Diskussion: ICS - Första intryck, buggar/problem?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av HenrikLundqvist, 21 jun 2012.

  1. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Last edited: 22 jul 2012
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Man kan undra om Sony släpper för för så få för att kontrollera att mjukvaran verkligen gör sitt jobb. Men fankens så långsamt det går. De släppte ju först i Frankrike vad jag förstått sedan i Storbritannien. Danmark har jag inte hört ännu däremot.

    Men det är ingen som har 3's mjukvara 2.3.7 för Xperia S?
     
  3. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

  4. matti.vx

    matti.vx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    De måste verkligen fixa det här med minneshantering, särskilt när det gäller bluetooth! Försökte lyssna på Spotify samtidigt som jag hade Navigon igång... Det hackade så mycket att det inte gick att lyssna på... Förut var det inget problem! Märkte att det funkar lite bättre om man startar om luren precis innan...

    Det här vet jag inte om det är ett problem med ICS eller vad... Men förut sänktes musiken när Navigon hade något att säga... Nu gör den inte det... Så jag får ställa in musiken på väldigt låg volym i mobilen och vrida upp bilstereon rejält...

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  5. greger

    greger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Vet inte om det är just en ICS-bugg men klockan på tjejens telefon börjar efter ett tag gå 2-3 minuter fel. Om man startar om den så stämmer klockan ett tag igen.
    Är det nå känt fel?
     
  6. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Det är ett känt fel som funnits länge och som drabbar mer eller mindre alla med android lurar .. Om luren är rootad så kan du använda denna underbara app https://play.google.com/store/apps/details?id=ru.org.amip.ClockSync&hl=sv
     
  7. greger

    greger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Åhfan, varken jag eller tjejen har märkt det tidigare och då är jag inne på min tredje och hon hennes andra androidtelefon.
    Vi kanske inte har tittat nog mycket på klockan :P
     
  8. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Hittade en ny bugg (nytt för mig iaf), när jag lyssnar på music via MW600 BT dvs så bryts musiken om man öppnar stock kamera appen. Går inte igång heller igen efter man lämnat den. Någon annan?

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  9. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Det låter mycket bekant. Det är visserligen ett tag sen men jag har för mig att jag upplevde samma sak. Har samma headset. Kan väl inte bero på just de headsetet. Tyvärr har jag inget annat headset att testa.

    Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)
     
  10. Rokare

    Rokare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Händer även med trådat original headset. Kanske är strypt så av Sony?

    Gmy
     
  11. Nickr

    Nickr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Problem och problem, men musiken pausas för mig också. Det gjorde den även på min gamla Spica inann jag rootade den.
     
  12. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
  13. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, har den inte alltid pausat musiken när man gått in i kameran? Mina Xperia lurar har då gjort det? Men en bugg som ibland händer på alla typer av lurar är ju den att musiken fortsätter spela trots man ringer ett samtal... hehe. En trevlig bugg hihi.
     
  14. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Inte så mycket till multitasking där inte. Konstiga "buggar"/brister imo :confused:

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  15. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Alltså min lur är som en jädrans PC med ICS.... Den blir så himla seg och buggig efter ett par dagar med ca 60-70 mb RAM, stänger jag bara av processer frigörs bara 20-30mb och fortfarande lika seg så jag måste starta om den och då har den ca 250mb fritt och flyter på som smör men fri RAM krymper så småningom och man måste reboota. Nu har man reparerat luren 3 ggr sen ICS och börjat om från scratch pga diverse problem :-( Nu får Sony släppa nästa FW.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 27 jul 2012
  16. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Lustigt att det är så många som inte har problem. Hur mycket ram du har ledigt SPELAR INGEN ROLL, vi snackar Android inte windows. Tänker inte gå in i detalj hur det funkar, men hur mycket ram du har ledigt spelar som sagt vad ingen roll.

    Ganska uppenbart att det är något som du har gjort som skapar alla dessa problem du har, kanske en trasig app(ar)? Gnälla i olika trådar om hur mycket problem du har med din XS efter ICS hjälper knappast heller. Speciellt med tanke på att så många rapporterar att allting har blivit bättre, kanske förutom dåligare Wi-Fi mottagning.
     
  17. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Oj, så lustigt din funkar. Tror inte jag någonsin har legat så lågt med i RAM? Hur mycket appar använder du om dagarna tro? hehe. Har nog aldrig gått under 150MB, men visst redan då märks ju ditt problem. Men håller med dig att nu får de fankens med släppa mjukvaran i Sverige. Det finns ju redan 2 godkända.
     
  18. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Wrong wrong wrong, jag vet hur android fungerar och även om det är så i teorin så är det annorlunda i praktiken, jag har mer eller mindre samma appar gående efter reboot som efter några dagar men mängd fritt RAM sjunker från 250mb till 60-70 och systemet verkar inte hantera minnet så bra och allt blir seeegt. Dessa appar använder jag mycket: Whatsapp, Tapatalk, Dolphin, tune in, Maps och Reader samt Exchange och Google play. Inga konstigheter tycker jag... I viloläge drar det väldigt lite batteri.. Jag vette fan vad det kan vara som ställer till det. Sen är det känt att stock FW har problem med minneshanteringen, det är inte bara jag. Jag gnäller för att jag har problem, ni som inte har problem kan ta er sonyism och mysa nån annanstans. Tråden säger ICS, intryck, buggar och PROBLEM.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 27 jul 2012
  19. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jag vet, min höll sig runt 150mb trakterna ungefär men av någon anledning sjunker den nu ner till 60-70mb efter ett par dagars intensivt användande. Igår var jag tom tvungen att "hårdresetta" Enda nytt jag installerat är OS appen, Taxi 020, och Max appen.

    Jag var nära o roota o slänga in custom kernel etc men sen kom rapporter om att Sonys vägrar reparera hårdvara om man tex låst upp bootloader. Så jag blev skraj o ska vänta tills luren är 6 mån gammal innan jag gör så.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 27 jul 2012
  20. tkarki

    tkarki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Batteriproblem efter ICS med "Exchange-tjänster"

    Hej,

    Har kört ICS sen det kom och inte haft några större problem...
    Nu har dock Exchange-tjänster börjat dra massor av mitt batteri, vilket hänt de senaste dagarna.

    Nu efter 5h29min på batteri och Exchange-tjänster har dragit 46% av batteriet. (33% kvar)
    Exchange - CPU totalt 33m behåll aktiv 3h 49m
    Skickade data 9,59MB
    Mottagna data 7,45MB
    Har tom stängt av synk på konton helt! (Exchange även inställt på manuell synk)

    Någon som märkt något liknande?
    Ska prova att lägga in mitt Exchange konto på nytt för detta fungerar INTE bra.