Fråga: HTC One X reparation hos Anovo... (TPH)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av InfectedSoap, 13 jun 2012.

  1. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Kul ! :teeth:

    Jag är nyfiken på vilken radiofirmwareversion som Anovo just nu flashar.

    Inställningar > Om > Programvaruinformation > Mer

    Basbandsversion, kan du kolla den ?
     
  2. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    plun gillar detta.
  3. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Tackar !

    Jo det ser ju ut som helt standard HTC.

    RUU_ENDEAVOR_U_ICS_40_HTC_Europe_1.29.401.11_Radio_1.1204.105.14_release_260491_signed.exe
     
  4. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Ja det är väl det va?
     
  5. InfectedSoap

    InfectedSoap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Gått en vecka sedan jag mailade Phone Houses reklamationsavdelning och har fortfarande inte fått något svar. Visst det har bara gått 5 arbetsdagar och de reserverar sig för upp till 10 så i värsta fall så får jag inte höra från dem förrän nästa vecka...

    Riktigt jävla surt är det att vara utan min första android lur i över två månader nu och jag kan mycket väl behöva vara utan den i 1 månad till då de troligtvis kommer skicka in den på reklamationskontroll. Förhoppningsvis duger mina bilder som visar rätt så tydligt felet.

    Ska även ta och ringa 3 imorgon för att se om jag kan få någon slags kompensation då jag betalar 349 per månad för en lur som jag inte ens kan använda...

    Här är ser ni glappet mellan skalet och skärmen där det läcker ljus:

    [​IMG]

    Kollar man noga kan man se var klåparna på Anovo böjde upp chassit för att byta skärm:

    [​IMG]
     
  6. Xtel

    Xtel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Usch, jag blir så ledsen över att det är så många av oss som fått såna här problem. Det är ju en skitbra telefon så länge den funkar, om man säger så ... :) Jag skriver i en annan tråd om mina problem - hade gula fläckar på skärmen, skickade in den till Anovo, har nu fått tillbaka den med samma fläckar och nu även flimmer och en glappande skärm.
     
  7. InfectedSoap

    InfectedSoap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Idag ringde de från Phone Houses reklamationsavdelning och berättade att de ringt till butiken som nekat mig en ny enhet och sagt åt dem att ge mig en ny. Så jag tog en vit för jag tänkte högre efterfrågan = nyare batch och mycket riktigt så har jag fått mig en helt felfri SH256W. Behövde inte ens skicka in den på kontroll så jag antar att mina bilder räckte. Inte det minsta flimmer eller något! Grymt nöjd nu och jag måste säga att reklamationsavdelningen var riktigt professionella och även trevliga.

    Stå på er gubbar! Butikerna har ingen aning om konsumenträtt men stå på er och gå över deras huvuden så får ni det löst ni med! Mer än 3 veckor ska ni inte behöva vänta enligt konsumentverket, har Anovo reservdelsbrist eller om de är helt inkompetenta så är det återförsäljarens problem inte ert!
     
    puttepj gillar detta.
  8. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Va gött att det löste sig för dig!
     
  9. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har väntat i snart 4 veckor.

    Jag har fått bekräftat att 3 håller på med ett ful spel, antar för att jag är svartlistad.
    Anovo väntar på att 3 ska skicka inköpskvitto för min enhet, trots att jag lämnade med kvitto vid inlämning av telefon och med följande tillbehör i 3butiken.

    Fick detta mail idag av anovo:

    "Hej!
    Vi har väntat på kvittot sedan 18/6.


    Med vänliga hälsningar - Best regards

    Sara Bäckgren
    Call Center
    Regenersis Nordic team"


    3 har haft två j*vla veckor på sig att skicka in kvittot men hade ej gjort det. Kontaktade häromdan 3 via FB och fick därifrån ärendet på språng igen och nu ska kvittot vara inlämnat. Men åter igen väldigt dålig stil av 3!
     
  10. InfectedSoap

    InfectedSoap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tyvärr talade jag för tidigt... Efter att ha lekt med den ett tag så har jag märkt flera fel med den. För det första så är det en stor glipa i botten på telefonen mellan skalet och skärmen så nu läcker det ut ljus från alla tre knappar istället för bara en som det var på den förra. För det andra så är vibration helt kass, den skallrar och håller ingen konsistens i hur hård vibrationen blir. Så ibland när jag trycker på hemknappen så kan den vibrera starkt medan andra gånger jag trycker så vibrerar den så man knappt känner det (tror vibratorn sitter löst).

    Men men nu ska jag försöka DOA den idag så förhoppningsvis så kan jag undvika anovo! Bör inte vara några problem med DOA då Phone House gjorde ett återköp på den förra och gjorde ett helt nytt köp för den nya.
     
  11. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Helt otroligt.. Så jäkla jobbigt..
     
  12. fredrikstorm

    fredrikstorm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har nu fått tummen ur och skickat in den till Delta Service. Förmodligen är den framme hos dem på tisdag. Håller tråden här uppdaterad med hur det går i ärendet och när den kommer tillbaka, samt i vilket skick :)
     
  13. fredrikstorm

    fredrikstorm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka min telefon lagad och i perfekt skick från Deltaservice 8 dagar efter att jag lade den på lådan. Fick betala ca 60:- i frakt men det var det värt för att slippa anovo. Tummen upp för Deltaservice!
     
  14. l1nuxfre4k

    l1nuxfre4k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    fick tillbaka min telefon ifrån anovo idag.
    Fullt fungerande, felfri service :P
    tog ca 2-3 dagar från och med dom fick in den tills dom skicka den tillbaka till mig.
    Fick bytt mainbord + batteri för wifi problemet.
    har nu MYCKET bättre wifi :D
     
  15. Lurken

    Lurken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag tänkte skicka in min hox, har precis fått det som behövs av tele2. Men efter att läst här och sedan googlat lite så har jag kommit fram till att mina problem ändå kanske inte är så stora :-D
    Jag har en gul fläck längst ner på höger sida, inte jättestor. Samt så är wifi och bluetooth riktigt dåligt.
    Wifi funkar ju trots allt om än lite dåligt. Bluetooth fungerar också hyfsat, iallafall så länge jag inte röra telefonen för mycket.

    Att skicka in den till Anovo verkar ju inte lösa problem utan snarare förvärra problemen, iallafall om det jag läst både här och på andra ställen stämmer. Jag läste också att Anovo tar 20 kr i minuten för att ringa dit.

    Annars är jag nöjd med luren. Fast jag kommer nog att snegla på ett annat märke om ett år när det är dags att byta.
     
  16. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Finns ett känt problem med WiFi:n där antennen är dålig. Det går att testa genom att trycka på telefonen och se om mottagningen förbättras. Tryck typ mellan kameralinsen och volymknapparna, ganska hårt, på båda sidor om telefonen (typ pincett-grepp). Får du betydligt bättre mottagning då är det ett hårdvarufel. Exempel här: http://www.youtube.com/watch?v=qV_DXhuajxg
     
    Lurken gillar detta.
  17. Lurken

    Lurken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det är precis så, men faktum är att det inte var så innan sista sista uppdateringen som kom. Trycker jag till lite hårdare så stannar också staplarna kvar. Ett tag iallafall.
    Hursomhelst så verkar det vara som att spela på roulette när man skickar in till Anovo. Därför avaktar jag med service och hoppas på att problemen inte blir värre.
     
  18. fredolf

    fredolf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har precis haft min HOX inne på service då den som er hade samma problem. Försökte få telia att skicka in telefonen på service ev DOA. De tyckte att byte av simkort i första hand skulle hjälpa. Kom hem, lät telefonen vara. FOrtfarande problem med WIFI, att mobilnätet dog titt som tätt.

    Hur som helst,

    Lämnade in telefonen på service, får tillsvar. Problem går utanför garanti, yttre påverkan.
    Kruxet var att jag råkat få en spricka i i högra hörnet, utan för själva touchytan. De VAR TVUNGNA att byta denna för att kolla ev fel.

    Det mest komiska i detta sammanhang är att telefonen fungerar mycket bättre nu än från början!
    Detta var inte ANOVO, utan Telecareservice. Och försöka bevisa att problemet fanns där redan innan är svårt. FIck snällt betala en slant, fick som sagt en fungerande telefon.

    Och gällande ANOVO, Telia använde dem förr, jag behövde aldrig vänta mer än cirka 10arbetsdagar på att få tilbaks telefonen efter jag lämnat in den i butik. Kanske beror på operatörernas avtal etc.

    Nåväl.
    Någon mer än mig där de fått byta massa saker där de påstår yttre åverkan ... ? I detta fall är de solklart att problemet fanns där från början

    Ber om ursäkt om jag upprepat samma sak flera ggr.
     
  19. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hämtade efter 5 veckor idag ut min mobil ifrån TPH. Lämnade in den för den lösa WiFi-antennen, och för dåligt batteri. Men när jag sätter i den i laddaren så ser jag att indikationsdioden är grovt felplacerad/inte avskärmad. Den läcker ljus på baksidan av mobilen, istället för att bara lysa sådär lite fint igenom hålen för högtalaren.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tycker att det ser ruskigt fult ut, och undrar om jag ska acceptera detta, eller gå tillbaka och klaga? Måste jag vänta ytterligare 5 veckor om de skulle skicka in den, eller kan jag kräva en ny mobil direkt? Sedan är blixten till kameran för långt in placerad, dock något jag kan leva med. Syns inte tydligt på bilen alls, men i verkligheten ser det lite skumt ut.

    Har inte startat mobilen ännu, så kan inte se om knapparna under skärmen läcker ljus även dom.
     
  20. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Va fasiken va dåligt av dom! Hade inte jag accepterat men förstår dig ang att kanske få vänta igen.. Hoppas du får ny lur i så fall!

    Skickat från min LT22i via Tapatalk 2