort. Jag kommer ihåg att jag använda de svarta och de mörkblå trollkarlarna när jag fick guld på den banan. :)

    Angående fåren, vi arbetar faktiskt idag med att animera fåren, tanken är också att när man trycker på fåren i en kommande uppdatering så ska de ge ifrån sig ett förvånat bäande. :) i samma uppdatering kommer vi även att fixa in lite fåglar som flyger förbi ibland.
     
    McTerry gillar detta.
  19. McTerry

    McTerry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ah.. smart där. Jag visste inte hur man låste upp dem först, men nu när jag kollade så ser jag hur man låser upp dem. hahaha. Så dumt. Måste köpa dem då. XD

    Bra idé med fåren och fåglarna. Det kommer att ge mer lev i spelet. :)
     
  20. Gnubaver

    Gnubaver Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Snälla få dem att explodera! Warcraft style!