Problem: Problem med dubletter i active sync

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av zetrri, 4 aug 2012.

  1. zetrri

    zetrri Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    hej!
    jag har en S3 som har fungerat felfritt i sen den lanserades,
    en nu har den börjat dubblera alla mina kontakter och kalenderhändelser.
    de dubbleras bara på telefonen och inte på servern efteresom min dator ej har dubbletter (outlook)

    det finns inte några kontakter på google, och jag har stängt av sync för allt utom akticve sync.
    jag har ställt in telefonen så att den bara visar kontakterna på aktive sync.

    några idéer vad som kan vara fel? :ehm:
     
  2. powernuke

    powernuke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma fel... nu e min SIII uppe i 8st dubletter o_O
    Pratade med supporten som inte hade något förslag, förutom att ta bort exchange-kontot och synca om... fungerade några dagar sedan kom det tillbaka.

    Det som är lite annorlunda nu mot förut är att jag har aktiverat Wifi, tror jag ska testa att inaktivera Wifi och bara köra 3G.. för att se om det blir någon skillnad.

    Hittat på nätet att man kan rensa cachen för kontakter och så.. men även där, felet kommer tillbaka :ehm:
     
  3. Barstar

    Barstar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem, är nu uppe i 11 poster/kontakt. Jag har även problem med att activesync-poster i min kalender visas som flera poster. Känns som att det läggs till en post varje gång den synkar.
     
  4. Barstar

    Barstar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    http://www.samsung.com/se/info/contactus.html

    Chattade med Samsung som sa att jag skulle radera kontot.

    Jag hade lagt upp det via e-post appen, det skall enligt Samsung göras från konton och sync. jag har gjort det nu och det funkar. Vi får se hur länge...
     
  5. zetrri

    zetrri Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej
    Jag har från början lagt in via konton och synkronisering och valt Active sync
    Problemet uppstod för någon vecka sedan o h då borde det inte varit fel vid installation. Jag har också flera dubbletter av kalender händelser.

    Jag har nu prövat att noga gå igenom kontakter i servern samt sedan raderat data i filen kontakter samt även cachen och nu har jag på två dygn inte fått dubbletter... men där emot saknas massor av kontakter som rensats även från servern, detta trots att jag valt att "vid konflikt bestämmer server"

    Känns som telefonen sparar data och lägger till dessa även att man valt att endast visa kontakter via sync
     
  6. MrMad

    MrMad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har inte fått några dubbletter sen senaste uppgraderingen av telefonen (och rensning av kalenderdata). Får se hur länge det håller.
     
  7. Barstar

    Barstar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    läste chatten igen och Samsungkillen skriver att man skall välja server när man skapar kontot, men jag reder inte ut det eftersom jag kopplar mot vår webmail och inte direkt mot vår exchangeserver.

    Det kan kanske ha med uppdateringeen att göra och att lösningen är att ta bort och lägga till kontot. jag har ännu inte fått några nya dubletter.
     
  8. MrMad

    MrMad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag tog inte bort kontot och lade upp det igen.
    Jag gick bara in på "Programhanterare" -> Fliken "Allt" -> "Kalenderlagring" och tryckte på "Rensa data".
     
  9. Stefan_k

    Stefan_k Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Detta har funkat för mig nu i 4dagar så det verkar ok, tidigare har den börjat dubbla redan efter någon timme

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  10. Stefan_k

    Stefan_k Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problemet tillbaka med senaste versionen

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2