ROM: Team Venom presents: ViperSs - welcome to future

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av vulfgar, 1 jul 2012.

  1. kjellson

    kjellson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2011
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hmm, varför funkar inte mitt mobilt nätverk? Står bara Frånkopplad när jag sätter det på "on". Tror ni de kan funka me en annan kernel? Någon som har något tips?
     
  2. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Skrev fel i min lycka. :P Jag menade Sebs kernel! Men jag bytte tillbaka till faux 008b8, ruggigt stabil och snabb.
     
  3. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Tjo!
    Drog hem och installerade 1.1.0 igår och allt blev riktigt segt. Öppna en app tog allt mellan 5-20 sek, lika lång tid att stänga av. Jag körde bara wipe dalvik + cache så jag trodde först det var problemet.
    Efter totalwipe och ny installation idag finns problemet kvar. Allt fungerar men är segt. Att gå tillbaka från t. ex. Twitter till hemskärmen kan ibland ta en minut och under tiden är telefonen helt låst.

    Fast jag verkar ha identifierat problemet nu. Tar jag ut minnekortet flyter allt på som vanligt, dock har jag bara testat några minuter. Jag tänkte formatera kortet men undrar om jag ska spara något innan?
    Jag ser en massa mappar som kommer från olika appar men det finns ingen app jag har som behöver sparas. Den kommer väl tillbaka "som vanligt" om jag tar hem den från Google Play igen?
    Mappen dcim innehåller mina bilder så den tänkte jag spara och kopiera in efter formatering. Tänker jag rätt? Kan det vara någon på kortet som inte funkar som det ska?

    En fråga till, behöver jag ta hem System Tuner Pro och sparka igång båda kärnorna eller är de redan igång i denna romen?
     
  4. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Du bör spara det du inte vill förlora, enkelt sagt. :-) typ bilder, backups osv. Du kan rensa ditt kort utan att det påverkar mobilen.

    Testa först att köra en zipalign och fix permission i tweaks, i sista tabben. Vissa har sett en förbättring i att välja auto permission i super su.

    Testa några reboots också, vad valde du för inställningar när du installerade kärnan?

    Du ska inte behöva tvinga båda dina kärnor online i system tuner, det drar bara batteri. Hur många appar har du installerade?

    Skickat med min HTC Sensation via Tapatalk 2.
     
    Poteta gillar detta.
  5. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag rensade kortet igår och idag flyter det på som tidigare, inga problem längre. :)
    Fast jag var inte helt smart kom jag på förut... Gjorde en backup på sms:en innan jag flashade om men sparade bara mina bilder när jag formaterade kortet. Sms:en försvann i farten. :P

    Jag ändrade inga inställningar alls när jag installerade eftersom jag inte begriper mig på det. Några appar valde jag att ta bort men det var det enda. Förut hade jag mängder med appar men har nu bara installerat de jag verkligen behöver.
    Problemet verkar vara löst nu iaf. Tack för svar!
     
  6. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Bra att det löste sig :-) andra saker som kan påverka är hastigheten på ditt sd-kort och om du har dina appar på ditt kort eller på det interna minnet.

    Oftast hjälper det dock bara att rensa kortet som du hjorde. :-)

    Skickat med min HTC Sensation via Tapatalk 2.
     
    Poteta gillar detta.
  7. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Testade Multitasking Ultimate. I mitt fall blev det katastrof, luren hänger sig i flera minuter med ojämna mellanrum. Bytte till Stock och nu flyter allt som vanligt igen.
     
  8. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Nu har ja tröttnat på ViperRom ..
    Körde in en Sense 3.6 baserad rom nu för skoj skull

    Helvete va snabbare Stock är .
    Nu överger jag Sense 4 totalt då alla roms är otroligt mycket segare än stock


    Jag utmanar er. Gör en nandroid o kör in stock sen o testa.
    Tror vi glömt bort nån stans i alla flashande o letande efter optimala romar hur jävla snabba telefonerna va från början o sen kompromissat det men nya flashiga grafisk lullull

    Jag går över till Stock nu o Leeroidtweeks . bättre kan inte en Sensation bli .
    Noll lagg från start o appar startar ögonblickligen .
     
  9. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Har tänkt på detta i en vecka nu.. :-) venom har blivit väldigt segt och laggigt för mig! Vilken ROM kör du nu?

    Ska nog byta ikväll och se hur stor skillnaden är.

    Skickat med min HTC Sensation via Tapatalk 2.
     
  10. bossakungen

    bossakungen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag måste tyvärr hålla med, har varit rejält segt senaste tiden
     
  11. bertone_x19

    bertone_x19 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Har väl inte haft några problem med Viper, men när nu Bruces JB blivit tillräckligt stabil kände jag att det var dags för något nytt...
     
  12. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Kan inte mer än hålla med på varje ord. Fick hem en HOX innan helgen och den beter sig precis som en lur ska göra. Jag vill minnas att min Sensation var lika rapp i början innan jag rotade.
    HOX:en får vara stock och Sensation kommer jag att köra in stock i också.
     
  13. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Bytte igår kväll, skillnaden är nästintill obrkrivbar. Mobilen är som ny :-)

    Skickat med min HTC Sensation via Tapatalk 2
     
  14. bossakungen

    bossakungen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Last edited: 20 aug 2012
  15. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

  16. bossakungen

    bossakungen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag körde in LeeDroid igen, det har fungerat bra tidigare
     
  17. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Bytte nyss från stock till ViperS 1.1.0. Stock var så långsamt att telefonen knappt gick att använda (verkligen alltså). Så verkar det bli när man haft systemet igång länge..

    ViperS känns ju inte så väldigt snabbt men däremot är det väldigt bra så jag är nöjd ändå.
     
  18. bossakungen

    bossakungen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var så för mig i början men det blev segt som knäck efter en vecka eller två, kanske inte drabbar alla dock.
     
  19. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Tror det är ny version på G ganska snart med Sense 4.1. Denna skall göra att det går snabbare:

    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=30535924&postcount=8961

    Changelog in Sense 4.1:
    (Source: http://www.androidpit.de/sense-4-1-b...d-akkulaufzeit)

    -Live wallpaper lag has been fixed.
    -There’s a new button in the Camera app for switching between Front and Backward facing cameras.
    -New button for switching between the tabs in browser.
    -Removal of all 3D effects in the launcher making for a completely lag-free experience.
    -Added ability to remap the recent apps button/ Long-press recent apps/ Long-press Home as Menu – which effectively removes the Virtual menu bar.
    -The phone is much faster after the update — it scored 5900+ in Quadrant benchmark, which is up from 5100+ on Sense 4.
    -WiFi-dropping / icon showing weak signal Fixes.
    -Improved battery life – over 5 hours of screen-on time as compared to 3+ hours on Sense 4.
     
  20. Bamse82

    Bamse82 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har 2 problem sms finns inte nånstans, kan inte ens gå in i kontakter o skicka sms, wi-fi går inte och välja:(