Problem: problemer , restart, force close mm..

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av boxer72, 6 jul 2012.

  1. boxer72

    boxer72 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Har haft en del problem med min HOX'n de senaste veckorna. Det började ungefär en månad sedan, kom upp upp melding om at telefonen feiler i en process / filer (htc.com.bgp och htc.prosses.android etc. ..) telefonen henger og och jag fick tvinga force Close (10 sek effekt) fikk restartet och 3 -4 dagar sedan kom felet igen, kämpade för att få igång efter att jag stängt av den, gjorde en fabriksåterställning och telefonen felfria 2-3 dagar sedan kom felet igen, detta har upprepats flera gånger och bli mer frekventa och oftare nu är jag uppe i att behöva starta om telefonen flera gånger om dagen. ibland telefonen omstarter av sig själv också, telefonen på bordet och plötsligt hör startljudet jag och sedan begäran till Pin code, kan det ha legat utan att användas på bordet i ett par timmar.
    Det har också vid flera tillfällen avstängd sig själv, följt av verkliga jobbigt att få startet den igen genom att trycka power och volym ned flera gånger utan reaktion, plötsligt startar och jag behöver starte bootloader och köra omstart för att komma igång.
    också i ett fall startas om och startade där egen regi fabriksåterställning, var detta första gången jag körde reset och naturligtvis rök när alla bilder, etc. .. som var i telefon, när det inte var planerat och togs backup först.
    någon annan som har haft liknande problem? Vad tror dera andra användare här? mjukvarurelaterade eller hårdvara-relaterade fel?
    Pratade med HTC support igår på chatten och det fanns någon med inga kunskaper för att svara på någonting.
    kommer förmodligen vända sig till återförsäljaren för att leverera den till rep / service morgon

    översatt från norska til svenska med google translate, sorry dålig svenska :)
     
  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Det brukar vara konstiga problem med stock rom. Fick se mystiska saker som jag inte förstod på dennes telefon innan jag rootade den.
    Mjukvaran kan de inte göra någonting åt på reparation mer än att uppdatera eller installera om telefonen med samma version om det nu är senaste.

    Med root och custom rom, löste problemet sig. :)
     
  3. adsa

    adsa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jag har exakt samma problem, även jag fått en factory reset utan att valt det själv. Tror som ROOT att det inte går o lösa med ny programvara :/ ska skicka in min för WiFi felet som jag också har och om jag får en felfri tillbaka blir det nog root och slänga in nån kul ROM!
     
  4. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Min telefon blev helt dum i huvve är nyss har setat hela förmiddagen o meckat.
    Bootar om sig själv, omstart hjälper inte (hard resett funkde inte heller)
    Hela luren var allmänt trött, starta appar tog mellan 1-5 minuter och uppstart tog ca. 20 minuter...gah skitstörande.

    MEN, det visade sig tillslut vara SBS (som alltid...;)...)
    Började misstänka att det var något fel på mitt SD kort och, visst, det var det....i princip, 23Mb ledigt! :O

    Körde "Disc usage" o började rensa, har nu 13 Gb ledigt o telefon funkar helt normalt igen.

    Kan ju vara ett tips om ett uppkommande problem, det har ju gått några månader sen release och "vi" kanske har kommit till vägs ände med ledigt utrymme på SD kortet.