Koppla TF till tv, problem...

Diskussion i 'ASUS' startad av Razor99, 3 aug 2012.

  1. Razor99

    Razor99 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Köpte idag en microHDMI adapter, tänkte kolla film från TF:n till tv:n. Problemet är att det syns en bild typ en halv sekund, sedan står det vänlig vänta i några sekunder, sen blinkar det till igen och så hamnar skärmen i tv i vänteläge igen. Har prövat 2 olika HDMI kablar i alla 3 portar på tvn. Jag har en Philips full hd tv. Någon som haft motsvarande problem?
     
  2. 2infinity

    2infinity Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vilken TF modell är det? 700, 201, 300?
     
  3. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Skumt. Har inte haft det problemet med min. Har iofs tf101 som har miniHDMI. Det låter inte som ett problem med videospelare eller kabel. Det verkar sitta där inne.

    Men kan du surfa via plattan exempelvis och titta allt på TVn? Eller gäller det bara när det e dags för film!

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  4. Razor99

    Razor99 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ehm, skrev micro men menade miniHDMI. Det är en 101.

    Nej jag kan inte se något överhuvudtaget. TV:n väntar på signal, blinkar till en halv sekund så jag skymtar hemskärmen från Asusen, och sen går tv:n in i vänteläge igen och söker efter en signal, och några sekunder senare blinkar skärmen till igen och jag skymtar hemskärmen. Så håller det på.
     
  5. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Då har vi likadan platta. Min platta beter sig lite av och på om kabeln är ikopplad, när TVn är på men när TVn inte är i rätt källa. Fast då kommer inget fram alls på TVn utan endast att på plattan växlar mellan skärmöverföringsläge (eller vad det heter) och normal. Det kan ju bero på TVn om detta är felet.

    Du kan prova om du inte gjort det att bläddra lite bland källorna i TVn. Alltså typ VGA, Scart, Kabel, HDMI. Det gör du genom att trycka på Source/ input på fjärrkontrollen. Vissa TV apparater har flera HDMIportar, då gäller det att hitta rätt som plattan e kopplad till. Det kan låta lite som problemet är att TVn är i en HDMIkälla, men inte i samma som plattan e i.. annars vet man ju inte om felet sitter i plattan eller TVn... då är de bara prova en annan enhet i samma port. Har du flera HDMI portar i TV n kan du prova de olika också.

    Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2
     
  6. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem med min Philips Tv, som numera är på tippen fast att den är drygt 2 år. Samsung TV fungerar det dock, så testa om möjligt på en annan Tv

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF300TG via Tapatalk 2