Vart köpa Asus Nexus 7 innan September

Diskussion i 'Google Nexus' startad av ruva, 28 jun 2012.

  1. Pinnacle

    Pinnacle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    696
    Mottagna gillanden:
    221
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Du kanske kan testa med entropay?

    https://www.entropay.com/

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
     
  2. Hellberg

    Hellberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Ni som beställt med hjälp av Borderlinx och fått plattan levererad via DHL i Sverige, hur lång tid tog det från att den kom till Sverige tills att ni fick den levererad hem?

    Kan man när man spårar försändelsen hos DHL lura ut vilken dag de kan tänkas komma? (Så att man kan se till att vara hemma då)

    Jag är lite förbryllad i nuläget då min platta kom till Borderlinx igår, jag valde standard shipping hos dem (4-6 dagar) och betalade direkt, ett par timmar senare var paketet redan överlämnat till DHL och det anlände till Västerås i Sverige redan i morse. Statusen som står nu är "ute för leverans med kurir" vilket i mina öron får det att låta som att den skulle kunna levereras redan idag, vilket ju isåfall vore galet snabbt (och dessutom lite dumt, eftersom jag inte är hemma just idag).
     
  3. Vanhanen

    Vanhanen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ute med kurir betyder att den ligger i en bil någonstans i närheten och kommer levereras idag!
     
  4. Hellberg

    Hellberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Anade det. Sanslöst ändå isåfall, leverans på ett dygn från Borderlinx, med standard shipping.. Deras expressalternativ känns ju som en ren bluff då. :P

    Ska försöka få tag i dem och se om man kan få en leverans på måndag istället.

    [EDIT] Ringde DHL precis och mycket riktigt, den skulle levereras idag.. Är smått chockad och en aning sur över att vara bortrest just idag, men men.. Skulle få den levererad på måndag iaf, så det blir en lååång helg nu. :D [/EDIT]
     
    Last edited: 27 jul 2012
  5. drinkluder

    drinkluder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Senaste budet från e-tradecom:

    Hi there,

    Due to the manufacturing delay and high demand of this item, the item will be posted to you after 30th of July. It takes 3-6 working day to get to you. We will put a tracking number once the item is dispatched. Regards

    - e-tradecom

    Skickat från min XT910 via Tapatalk 2
     
  6. Taskman

    Taskman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    1 071
    Mottagna gillanden:
    855
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S3, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    Min landade på utrikesterminalen igår kväll vid 17:30 tiden och nu tidigt på morgonen var den i rätt förort nu skall den bara till korrekt utlämningsställe.
    Det kan bli en mycket bra helg detta :)
     
  7. fretig

    fretig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Drinkluder o andra som handlar med e-tradecom.
    Jag hävde mitt köp och det var inga som helst problem att få pengarna åter. Dom svarade snabbt och satte över pengar innan jag behövde godkänna själva hävandet.
    Dom verkar mycket måna om sitt rykte och ger ett seriöst intryck tycker jag.
     
    zhoulom och drinkluder gillar detta.
  8. Laj.

    Laj. Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Instämmer till fullo!!!


    "Levererad till serviceställe
    Försändelsen finns att hämta. Kom ihåg att ta med id-handling samt avin eller försändelse-id:et när du ska hämta försändelsen."
     
  9. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    säljs den inte än av någon brittisk åf som skickar till sverige? jag köper en del från amazon men där har den inte börjat säljas än. carphone warehouse börjar sälja den idag men verkar inte som dom skickar utanför UK. känns mer safe att inte behöva gå via borderlinx eller liknande tjänst.
     
  10. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Du kunde inte fått den levererad till ett ombud då? Borde gå väl?
     
  11. drinkluder

    drinkluder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Bra att veta ifall det blir aktuellt med annulering.
     
  12. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 189
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Slängde iväg en beställning hos Carphone Warehouse (fjärde, och antagligen sista försöket nu). Borde inte vara några som helst problem tycker man...
     
  13. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 047
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Köpte idag på google play en 16 gb med hjälp av http://www.bestukvpn.com/ och borderlinx. Pengarna drogs en timme eller två senare. Så förhoppningsvis får jag den någon gång nästa vecka :) 209 euro inklusive frakt från google till borderlinx-adressen sen vet jag inte exakt vad det kommer kosta från borderlinx till Sverige. Alltså ca 2249 kr enligt valuta.se.
     
  14. kruso

    kruso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Läser historiken på hans omdömen och en med 25/7 som leveransdatum verkar ha fått sin. Några dagar hit eller dit :)
     
  15. Hellberg

    Hellberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Kanske man hade kunnat, tänkte inte på att fråga det.

    Men det hela fick ännu en spännande vändning.. Måste säga att DHL allt är lite vågade.. Jag hade alltså beställt plattan till min hemadress och bara angett mitt privata telefonnummer osv på ordern. Ändå har DHL (förmodligen via Eniro/Hitta eller liknande) letat upp mitt jobbnummer och ringt på det, kommit till växeln och sen pratat med kollegor till mig och bestämt sig för att leverera paketet till mitt jobb, där en kollega tog emot det.

    Detta gjorde de alltså helt utan att fråga mig och helt utan att veta om det ens var samma person som de hittat nummer till på mitt jobb.. Sedan tog alltså en av mina kollegor emot paketet, så nu behöver jag bara svänga förbi jobbet när jag kommer hem imorgon så har jag min Nexus 7. Grymt kul naturligtvis, men jag blir ärligt talat lite orolig över DHLs rutiner för sånthär.. Plattan hade ju lätt kunnat hamna i helt fel händer när de agerar såhär.
     
  16. Moochi

    Moochi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade problem med detta också. Kunde iofs inte ens betala. Det stod att jag inte kunde beställa från det land jag befann mig i.

    Skapade en ny Google Wallet med VPN och då funkade det.

    Precis lagt en beställning med VPN/Borderlinx via play.co.uk. Hoppas det går snabbt. :)

    EDIT: Stryk det där. Nu fick jag email om att min order tagits bort och mitt Google Wallet-konto är avstängt.
     
    Last edited: 28 jul 2012
  17. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Ja jag håller med om deras metoder för leverans är förskräckliga. Jag varnade om att det var besvärligt att hitta rätt till mitt jobb och bad om personlig leverans och att de fick ringa om de inte hittade. Dagen gick och ingen kom. När jag ringde till dem fick jag veta att paketet hade levererats, men ingen visste till vem. Jag fick leta runt i hela företagsparken och fann den på en av alla godsmottagningar efter två timmars idiot-löpning. Jag borde sagt att jag aldrig fick paketet och begära kompensation, för det är åt helvete att de tror att de får göra så.
    Fortsättningsvis tänker jag alltid kräva leverans till utlämningsställe.
    Tack för att du påminde mig om deras bristande ansvarstagande, som jag faktiskt hade förträngt innan jag läste om att du haft samma upplevelse nu.
     
  18. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Det där tycker jag du skall gå till högre enstalter och anmäla för så där får det inte gå till.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  19. adixuz

    adixuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Mycket frustrerande att 16gb-varianten tycks vara slut på google play (us), jag tycks vara född med otur då jag precis införskaffat min personal shopper :mad:
     
  20. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Entropay gäller för köpare genom Google. så har vi andra gjort. Man behöver inte ha täckning för köpet, utan när beställningen väl gått igenom får du ett mail om att byta betalningsmedel, och då går det utmärkt att byta till ditt vanliga Svenska kort.