kommer inte in i clockwork

Diskussion i 'Blade' startad av alarson, 23 jul 2012.

  1. alarson

    alarson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har lyckats klanta mig lite..
    Idag när jag skulle byta från från min ics rom till en annan så glömde jag flasha in nya romen innan jag valde reboot. Jag hade wipat allt. Nu bootar den väldigt länge och efter ett tag så sätts den på,dock finns inga appar alls och jag kan inte göra något speciellt. Jag kan välja att gå in till clockwork med powerknappen,men inget händer och den startar om. Jag kan inte heller starta clockwork genom att hålla in powerknappen och - :(

    vad ska jag göra?
     
  2. syngve

    syngve Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Har du gen 1 eller 2 så kan du testa och göra en nyinstallation via TPT. Det borde funka.

    Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
     
    alarson gillar detta.
  3. alarson

    alarson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag testade detta men tyvärr funkar det inte , den går upp till 100 % och står complete ,men sen stannar den bara på den gröna android gubben. Det funkar inte heller att ta ut batteriet och gå in till clockwork mod. Jag har provat att göra tpt 2 gånger nu.

    Tacksam för hjälp
     
  4. vEX

    vEX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fungerar adb (koppla in telefonen och köra "adb devices")? Isåfall kör "adb reboot recovery" så borde du hamna i clockwork igen.
     
  5. alarson

    alarson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    när jag kopplar in den i datorn händer inget speciellt.

    Men kan det vara så enkelt att jag tog fel tpt,att jag skulle tagit gen 3 ? Jag kunde inte kolla vi Mr Pigfish,hade bara för mig det eftersom jag är säker på att jag har haft gen2 när jag uppdaterade till ztes 2.2 . Men gen ändras väl inte om man bara byter rom?
     
  6. Jinxxed

    Jinxxed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Eh, ja... det är då du startar om telefonen och håller nere vol- för att boota in i recovery och installera en ny rom?
     
  7. Jinxxed

    Jinxxed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Mr Pigfish kommer att säga att det är en gen2 även om den är Gen3, använd blade checker.

    Men nej, jag har en blade gen3 och tro mig, du hade vetat om du haft en och flashat en gen2 tpt (skärmen blir ... märklig)

    När var och hur köpte du den?