Fråga: ICS utan touchwiz

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Azzkiikr, 4 aug 2012.

  1. Azzkiikr

    Azzkiikr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, jag har lyckats uppdatera från ginger till ICS 4.0.4, dock gillar jag inte touchwiz alls, så jag skulle vilja få mitt ICS att se ut som den på Galaxy Nexus. Är det nån här som vet nån bra stabil ROM och en guide?! :)
     
  2. tirim4

    tirim4 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Cyanogenmod 9 är väll den största och kändaste. Den är inte släppt final ännu men alla de senaste släppen har varit riktigt stabila. Detta är också en av de största och kändaste androidromarna så information är inte svår att hitta.
     
  3. Azzkiikr

    Azzkiikr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Visst måste man roota först innan man installerar nån ROM?
     
  4. tirim4

    tirim4 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  5. hogart

    hogart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Skulle föreslå Apex Launcher
     
  6. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Mmm, är tillbaka på Android efter att ha varit otrogen med nåt 'skruttigt', hehe, och jag tyckte inte heller att Touchwiz är nåt vidare genomtänkt och testade runt lite...

    Go Launcher verkar ju helt klart vara den som har mest lull-lull, det finns hur många teman & crap som helst, men imo verkar den väääldogt bloated, så efter att ha testat runt fastnade jag för Holo Launcher (och Locker) som är baserade på Jelly Bean launchern. Imo, fruktansvärt najs. Snabb, genomtänkt, tillräckligt anpassningsbar med ikoner & shit för min smak...

    Så testa den. :)

    Och jag köpte betalversionen (även om det inte var några jättegrejer som skiljde dom åt) efter att ha lekt med den en timme - imo lätt värt en tjuga. :)

    Sen kan man ju roota & flasha om också. Jag har rootat men kan inte påstå att jag är jättesugen på att flasha in nån ny ROM, iaf inte innan jag testat Samsungs egen 4.1 ROM som ju lär släppas i typ september (läste jag nånstans)... Men skall man slänga in nåt som lär ju CM10 vara det som är aktuellt, imo - baserat på 4.1 och en massa utvecklare bakom, känns tryggare än nån 'mindre' ROM iaf... :)