Tråden för Xperia Go

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Isengard, 9 jul 2012.

  1. vincentvega

    vincentvega Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    1,5 dag är väl närmare sanningen och betydligt sämre än min gamla HTC som sagt.
     
  2. Jannne

    Jannne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej igen, har fått svar från Supporten för ett tag sen. Sorry för att jag inte postat det innan. Nåja,, detta var vad Supporten ville iaf på frågan om vad man ska göra då luren tappar täckning och inte söker upp den igen:

    "
    Hej Janne!


    Tack för att du kontaktade Sony Xperia Support.

    Vi har fått in rapporter att detta problem kan uppstå på en del Sony Xperia Go telefoner och har eskalerat det vidare. En uppdatering av telefonens mjukvara planeras i början av augusti och tills dess rekommenderar vi att ni ställer in telefonen på att endast köra via 3G/2G nätet genom att gå till Inställningar > Trådlöst och nätverk > Mobila nätverk > Nätläge > Endast WCDMA/GSM. Starta sedan om telefonen efter att ni gjort denna ändring så bör det lösa problemet tills vidare.


    Med vänliga hälsningar,

    Mattias

    Sony Xperia Support



    Alltså kommer en uppdatering om ett tag då. Inte slår jag av 3G iaf, för då försvinner funktionen med luren. Får väl omstarta så länge.
    Annars är jag oerhört positivt överraskad över denna telefon. Batteritiden är på goda två dagar, och då spelar barnen på den och jag surfar och pratar i den dagligen. Inget att klaga på på den punkten.
    Kameran kunde varit lite bättre, men den duger till snabba tagningar då systemkameran inte finns in närheten.
    Tycker den är bra snabb med. Räcker till att surfa snabbt och öppna sidor på ett bra sätt. Spelen flyter på bra och hackar inte.
    DOck är jag fortfarande inte glad över tangentbordet på skärmen. Får inte rätt på det att trycka på rätt tangent då man skriver. Kanske en övningssak, ska prova tanka ner nån annan tangent-app om det hjälper...
    Jag kan glatt säga att telefonen tål vatten och slag...Tappade telefonen från bilhållaren, ner på låret och sen ut på asfalten där den rullade ´på högkanterna och landade i en vattenpöl..hehe. Inga märken eller skador och luren funkar som den ska. Precis som förspråkat. Kanonlur tycker jag !! :-)

    Hoppas nu uppdateringen kommer snart.

    Vi hörs.
     
    Last edited: 30 jul 2012
    holst75 gillar detta.
  3. gaffaman

    gaffaman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Batteritiden och tangentbordet är väl det jag är mest besviken på, efter första veckan.
    Har aldrig fått batteriet att räcka mer än 12 timmar.
    Och då har jag mest surfat Facebook under arbetstid(stationär väktare).

    Har provat det mesta med inställningar vad gäller strömspar.
    Dock har jag upptäckt att den suger mer kraft hemma.
    Men bor dumt till vad gäller 3G.
    Har en styrcentral för vattenfall mellan hemmet & masten.
    Denna har ett par större antenner, & misstanken är att de stör kapaciteten rejält.
    Telefonerna i närområdet får jobba lite hårdare än vanligt.
    För här räcker batteriet runt 8 timmar.
    Sambon upplever det samma med Iphone.

    Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
     
  4. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Kan varmt rekommendera tangentbordet SwiftKey, är väldigt populärt och det överlägset bästa jag testat. Jag stängde även av den överflödiga Facebookintegreringen som vill synka alla foton hela tiden vilket jag misstänker suger massor med batteri. Tyckte mest det va jobbigt med massor med fotomappar i galleriet. Jag upplever batteritiden som riktigt bra. Överlag tycker jag telefonen verkar verkar vara ett riktigt fynd med tanke på hur billig den var.
     
  5. jooman

    jooman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Uppdateringen släppt

    Nu är uppdateringen (Version: 6.0.B.3.184) till Xperia Go släppt. Jag installerade den i går kväll, så jag kan inte uttala mig om den fungerar ännu...men det får man väl hoppas den gör.
     
  6. Kirneh xperia

    Kirneh xperia Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Det har skrivits mycket om nätkontaktsproblem och jag har själv upplevt det med min xperia go,har bl.a bytt simkort utan resultat.Idag hittade jag en ny uppdatering för xperia go som går att ladda ner via sony pc companion.Förhoppningsvis löser detta nätverksproblemen.
     
  7. p5795

    p5795 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2011
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Nexus 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 4
    ROM:
    Stock
    Finns det någon "change log"?
     
  8. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Har alldrig någonsin funnits och kommer heller någonsin finnas.
     
  9. jimpo

    jimpo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena, första posten!
    Precis skaffat en Go, inga problem med tappat nät än iaf.
    Men däremot kommer inte SD-kortet upp på min win7 burk. Funkade ju bra med Active.
    Telefonen hittar det. Spotify kan ju inte heller nyttja det av någon anledning, och med 1,7 GB, så kommer man ju inte långt. Lurens eget minne är inget problem dock. Provat med mitt gamla Active-SD med och det går bra att läsa.
    Några ideer? Uppdaterad är den med förresten.
     
  10. gaffaman

    gaffaman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Blir galen.
    Var i Norge och jobbade över dagen.
    Använde tfn och då data lika mycket som i Sverige.
    Tfn drog ca 15% av batteriet på ca 8 timmar.
    På samma tid hemma i min lägenhet i Västsverige skulle ja ha kvar 15% om jag skulle haft tur.

    Samma fenomen i Göteborg, så det är inte min sopiga uppkoppling mot Telia där hemma som spökar.
    Även om jag helst vi skylla på det.

    Är det enbart ett fenomen med Telia, eller har någon annan upplevt det samma?

    Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
     
  11. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Fanns alla inställningar kvar efter uppdateringen, eller rensades telefonen.?
     
  12. jooman

    jooman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Inställningarna verkar inte ha ändrats. Har ej heller haft några som helst täckningsproblem :D
    Klart rekommenderat att uppdatera för er som upplevt problem med täckningen tidigare!

    Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
     
  13. p5795

    p5795 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2011
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Nexus 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 4
    ROM:
    Stock
    Jag har monterat minneskort i luren men när jag kopplar den till datan kan jag inte se vad som finns på kortet! När jag Tar ut kortet och stoppar det i datan direkt så ser jag alla filer på minnet. Varför dyker det inte upp i utforskaren!? Jag kopplade även in ett annat kort idag och inte heller det syns!
     
  14. DNA82

    DNA82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hejsan allihopa blev nyligen ägare till en sony xperia go, och i detta eminenta forum, hittade jag folk som tydligen oxå hade problem med att täckningen försvann och inte ville komma tillbaka utan först efter omstart.

    Uppdaterade dock min telefon precis,så nu får vi se
    hur det blir med täckningen.

    Så nu till min fråga, jag använder mig av endomondo en träningsapp som använder sig av
    telefonens inbyggda gps chip, är det någon mer än jag som har upplevt att det kan ta
    fantastiskt lång tid innan gps har fått kontakt med satellit, från typ två minuter nästan upp till en kvart, oftast krävs det en omstart även här. Så jag undrar lite hur funkar detta
    med gps i telefonen?

    Som jag har förstått det så skickar telefonen en signal till närmaste mobil-mast och berättar att:

    -"hej här är jag och jag behöver kopplas upp mot en satellit"

    Masten säger: "visst inga problem jag fixar det"

    Men här nånstans verkar det som att något fallerar, finns det någon som kan berätta
    hur det funkar, samt det är ju inte helt omöjligt att det blir bättre nu med den nya uppdateringen som kom.

    mvh/ David
     
  15. Pureplay_SWE

    Pureplay_SWE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nätproblem

    Hej!

    Googlade och hittade den här tråden. Precis som flera andra har jag nätproblem. Beställde min Go från Telia och märkte direkt att den tappade nät flera gånger under samma dag. Gick idag till Teliabutiken och fick en ny (det var inga problem, nämde bara nätproblem så suckade han och nickade). Satte igång den nya för två timmar sedan och nu har den tappat nätet....

    Jag ska försöka bryta köpet och prova en acro istället. Lite synd för jag gillar annars Go, men det spelar inte så stor roll om den inte har någon nätkontakt. ..
     
  16. DNA82

    DNA82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej du säger att du hittade tråden, men du har nog inte läst den, det finns oxå att läsa längre upp i tråden att en uppdatering till xperia go släpptes i söndags eller va det i måndags, så ett tips är att uppdatera telefonen med hjälp av den medföljande programvaran som installeras om du kopplar din telefon till datorn.

    Jag hade precis samma problem, men efter uppdatering så har min xperia go inte tappat nätet, däremot har den lite svårt med GPS´en men det är inte samma sak, så innan du lämnar tillbaka så prova med uppdatering.
     
  17. Pureplay_SWE

    Pureplay_SWE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, jag ska gen den en chans till. Men i mitt googlande hittade jag flera engelska forum som skriver om samma sak och att uppdateringen inte hjälpte. Men eftersom jag gillar telefonen så är det såklart värt ett försök.

    Edit: meddela gärna om förbättringen kvarstår efter din uppdatering!
     
    Last edited: 7 aug 2012
  18. DNA82

    DNA82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Uppdaterade i måndags, det är tisdag idag, och än sålänge har inte täckningen försvunnit.
     
  19. Izzik

    Izzik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena, Precis skaffat mig en Xperia Go inga som helst problem med dålig täckning men har problem med att få leveransrapport för sms. Varit inne i inställningar för sms och bockat för den men får fortfarande inga leveransrapporter ifrån telia.

    Även gjort en uppdatering på telefonen och kontrollerat APN inställning ifrån telia för surf och mms. Om jag skriver *kv# i början utav sms:et då får man tillbaka leveransrapport ifrån telia men så retfullt att behöva använda kommandot varje gång.
     
  20. MrMör

    MrMör Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Är det någon som har koll på hur utbrett nätproblemet för Xperia GO är? Är det alla lurar som har problem eller finns det folk som har klarat sig?
    Jag funderar nämligen på att köpa en i present till min sambo nästa vecka men vill inte köpa fören jag har mer info om detta. Hennes nuvarande telefon(X8) krånglar hela tiden så vill inte ge henne en ny lur som krånglar. Finns det nån info mo detta kommer lösas med uppdatering eller är det hårdvaran som buggar?

    Så hur många av er har klarat er undan dessa problem? Och ni med problem, hur mycket/ofta buggar det?

    Kanske blir lite mycket frågor nu :)