Diskussion: SII som mediaspelare

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Ruscam, 27 jul 2012.

  1. Ruscam

    Ruscam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har kommit över en SII där displayglaset är sprucket och den är fuktskadad så telefonmottagningen inte fungerar speciellt bra. Allt annat fungerar som det skall.

    Eftersom SII är en ganska kraftig enhet och klarar av att spela upp många videoformat blev jag intresserad av att försöka göra den till en mediaspelare för hemmet.

    Någon som kanske testat detta redan som vill dela med sig av sina erfarenheter?

    Någon kanske har samma idé eller intresse som vill hjälpa till att tipsa om ROM, program m.m som skulle kunna hjälpa.

    Finns det kanske till och med någon linuxdistro man skulle kunna boota upp till?

    Tips och hjälp mottages gärna :D
     
  2. garm

    garm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Xbmc ska vara släppt för android. Hur det fungerar vet jag inte då jag har min htpc.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  3. csidroid

    csidroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    jag tycker: rom: slim ics ( http://goo.gl/lIC5W ) avinstallera sedan phone,sms, m.m

    apps: xbmc, vlc for android, viaplay, youtbe, doubletwist pro, spotify


    edit: och lightening luncher som ingår i romen
     
  4. Ruscam

    Ruscam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tack för ett bra tips. Däremot är det svårt att få polarna imponerade när det inte finns svenska.
    Sedan blev det lite bökigt när det inte fanns något tangentbord i rommen, var lite svårt att ladda hem grejer.


    Någon som har fler tips och idéer?

    Kan man remoteköra sin telefon på något fränt sätt?
     
  5. Jojje_c1

    Jojje_c1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hehe blir de inte imponerade för att det inte är på svenska, låter lite skumt.

    Hur som helst så är det bara att ändra språket i XBMC till svenska.
    Sedan hur du ska navigera på den. Det finns XBMC remote både till android och iPhone så det borde nog gå att styra mobilen med en annan mobil. Dock inte säker på att det fungerar med tanke på att XBMC till android inte ens är en alpha.
     
  6. hogart

    hogart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Hur går det att få till den som en mediamaskin, vad använder du den till osv? Berätta gärna hur det går med "projektet" :)
     
  7. [SIC]

    [SIC] Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Går det inte att göra något kul via wifi eller bluetooth - typ styra telefonen (film/musik/foto) via dator->tv eller nåt? Som en NAS disk kanske?
     
  8. Ruscam

    Ruscam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Alldeles rätt av dig. Kör nu slim ics och xbmc vilket jag sedan styr via min galaxy nexus och xbmc remote.

    Nackdelen är att xbmc inte verkar fungera med hårdvaruavkodning på filmerna vilket gör den ganska instabil och inte fungerar så bra med annat än divx än så länge.

    Vet någon annan kanske om de på xbmc lyckats få fart på HW-avkodning till SII?
     
  9. tobbek

    tobbek Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hur får du ut bild till tv från telefonen? Det verkar ju inte fungera med alla rom?
     
  10. svartis

    svartis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER