Låsa upp Zte Blade II

Diskussion i 'Blade' startad av mahainternationalab, 17 jul 2012.

  1. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=3224&c=orange_san_francisco_ii_zte_crescent

    Har en Qualcomm MSM7227T processor vilket är armv6.

    http://pdadb.net/index.php?m=cpu&id=a7227t&c=qualcomm_msm7227t
     
  2. fiskbulle

    fiskbulle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    "The Crescent is referred to internally as "Blade2". Its bootloader board name is "blade2". Basically, ZTE released two phones in the Blade2 namespace. Quite annoying, but here we are. More recent things (since the discovery of the actual Blade II) typically advertise themselves as "for the ZTE Crescent" now, and its only the older things that still have "Blade 2" in the title (such as CWM)."

    Jinxxed, undrar vars du läste när du påpekar att OSFII/Cresent är ARMv7.

    http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=3224&c=orange_san_francisco_ii_zte_crescent
    http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=3418&c=zte_blade_ii

    Sen tycker jag du kan skippa din negativa/sketna attityd, som om du är någon överordnad över oss andra. Jo, det är tacksamt att du hjälper, men ska du hålla på sådär, kan du lika gärna skita i det. Hjälp går nämligen att få på andra ställen, där folk åtminstone är _trevliga_ ...
     
    Last edited: 2 aug 2012
    corsamannen gillar detta.
  3. Jinxxed

    Jinxxed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag har försökt hjälpa dig, du vill inte ha hjälp.

    Jag gör det här på min egen fria tid och du kommer med krav och frågor på saker jag redan besvarat.

    Snälla du, gör som du vill men sluta ställa frågor om saker du inte begriper.

    Poängen var att ingen bryr sig vad du har för chipset eller instruction set, det här rör ZTE's radiodel och det är DEN SAMMA FÖR BLADE, BLADE II, CRESCENT, SKATE och AQUA med.

    Om du inte är nöjd med min hjälp (inkapabel att följa instruktioner) så var god att ta emot en full återbetalning.
     
  4. fiskbulle

    fiskbulle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag vet inte vad du är för en virr-höna, men du har då varken gett eller försökt hjälpa mig överhuvudtaget på ett personligt plan. Och helt ärligt så tycker jag din så kallade "hjälp" har brister för dem som aldrig någonsin haft en android telefon förut, om inte annat viss antydan till förolämpling/nertryckning.

    Sen undrar jag vilka krav jag har ställt på dig överhuvudtaget? Att du ska skippa din negativa attityd? Kära du, det är inget krav, det är folkvett och etikett. Ingen har sagt att dom INTE är tacksam för din hjälp, men den är knappast uppskattad på det sätt som du väljer att framhäva och betona den. Det kan väl inte vara för mycket begärt att vara TREVLIG?

    Och min poäng tror jag du redan har förstått (om du inte är inkapabel med läsförståelse), att jag skiter fullständigt i hur duktig du är på din sak. Hjälpen går som sagt få hos andra, om det inte passar dig att ge ett trevligt bemötande gentemot andra. För övrigt är jag helt nöjd med min telefon som den är, så återbetalning behövs inte.

    Sen undrar jag, har du en Blade II själv? Om inte, så är det väl ganska solklart att folk är osäkra..
     
    corsamannen gillar detta.
  5. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
     
  6. Dragonevo

    Dragonevo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Om man vill låsa upp sim låset endast finns det någon enkel guide att följa?

    Är det någon som vet om upplåsningskoder säljs till bra pris någonstans till blade 2
     
  7. Kakafoni

    Kakafoni Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jinxxed, har du provat att låsa upp en Blade II med instruktionerna som du länkade till? Eller har någon annan här gjort det som kan bekräfta/dementera att det funkar? Känns sådär att köra filer från "Unlock_OSF2.zip".
     
  8. Jense

    Jense Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jinxxed, var väl den första som lyckades med att låsa upp en Blade II.
     
  9. onthegrind

    onthegrind Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte blade2 hos comviq för 499kr, nu när tele2chip inte funkar vill ingen av dom ta ansvar. Det skulle funka, men de förnekar de efter köpet:D

    Helt noob men försöker ta reda på vilken av G1, G2, G3 det är för att låsa upp?
    pigfish: unknown model
    blade checker: european blade (512MB RAM) detected

    Vill bara kunna använda tele2, vad blir lättast?
     
  10. onthegrind

    onthegrind Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Build nbr GB_P735TV1.0.0B02
    Kernel version 2.6.38.6-perf+
    zte-kernel@Zdroid-SMT
    Baseband version P735TB01
    Android version 2.3.6
    Software version GB_P735TV1.0.0B02
     
  11. Amren

    Amren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2012
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hejsan!
    Jag har en till Telenor opertörslåst ZTEBlade II som jag försöker att låsa upp.
    Finns det någon fungerande metod att hänvisa mig till?..
    Förhoppningsvis enkel...Här lite data om min mobil;

    Kernel version 2.6.38.6-perf+
    zte-kernel@Zdroid-SMT
    Baseband version P735TB01
    Android version 2.3.6
    Software version GB_P735TV1.0.0B03

    TACK PÅ FÖRHAND
     
  12. thyrius

    thyrius Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är avskräckande att ingen går i god för att ha provat Jinxxed guide och låst upp en Blade II här under så lång tid som telefonen varit på svenska marknaden och tråden varit igång.

    Även jag köpte en blade från en "deal sida" för 499:- i hopp om att det gick att låsa upp den. Det var en populär deal med 743 personer som köpte så det är nog många som kommer hit för att kolla i tråden.

    Jag lär göra ett försök med tiden förutsatt att alla länkarna till filerna fortfarande fungerar så får vi det bekräftat här iallafall.
     
  13. ambjörn

    ambjörn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Citat:


    Ursprungligen postat av Lx_r Visa inlägg

    Okey först av allt vill jag säga tack till Sebastian404 som lyckats fixa fram en recovery som funkar på Blade II. En sida till hans blog: http://blog.podtwo.com/

    Jag eller Swedroid tar inte på oss ansvaret på om något går snett, gör detta på egen risk! Garantin på er telefon kommer antagligen försvinna om ni gör detta! Dock om det nu skulle uppstå några problem ska vi försöka hjälpa er så gott det går

    Innan ni börjar se till att ni har tillgång till Dator, att ni har drivrutinerna till telefonen installerade på datorn, att ni har lagt över SuperUser på SD-kortet och att ni kryssat i USB-felsökning på telefonen. (Ni hittar den under inställningar/program/utveckling

    (drivrutiner kan ni hitta här: http://wwwen.zte.com.cn/endata/mobil...3218405107.zip, öppna och installera bara).

    Gör så här:

    1. Ladda ner recovery: http://www.mediafire.com/?lg98y26fb6qffgf

    2. Ladda ner ADB: http://www.mediafire.com/?dnze68xcjb61z9j

    3. Ladda ner SuperUser: http://downloads.noshufou.netdna-cdn...arm-signed.zip

    4. Extract adb_fastboot_and_other_tools.zip till någon plats på hårddisken spelar ingen roll vart bara du kommer ihåg vart du lagt den.

    5. Lägg in Recovery.img i mappen Android som finns inne i adb_fastboot_and_other_tools, lägg den fritt inne i mappen Android, inte i några under mappar eller så.

    6. Öppna ett kommando fönster ifrån Android mappen. (jag brukar trycka ner shift och sen högerklicka någonstans inne i mappen, funkar inte om du har något markerat dock)

    7. Inne i kommando fönstret skriver du in: adb reboot bootloader.
    (Mobilen ska starta om och stanna på grön android gubbe)

    8. Sen inne i kommando fönstret skriver du: fastboot flash recovery recovery.img (se till så att recovery filen heter recovery.img o inget annat)

    9. Skriv sen in i kommando fönstret: fastboot reboot
    (Mobilen startar upp som vanligt)

    10. Stäng av mobilen igen, ta ur batteriet en liten stund sätt i det igen. Sen startar du telefonen igen genom att trycka ner volym knappen - och start knappen sammtidigt. (kan hända att den blinkar till och att den gröna gubben kommer upp igen men det är inget att bry sig om bara att hålla ner knapparna hela tiden.)

    11. Du ska nu ha kommit in i recovery, använd volymknapparna för att scrolla mellan alternativen, och home knappen för att välja.

    12. Du ska välja install zip from SD-card, tryck in på det, scrolla tills du hittar Superuser-3.2-RC2-arm-signed.zip välj den och tryck sen på yes

    13. Grattis du har nu rootat din Blade II

    Hoppas att allt går bra nu. Och skriv gärna en kommentar hur det gick sen. Tack för mig

    JAG ÄR JÄTTEGLAD FÖR DENNA FINA INSTRUKTIONS..Har sökt på nätet för att finna hjälp med att roota min Blade 2 som är låst till Telenor (skulle även behöva låsa upp den)...MEN...
    ..mitt problem är att trotts flera försök så kommer jag bara till punkt 8...där får jag i kommandpromten "waiting for device"...och kommer ej vidare..

    HUR GÖR JAG?
    Stort tack för tips och hjälp..
     
  14. ambjörn

    ambjörn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har till slut lyckats roota min Blade II, men intemed att låsa upp den...Låst till Tele2.....Hur skall jag lyckas med det??

    TACK PÅ FÖRHAND..