Twee - för tv-serier

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av _booty, 3 aug 2012.

  1. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Hejhej!

    Jag är ganska ny på detta med android/java-utveckling och håller för tillfället på med en app för att hålla kolla på de serier man följer (likt tvJunkie).
    Appen kräver > Android 4.0


    Appen tankar också hem endel data, de båda bilderna som tas hem för varje serie väger ungefär 1.5 - 2 mb i dagsläget, så att köra på WiFi om ni är oroliga för telefonräkningen :)

    Jobbannons
    Det skulle vara GRYMT om någon hade lust att hjälpa till med Twee, jag är som sagt en glad amatör så att det gör ingenting om du är det heller; eller om du är duktig java-kodare som inte har något emot att sätta dig in i (antagligen fruktansvärd) kod och vill hjälpa till att styra upp och optimera. Släng gärna ett PM till mig så kanske vi kan göra denna appen till något ännu bättre! :)


    Twee ligger sedan en tid tillbaka på play store:

    Ladda ner twee här


    Och några bilder då:
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Tack på förhand!

    //_b
     
    Last edited: 12 feb 2013
    sweanisse, milky81, bvb och 7 andra gillar detta.
  2. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Ingen som testat den? :( :D
     
  3. M203

    M203 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    680
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Tjena,
    Jag testar lite och återkommer. Efterfrågar nog mest själv en snygg widget. Det lilla jag sett av appen hittills så är den snygg. En direkt tanke är att jag tycker det är drygt att behöva gå in på varje enskild serie för att se när kommande avsnitt är. Kraschar lite här och var och verkat kräva att man går ur och in i appen igen för att den ska uppdatera med tillagda serier.

    Återkommer.

    Tapatalk
     
  4. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Ser väldigt snygg ut. Som du säger finns det lite buggar typ kraschar när man öppnar about :P

    Vad använder du för källa till informationen? Har du funderat på att synca med typ next-episode.net? Det är en funktion jag hade älskat.
     
  5. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Tack för feedbacken!
    Jag håller på att fila på en vecko-översikt för tillfället :) aah widget, skall läggas till på todon, jag trodde buggen med att serierna som läggs till inte uppdateras, men det borde funk att trycka på "reload"-ikonen i huvudvyn för att serierna skall laddas om. Kommer lägga upp en nya version inom de närmsta dagarna med en hel del uggfixar

    //_b
     
  6. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag hämtar informationen från thetvdb det är typ en användar wiki/imdb där användare själva lägger till information om serier, jag "tror" (baserat på de serier jag själv följher ;)) att informationen skall stämma rätt så bra, men jag skall ta och sparan in next-episode.net också, har aldrig hört talas om den förr om jag skall vara ärlig! :)

    //_b
     
  7. mates

    mates Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Snyggt! Keep up the good work. Skulle gärna se att de svenska sändningstiderna visades, kanske går att ordna?
     
  8. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Tack tack! :)

    Det "border" ju gå att ordna, skulle dock behöva någon pålitlig källa, för att hämta sådan information.. Finns det någon epguides eller next-episodes.net på svenska tro?

    //_b
     
  9. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Next-episode.net gör omräkningen åt en om man har ett konto. För att tiderna ska stämma.
     
  10. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag fick intrycket om att han ville ha datumet när de sänds på svensk tv, fast han kanske menade när avsnitten fanns att gå tag på i sverige ;)

    Det sistnämnda borde ju inte vara några svårigheter att implementera! :)

    //_b
     
  11. mates

    mates Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag var kanske inte helt tydlig där, menade när de sänds i sverige.
     
  12. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Då missförstod jag :P
    Det är ju en väldigt mycket svårare sak för honom att implementera.
     
  13. Arias

    Arias Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ser riktigt fint ut, inte hunnit installera och kollat närmare.

    Tror det är ganska svårt att konkurrera med appar som redan finns dock, t ex TV Show Favs, som jag anser är en av de bästa apparna som finns.

    Några planer på hur denna app kommer sticka ut och "ge det lilla extra"?

    Vill du börja med sync mot sidor, så kan jag starkt rekommendera Trakt.tv. Den sidan har riktigt bra API'er ( http://trakt.tv/api-docs ), dessutom är sidan både snyggare och allmänt bättre än t ex next-episodes (iaf enligt mig).
     
  14. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Skall jag vara helt ärlig så har jag inte tänkt på hur jag skall "slåss" mot andra liknande appar, min drivkraft för att skapa appen (förutom att lära mig) var att jag själv använder tvjunkie, men tycker den är ganska "ful" och ville ha en som mer följer desing guide linesen för ICS :)

    Har du någr idéer på killer features så tar jag gärna emot dem så att jag kan förbättre appen! :)

    Skall ta en kik på trakt.tv också!

    //_b
     
  15. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Får jag vända på frågan :) Vad är det som gör att du anser "Tv Shows Favs" vara den bästa appen för detta ändamålet? :) Kanske kan jag implementera några av de "killer features" som finns i det :)


    Finns en ny version nu, lägger upp den ikväll efter att ha låtit min kollega testa den :D

    //_booty
     
  16. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Nu finns det en ny version, men mindre buggar förhoppningsvis!: ) Har uppdaterat OP :)

    //_b
     
  17. toffe

    toffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Gillar appen och utseendet samt har några förslag på förbättringar.

    -Veckoschema ett svep till höger om startsidan.

    -Lägga in länkar till imdb t.ex. där skådespelarna står kan man trycka på dem och få upp imdb-appen med information om skådespelaren.

    Buggfixar

    -Förstasidan uppdateras inte efter att man bytt tema. Temat kommer igång först när man lagt till en ny serie.

    -När man hittat en serie och lagt till den måste man gå tillbaka och söka igen, hade varit lättare om man bara kunde fortsätta söka på sida man är på.

    -Går inte att ta bort serier?

    -Byta ordning så man ser de senaste avsnitten överst där till höger när man är inne i en serie.

    Lycka till!
     
  18. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Tack tack tack för din input!!!

    -Veckoschema ett svep till höger om startsidan.
    Dena funktionen skall implementeras inom kort, blir nog genom en ikon i actionbaren dock, tänker mig att man kommer till en ny vy där man genom en dropdown kan välja antingen, alla idag, 2 dagar (idag och imorgon dvs) en vecka samt en månad.. typ.


    -Lägga in länkar till imdb t.ex. där skådespelarna står kan man trycka på dem och få upp imdb-appen med information om skådespelaren.
    Hmm, en länk som leder till imdb-appen direkt till serieinformationen där, eller skall alla namnen vara länkade till respektive sida?


    -Förstasidan uppdateras inte efter att man bytt tema. Temat kommer igång först när man lagt till en ny serie.
    Detta verkar vara problem ifall man trycker på den "fysiska" bakåtknappen, skall kolla upp om man på något sätt kan recycla huvudvyn dock, men om man trycker på bakåt i action baren så funkar det (för mig iallfall :D)

    -När man hittat en serie och lagt till den måste man gå tillbaka och söka igen, hade varit lättare om man bara kunde fortsätta söka på sida man är på.
    Bra idé detta skall kollas närmare på!


    -Går inte att ta bort serier?
    Nä, detta skall läggas till också, tänker mig att man "long-pressar" på en serie och får du upp valet att antingen uppdatera den (hämta senaste avsnittsinformation m.m.) eller ta bort den.


    -Byta ordning så man ser de senaste avsnitten överst där till höger när man är inne i en serie.
    Detta har blivit fixat till nästa release :)

    //_booty
     
  19. toffe

    toffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Härligt ser fram emot nästa version! Kan du inte skriva en lista med funktioner som kommer?

    Ang. länk till imdb, så räcker det med en länk till serieinformationen på imdb snarare än till varje person, de finns ju ändå i imdb-appen.
     
  20. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Vad kul att du verkar gilla appen :)
    Sitter med telefonen nu, men ska skriva enChange log
    När jag kommer hem, jag har fått med mig tre kollegor i projektet också så förhoppningsvis kommer det gå snabbare nu framöver.har också passar på att bygga om appen från grunden så det har tagit lite tid :)