HTC Wildfire S

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av wike1970, 25 jun 2012.

  1. wike1970

    wike1970 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Till Alla.

    För ett tag sedan köpte vi en HTC Wildfire S till min fru. Varför kan lägga in så få appar på den för? Min fru har lyckats lägga in omkring 3 appar sedan säger den att det är slut på minnet. Finns det något sätt som gör att man kan lägga in fler appar? Vi har flyttat de vi till extra minnet, men ändå säger den att minnet är slut. Hur kan det vara så stor skillnad mellan olika märken? Jag har en Huawei U8860 Honor och min fru här HTC Wildfire S. När vi köpte hennes trodde vi den skulle vara bättre än den hon hade då. På pappret så skulle den vara bättre. Men i verkligheten är den nästan lika dålig som den hon hade före vilket var Xperia X10Mini. Den hade hon bara problem med, ringde man henne stängde den av sig. Det enda man kunde göra var skicka SMS till och från den, då stängde den inte av sig. Hoppas ni kan hjälpa en med dessa frågor.

    M V H
    wike1970
     
  2. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Tre stycken appar låter väldigt lite. Själv hade jag gamla Wildfire (den utan S) och hade betydligt fler nedladdade appar än tre, och då var inte ens minnet fullt. Det är nåt som inte stämmer här.
     
  3. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    jag har varit i kontakt med HTC ang detta... min flickvän har samma problem med sin, men hon kan dock ha mer än 3 apps... du måste ha överdrivit på den punkten?

    Däremot så skriker den ofta att det är lite minne... lösningen från HTC var att sluta synka från facebook och övriga program... sånt drog tydligen mycket.

    Dom erkände också att just Wildfire S hade väldigt lite utrymme och att det var många som hade det problemet, men det såg man ju om man kolla infon om telefonen att det inte var mycket till minne.

    Så mitt råd är att stänga av all onödig synk... det funkade för min flickvän.
    Eller köpa en ny mobil... döm inte HTC just pga den telefonen, den suwger!
     
  4. mantis79

    mantis79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Inge fel på wildfire s :mad:

    Skickat från min HTC Wildfire S A510e via Tapatalk 2
     
  5. mantis79

    mantis79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Lägg in app2sd behövs ingen root

    Skickat från min HTC Wildfire S A510e via Tapatalk 2
     
    Zorro gillar detta.
  6. mist42

    mist42 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som har en bra root guide och vilken ROM fungerar till Wildfire S?
     
  7. 1Energy

    1Energy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Om man har ställt in den inbyggda mailfunktionen att hämta mail verkar det som att den sparar en token-fil lite då och då (väldigt ofta) efter ett tag så har den fyllt upp telefonen. Token-filerna lagras i mappen .Mail. Bara att ta bort så borde det bli mer utrymme i telefonen.

    Det är i alla fall mitt problem. Tog precis bort ca 70 MB (ca 3600 filer).
     
    Catchi och Zorro gillar detta.
  8. DCLXVI

    DCLXVI Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Bra mobil i det pris/storlekssegmentet men på tok för lite appminne (typ 200 mb eller så), synd hade varit en bra mobil annars...
    (har en som jobbtelefon)...
     
  9. Zorro

    Zorro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Så bra att jag hittade ett inlägg om detta problemet.

    Tjejen har Wordfeud, Whatsapp + ett annat litet spel inlagt och då är det nästan slut på minnet.
    Lyckades dock lägga in Master Clean.

    Antar att den måste rootas.
    Har aldrig gjort något sådant.



    Skickat med min Motorola Moto G