Träningsapplikationer - För dig som vill ha koll på din träning

Diskussion i 'Applikationer' startad av plexuz, 12 sept 2009.

?

Vilket program använder du i träningsspåret?

  1. BuddyRunner

    21 röst(er)
    3,5%
  2. CardioTrainer

    202 röst(er)
    33,3%
  3. MyTracks

    88 röst(er)
    14,5%
  4. Annat

    295 röst(er)
    48,7%
  1. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    sportstracker är den enda jag gillar mest, har testat alla men har alltid gått tilbaka till den, gillar interfacet och hur den är, sällan nåt problem.
     
  2. thomasd79

    thomasd79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Kan inte bestämma mig för om jag ska använda endomondo eller sportstracker. För och nackdelar någon? Har märkt att man inte kan zooma in kartan på endomondo!
     
  3. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Man kan zooma. Tryck på hänglåset först bara :) en sak jag gillar med Endomondo är att man kan se var man lyssnade på vilken låt. Väldigt onödigt men ändå roligt!

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
     
  4. Matiros

    Matiros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har nu sprungit cirka 25 mil med Endomondo och har ingenting negativt att säga. Enkel, bra röst och de funktioner jag behöver.

    Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
     
  5. xorken

    xorken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Har testat de flesta andra appar som nämns här i tråden och måste säga att endomondo är den enda jag fastnat för.

    Så snabb och enkel interface, kul att kunna lägga till vänner och följa deras träning. Men den bästa funktionen med endomondo är ändå att man får upp statistik på alla sina träningar. Så att man kan se hur långt man sprang förra veckan, månaden eller året osv. Det gör att man triggar sig själv att köra hårdare nästa gång!
     
  6. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Zombies run kommer släppas imorn, verkar lovande och har vi tur kör dom kanske lanseringsrea. Hoppas dom inte tar 8 $ som dom gör på app store.
    https://www.zombiesrungame.com/
     
  7. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, nu är jag inget träningsfreak, och är absolut inte ute efter en löpnings träningsapp, utan vill helt enkelt ut och promenera i normal takt, typ.

    Är ute efter en app som klarar (om det finns vill säga):
    Att själv räknar ut en promenadrunda från min portuppgång tillbaks till samma ställe igen, eller förstås min portuppgång till något annat ställe.

    Man skall kunna ställa in, hur lång tid promenaden skall ta, eller hur lång den skall vara, och möjligen tempo.

    Och Självklart kunna ha musik i bakgrunden, och möjligen någon som talar om vart man ska. Finns det en sådan app?
     
  8. Jorgen

    Jorgen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    De flesta träningsappar fixar det du önskar tror jag, förutom att skapa rundor åt dig (osäker på om jag förstår dig rätt här). Jag kör själv endomondo och där kan du välja både promenad och vandring. Du kan också ställa in längd (tid eller kilometer) på träningspasset. Den är även integrerad med androids musikapp.

    Dock kan den inte tala om vart du ska, om du menar någon form av navigationshänvisningar. Det vet jag ingen träningsapp som har, men du kan ju köra Google Navigation samtidigt om du vill.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  9. Wellness

    Wellness Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag använder RunKeeper tycker den är kanon och uppfyller de jag vill mycket bra :)
     
  10. wannebe

    wannebe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    kör med sportstracker här.. funkar mycket bra på min sgs3
     
  11. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, med andra ord inte riktigt så smarta appar ännu. Inte det jag söker. Men endomondo kanske kan vara något iallafall. tack för svaret.

    Tackar för svaren. :)
     
  12. lillajag1

    lillajag1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon som tidigare kört "Runkeeper" och blivit missnöjd över att den visar olika resultat trots samma längd?

    T ex. Så har jag sprungit samma sträcka 3 gånger och samtliga gånger fått olika resultat. En gång 2.96, andra 3.20 och tredje 2.92.
    Två av gångerna är ju acceptabla att det kan vara felmarginal men nu börjar jag bli lite sur.

    Finns det nån som kört "Runkeeper" tidigare men bytt app och blivit nöjdare?
     
  13. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Jag tror att du inte kommer få samma resultat fast du springer exakt samma slinga.
    Det handlar om gps mottagningen, den kan ju skilja en del på väder och vind.
    Tror ingen garanterar 100%

    Skickat från min GT-P7310 via Tapatalk 2
     
  14. Superstefan

    Superstefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Låter som att det snarare är GPSen på din telefon som har svårt att ge exakt position än att det är något fel på appen. Telefonen kommer bara kolla positionen med vissa mellanrum, alltså inte en kontinuerlig mätning, och om den prickar lite dåligt samt har glesa mätningar så tror den inte att du sprungit exakt samma väg heller.

    I vissa appar (vet ej om det går på runkeeper) går det att ställa in hur ofta appen ska kolla position mot GPSen. Ju tätare intervall desto mer exakt mätning, men också mer batterikrävande.
     
  15. iptilldroid

    iptilldroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det någon av apparna som klarar att ställa in larm för intervall träning typ gå 10 min sen springa 30sec gå 60sec springa 30sec osv

    Skickat från min HTC Flyer P512 via Tapatalk 2
     
  16. Jorgen

    Jorgen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag själv kör endomondo och har på senare tid tyckt att GPSen diffar mer och mer, vilket såklart är irriterande. Hade gärna förbättrat GPSen genom tätare mätningar (om det går att göra). Några tips om hur man går tillväga?
     
  17. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    I Endomondo kan du ställa in egna intervaller. Tror dock att det bara är i betalversionen? Man kan själv välja längd på varje intervall och vilket tempo man ska ha (low, medium, high). Jag har inte provat att springa med intervaller men jag hat svårt att tänka mig att appen inte säger något i hörlurarna när det är dags för tempoväxling, om det är det du menar med larm :)

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
     
  18. iptilldroid

    iptilldroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Låter bra ska testa den nu

    Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e via Tapatalk 2
     
  19. Jorgen

    Jorgen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Insåg nu att varje gång jag fått en sämre utmätt rutt med GPS har jag samtidigt streamat musik. De gånger det fungerat bra har jag lyssnat på musik som funnits lokalt lagrat på telefonen. Jag får sluta streama när jag använder endomondo med andra ord.



    Skickat från min Galaxy Nexus
     
  20. drgregur

    drgregur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Funka det bra? Jag skulle vilja ha en app där man som du säger kan ställa in tider, låt säga att den ska spela högre musik i ex. 60sec. sen lägre (vila) 30sec. Och där jag kan ställa in hur många sådana repetioner den ska köra. Typ när man ska köra någon an maskinerna på gymet.

    Tips?