Genvägar för samtal i Talk och/eller Skype?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av labovski, 16 mar 2012.

  1. labovski

    labovski Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Går det på något vis att skapa genvägar för videosamtal i Talk (Google Video) eller Skype? Det finns ingen sån inställning som jag hittar i min Galaxy Tab 10.1 och inte heller i några appar som jag har sett.

    Vad jag vill ha är helt enkelt en genväg på hemsidan som direkt aktiverar ett videosamtal med en specifik person i min adressbok i Talk/Skype.

    Tips någon?
     
  2. labovski

    labovski Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det verkar som att det tidigare fanns möjlighet att lägga till genvägar till enskilda kontakter som "direct dial", eller så är det nåt som fortfarande finns men inte till den version av Android som finns i Galaxy 10.1 tab.

    Den här bloggen visar hur man kan göra: http://www.cultofandroid.com/1193/how-to-add-a-direct-dial-shortcut-to-your-android-homescreen/

    Skulle man kunna fixa det här med en separat app eller ett skript till en Galaxy 10.1 tab också? Lösningen i bloggen gäller i och för sig röstsamtal och inte vidosamtal men det kanske går att lösa det med?

    Finns det några programmerare här som är intresserade? :)
     
  3. labovski

    labovski Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Plockar upp min gamla fråga igen: Finns det någon programmerare som är intresserad av att hjälpa till med app för genvägar till Google+ och Skype? Enklickslösning önskas för videosamtal för person med funktionsnedsättningar.