ICS till Galaxy Tab 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av coopdeo, 19 okt 2011.

  1. marcusorwen

    marcusorwen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock 7.0
    Info:
    Launcher: Google Now
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1 & Stock 5.0.1 (Rootad)
    Info:
    Launcher: Yahoo Aviate
    Telefon 3:
    Xperia Play
    ROM:
    2.3.7 (Rootad)
    Info:
    Används som väckarklocka
    Platta:
    xperia tablet z
    ROM:
    Stock 5.0.2
    Info:
    Launcher: stock
    Någon som vet något nytt?
     
  2. pjw

    pjw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det kommer ingen uppdatering. Gör som jag: sälj skiten medans den har ett andrahandsvärde överhuvudtaget.
     
  3. hamchoi

    hamchoi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ja, Samsung är verkligen inte snabba på att skicka ut uppdateringar. Det blir garanterat ingen Samsung nästa gång det ska inhandlas :-(. Tänk JB på taben nu, det vore sweet!!
     
  4. handske

    handske Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Källa på det eller trollar du bara?
     
  5. marcusorwen

    marcusorwen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock 7.0
    Info:
    Launcher: Google Now
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1 & Stock 5.0.1 (Rootad)
    Info:
    Launcher: Yahoo Aviate
    Telefon 3:
    Xperia Play
    ROM:
    2.3.7 (Rootad)
    Info:
    Används som väckarklocka
    Platta:
    xperia tablet z
    ROM:
    Stock 5.0.2
    Info:
    Launcher: stock
    bara för att ni har gett upp hoppet om att ICS inte kommer till Taben, om det inte kommer ska jag flasha in JB rommen som har blivit tipsad om på forumet.
    Eftersom det ser mycket låvande ut fast kameran inte fungerar.
    och kommer nog också sakna touchwiz som gav mini apps (gillar ideén starkt)
     
  6. pjw

    pjw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag trollar aldrig. Jag sålde min tab för ett tag sen och jag är övertygad om att Samsung (vars kundsupport jag varit i kontakt med ett antal ggr) skiter i sina gamla kunder. Tyvärr. Har jag fel är jag glad.
     
  7. Spacekent

    Spacekent Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fattar inte snacket om att man måste sälja taben för att inte ICS har kommit ut ännu?
    Jag menar, när man köpte taben - tänkte man att den var kass då men köpte den ändå för det kanske kommer en uppdatering senare?
    Och sen gnälla över det...... *jag blir såååå trött....*
     
  8. marcusorwen

    marcusorwen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock 7.0
    Info:
    Launcher: Google Now
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1 & Stock 5.0.1 (Rootad)
    Info:
    Launcher: Yahoo Aviate
    Telefon 3:
    Xperia Play
    ROM:
    2.3.7 (Rootad)
    Info:
    Används som väckarklocka
    Platta:
    xperia tablet z
    ROM:
    Stock 5.0.2
    Info:
    Launcher: stock
    jag håller med, Jag är nöjd med att den har 3.2 och den flyter på bra för min del men vist det vore nice med ICS som en extra sak att få med, men det ska ses som en bonus.

    Men om ni vill ha ICS så mycket så roota och installera custom rom.
     
  9. antto77

    antto77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  10. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Jag tror nog mer på att Samsung är en sälj-organisation och håller på uppgifterna om uppdateringar till gamla produkter, för att inte störa försäljningen av nya produkter.

    Uppdateringen kommer nog så småningom, och jag hoppas verkligen på den, för Tab 10.1 är en helt annan platta när man lägger in en annan rom som går på android 4, än android 3.2. Sen får man ju hoppas att Samsung inte dyngar ner allt för mycket när de väl släpper ics.
     
  11. antto77

    antto77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Yes håller med, en helt annan platta. Provade en custom ICS men det håller inte i längden med mycket sämre batteritid samt kraschar med jämna mellanrum. Dock var ju flytet ett helt annat!

    Vi får verkligen hålla tummar och tår att ICS dyker upp så småningom. Helst igår!
     
  12. pjw

    pjw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag hoppas verkligen att Samsung tillhandahåller uppdateringar till sina plattor. Själv är jag extremt besviken. Jag är en gammal apple-användare som ogillar alla monopol (och älskar open source) och tycker att Apple svikit sina egna gmla ideal (motståndet mot fria tyglar i IT-världen). Jag har sedan länge kört android i mina telefoner (och gör så fortfarande!) och jag inbillade mig att det skulle funka lika bra på plattorna. Det gjorde det inte. En vacker dag startades min tab om sig själv och alla mina dokument var raderade. ALLT var borta. Tack Samsung. Jag har undvikit att "roota" och kört säkert. Det enda jag vill är följande: det ska funka. Och det ska funka utan lagg. Och det ska funka utan att saker raderas. Och jag vill ha uppdateringar innan det släpps nytt till nya produkter. Annars känner jag mig sviken och överkörd. Det är ganska enkelt. Jag trollar inte. Jag är bara en enkel användare. Samsung = never again.
     
  13. FlashM

    FlashM Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är också en vanlig användare och har både iphone och ipad som jag använder dagligen. Fick en Samsung Tab 10.1 och kunde knappt tro att sånt skit finns på marknaden år 2012. Om den hade kostat 300-400 kr så hade jag haft förståelse men inte om den ligger och priskonkurrerar med ipad.

    Jag är villigt att ge Samsung och Android är chans, eller snarare var villigt, men inte länge. För mig är 3.2 versionen och Samsung i BETAs första stadiet, alltså inte ens Beta 2, 3 eller slutversionen av Beta. Därför önskar jag att ICS kommer snarast även om jag lite djupt i mig har en känsla att det kvittar vilket då Android verkar släppa bara Beta och aldrig en färdig och komplett paket.

    Jag bryr mig inte varken om Apple eller Samsung, IOS eller Android men vill ha produkter som fungerar och kan som enkelt användare säga att Apple och IOS ligger ljusår före Samsung och Android.

    Ni som fortfarande tror på Samsung och Android får gärna köpa min snart 1 månad gamla Samsung Tab 10.1. Säljer den med glädje.
     
  14. cgswe

    cgswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Samsung S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Samsung S10+
    då kan man köpa den av dig för typ 300 -400:- ?
     
  15. FlashM

    FlashM Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du hade fått köpa den för 250 kr om den hade kostat 300-400 kr :-)
     
  16. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Oj, här var det inga roliga tongångar!
    Men jag förstår er, att Samsung inte lyckats trolla fram ICS är faktiskt jävligt märkligt. Men tyvärr verkar uppdateringar till nya huvudreleaser inte vara något som man kan förvänta sig än så länge.

    Jag köpte min Tab 10.1 förra året, men sålde dessvärre av den i våras. Främst för att jag köpte en HTC One X, och efter att jag hade fått hem den orkade jag inte med att se på den dåligt upplösta skärmen.

    Lagg och annat strul var aldrig något problem för mig, visst kunde den lagga till emellanåt, men oftast märkte jag ingenting. Jag var väldigt nöjd med plattan, trots att det i princip var Samsungs första försök att bygga en platta som på allvar kunde konkurrera med Ipad. Om jag ska vara ärlig, jag avskyr allt vad Apple heter, jag avskyr deras produkter men framför allt Apple som företag. Men jag måste villigt erkänna att Samsung aldrig ens var nära med Tab 10.1, Ipad2 var helt enkelt snäppet bättre på alla punkter, och det vet Samsung.

    Jag kommer utan problem kunna köpa Samsungs kommande plattor, jag är övertygad om att de har lärt sig hur man inte ska göra nu.

    Det där handlar nog om en defekt platta snarare än Android/Samsung. Har aldrig hört talas om det. Och i och med det, har du fått en platta som inte är helt hundra, förstår jag att användarupplevelsen är kass!
     
  17. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Tongångarna var inte såna hösten 2011. Då hette det att Samsung Galaxy Tab 10.1 och 8.9 gav ipad2 en match i flera avseenden. SGT inhöstade höga testpoäng i mängder av recensioner, recensioner som ligger kvar på nätet fortfarande idag och som kan googlas fram.

    Det som vi kan konstatera är att utvecklingen går väldigt fort när det gäller surfplattor. Samsung Galaxy Tab var en glansplatta hösten 2011, men sedan dess har det kommit ut nya versioner av Android och nya surfplattor (t ex asus prime). Idag är inte SG-P5100-10/7300-10 bäst i klassen längre. Det hör till spelet och bör vara något som man är införstådd med när man köper en elektronikpryl.

    Själv har jag alldeles nyligen köpt min P7310 och är nöjd. Jag tycker att jag har fått vad som utlovades. Ansvaret för att kolla tester och recensioner och vad det är för platta som jag köper innan köpet är mitt som köpare.
    Men jag kan hålla med om att Samsung har varit saktfärdiga när det gäller att rulla ut ICS. Minst en uppdatering bör man få, innan den modell man har köpt "pensioneras".
     
  18. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jo, du har många poäng där. Men notera att det var min högst personliga reflektion. Men självklart har köparen ett ansvar att ta reda på vad man köper, och det var ju inte direkt nån brist på tester och jämförelser mellan Taben och Ipaden.
     
  19. fikkser

    fikkser Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack för motivationen. Nu ligger min på tradera igen (haft den ute förut). Svårt att få några pengar för skräpet bara. :-)
     
  20. limpandahlbom

    limpandahlbom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kör in CM9 tills den officiella kommer, funkar bra iaf, inget att klaga på ;)

    Skickat från min GT-I9300 Blue via Tapatalk 2.0