Problem: Avbruten musikuppspelning

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av crw, 4 jul 2012.

  1. Bergling

    Bergling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Lenovo Tab 4
    Övrigt:
    Mi Box 3
    Fast i mitt fall är det så att musiken bara pausas. Fast jag börjar misstänka att det kan vara någon annan app som ställer till det i bakgrunden. Min huvudmisstänkta är Llama, men det har hänt även när jag haft det avstängt.


    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  2. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Det kanske kommer en custom ROM där man kan styra programavstängning i bakgrunden?
     
  3. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Jo, när jag testade Llama på min Desire, fick jag massor av konstiga saker att hända. Och då räckte det inte med att avinstallera Llama, utan jag fick flasha om.
     
  4. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    Har haft detta problem en längre tid. På min är det uppenbart att det är i samband med att telefonen belastas som det sker. Öppna en hy sida i browsern, eller öppna ett en app. Om jag startar om liten dröjer det ett tag innan det händer igen. Ibland varje gång jag laddar en ny sida eller öppna ny flik. Sker med Spotify, wimp, poweramp och den medföljande spelaren. Detta är ett så 7kt irriterande problem.
     
  5. teamocil

    teamocil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ibland pausade musiken, oftast kraschar appen. Nu har Google play music börjat stängas ner utan att jag ens satt igång en låt.
     
  6. SvartaMalin

    SvartaMalin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma sak händer mig då jag använder mig av SR Play appen. Den stänger av sig oftast om man gör något, typ kollar facebook eller internet, men kan även stänga av sig själv lite random. Ohemuliskt irriterande att behöva starta upp den och leta rätt på vars i P3 dokumentären jag är, flera gånger under en cykeltur på 30 min.
     
  7. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Hade det på stock en stund men med omega hände det aldrig för mig så definitivt mjukvarurelaterat.

    Skickat från min HTC Legend via Tapatalk 2
     
  8. crw

    crw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om det är mjukvarurelaterat har jag ju lämnat in den i onödan, men jag har hur som helst ingen lust att använda mobilen så länge problemet kvarstår. För min del belastar jag oftast *inte* mobilen med så mycket annat när musiken är på; den ligger i regel ostört i fickan eller på bordet.
     
  9. crw

    crw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick lite otippat tillbaka mobilen idag med meddelandet att mjukvaran hade uppdaterats - märkligt med tanke på att jag själv inte hittade några uppdateringar när jag skickade in den. Hur som helst uppstod samma problem efter ungefär en kvart. Faktiskt har jag upplevt samma elände med min HTC Sensation de senaste dagarna när jag har varit på resande fot och lyssnat mycket, så man kan sannerligen undra vad det är frågan om.

    En liten hypotes jag jobbar efter nu är att det är musikwidgetarna som stället till med djävulskap på något sätt. Jag har tagit bort dem och har kunnat lyssna ovanligt länge utan problem. Vi får se hur det går...
     
  10. crw

    crw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, det verkar definitivt ha varit Wimp som ställde till det för mig. Sedan jag avinstallerade appen har jag kunnat lyssna utom några som helst problem. Möjligen triggar programmet någon bugg i operativsystemet, har läst om andra som har upplevt liknande med exempelvis Google Listen. Det kan alltså vara värt att undersöka om det är någon av era musikappar som spökar.

    Tillbaks till Spotify igen ...
     
  11. Bergling

    Bergling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Lenovo Tab 4
    Övrigt:
    Mi Box 3
    Verkar som att det funkar bättre för mig också efter att ha avinstallerat Wimp. De senaste dagarna har det funkat utan avbrott. Om nu barar rdio kunde få för sig att skicka låttiteln via BT också...
     
  12. teamocil

    teamocil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag använder inte wimp eller någon streamande app men upplever problemet asofta ändå. Fleet teorier?
     
  13. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    Fan spännande! Men mitt wimp konto då :'( Har detta problem hela tiden, och det är ett enormt aber. Wimp är ifs överlag helt värdelöst så kanske ingen stor förlust, men ändå..........
     
  14. gregorvega

    gregorvega Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samma problem här. Alla ljudspelande program buggar när dom spelar i bakgrunden (stängs ner eller stoppas, paus är sällan ett problem). Någon som mejlat samsung och frågat? Det känns ju som en ganska etablerad funktion att man ska kunna lyssna på musik medan man surfar 2012.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  15. gregorvega

    gregorvega Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Bumpar denna tråd med ytterligare en fråga: Är det så att de andra ljudprogrammen saknar "ljudspelarstatus" eller nåt. Jag får inte upp några kontroller till t.ex Google Listen, SR Play eller Wimp i notification bar som jag får till Music Player. Är det också eran erfarenhet?
     
  16. teamocil

    teamocil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Inte provat någon av dessa tre men kontroller i notificatiob fungerar som de ska med winamp, poweramp, inbyggda musikspelaren och Google play music.
     
  17. gregorvega

    gregorvega Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Mkt intressant. Jag får inga spelkontroller med winamp i notification bar utan den dyker precis som Spotify wimp etc upp som pågående och det är allt. Då är det något tok för mig som kanske går att avhjälpa med återställning el dyl.. Ska prova vid tillfälle.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  18. VeZ

    VeZ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hade detta problem (musikspelaren bara slocknar och jag hamnar på hemskärmen).

    Efter mycket experimenterande så hitta jag vad som var problemet.

    Samtidigt som jag hade detta problem så hade jag även strul med stock browsern som kunde göra samma sak med jämna mellanrum.

    Så jag prövade att använda browsern samtidigt som jag lyssna på musik, vilket fick musikappen att stängas av med mycket jämna mellanrum.

    Endast en omstart utan att starta igång stock browsern garanterade att musikappen inte krascha.

    För o sedan fixa stockbrowsern var jag tvungen att ta bort allt som fanns sparat i den (catche/lösenord/sidor) och då sluta den krascha och så även musikappen.

    För o testa om det är stockbrowsern gå till www.dn.se och öppna bara max antal fönster och börja bläddra upp och ner, det fick min browsern att krascha nonstop.

    Hoppas detta fixar problemet för någon annan också.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  19. teamocil

    teamocil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack för tipset!
    Jag måste nog säga att jag slutat fundera på det här, helt enkelt för att det typ inte händer nåt mer. Måste ha, i alla fall till stor del, löst sig över de senaste uppdateringarna. Tillsammans med hemskärms-redrawproblemet. Gött.
     
  20. Hertzbeeri

    Hertzbeeri Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har lösningen!

    Jag har fixat det på min mobil (samsung galaxy s4 mini). Jag tror att du hade s3 men det är väl inte så stor skillnad?

    Iaf du går i>n på Inställningar>Min enhet>Rörelser och gester>Rörelse>Vänd>Tysta/pausa och stäng av funktionen
    Hoppas det fungerar :)