Fråga: Irssi Connectbot på One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av FireZtreaM, 2 aug 2012.

  1. FireZtreaM

    FireZtreaM Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Hallå!

    Nu är det så här att jag har ett litet problem. Jag var en flitig användare av Irssi Connectbot på min gamla Desire Z, men nu är det så att jag skaffat en One X och den har ju tyvärr ingen trackball. Eftersom Irssi Connectbot behöver en trackball för både escape och för att kunna flytta markören så har vi ju ett problem. Appen är oanvändbar!

    Så vad finns det för lösningar på problemet? Jag vill inte gärna installera ett annat tangentbord enbart för detta. Jag gillar det tangentbord jag har just nu till allt annat. Kan jag installera ett tangentbord med piltangenter samt esc och sedan bara använda det till Irssi Connectbot? Eller kommer ett nyinstallerat tangentbord automatiskt användas till allt?

    Finns det något annat sätt att lösa det? Något sätt att simulera esc och piltangenter med standardtangentbord?

    Hjälp mig så är ni snälla! :)
     
  2. FireZtreaM

    FireZtreaM Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    70 visningar och inte ett enda svar? Ni gör mig ledsen i ögat. :(
     
  3. slayer

    slayer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    på mitt org tangentbord har jag pilar borde finnas i inställningarna någonstans om du inte har det esc vet jag inte
     
  4. kandreas87

    kandreas87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kollade runt snabbt på google.. verkar som deras wiki hänvisar till "Full keyboard" som finns att hämta på Play.. Se url: http://code.google.com/p/connectbot/wiki/UsageWithSoftKeyboard
    "Some devices such as the EVO 4G do not have a trackball or trackpad at all. You can use Full Keyboard from the Android Market to get around this problem until something is done in ConnectBot itself."
     
  5. FireZtreaM

    FireZtreaM Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Men kommer inte detta påverka mitt tangentbord till alla program då?
     
  6. kandreas87

    kandreas87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Oj ledsen, läste nog inte hela frågan.. jo det kommer det.. om man inte gör nåt listigt i t.ex. Tasker.. typ att programmera att vid ingång i irssi byta tbord och när man kör en exit på irssi så byter den tillbaka till din default.. vet dock inte mer ingående hur detta skall lösas.. :)