Fråga: Hur är batteritiden?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av hussseein, 2 jun 2012.

  1. Silvercliff

    Silvercliff Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

  2. Atnot

    Atnot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2012
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Då är något på tok....
     
  3. Pixeln

    Pixeln Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Det måste vara något som ligger och drar i bakgrunden.
    Jag har allt på som går, synkning och allt med det får telefonen sköta
    bäst den vill. Har alltid blåtanden och gps på och nu kl 16:00 efter
    en del snack och pillande i telefonen så har jag 83% kvar.
    Drog ur proppen vid sju i morse.....
     
  4. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Vi har, som syns i mitt inlägg du citerade, samma tankar om hur man använder en smartphone. Det som skiljer sig verkar som sagt vara hur mycket batteritid vi får ut.

    Min telefon har varit igång 22h sedan senaste laddningen och skärmen har varit igång 53 minuter (surf och ett tv-serieavsnitt står för det mesta). Jag har 75% kvar av batteriet och även om det som synes inte är något högt användande så har jag i alla fall all synk igång.

    Detta hjälper dig såklart inte att hitta ditt problem men det är åtminstone något mer att jämföra med.
     
  5. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Jag upplever också min batteritid som dålig. Exempelvis så kunde jag, idag, ha igång telefonen i 11,5h innan den lade av, och om jag inte använder den utan bara låter den ligga så kan den lätt dra 10% på kanske en timme. Om man då jämför med min gamla Desire så kunde jag ha den liggandes i ett dygn och den drog något enstaka %(dvs när den var frisk). Dessutom så om jag använder telefonen samtidigt som jag laddar den så kan den även då dra batteri.

    Min fråga är då om någon kan tipsa mig om vad man kan göra? Har BetterBatteryStats och CPU spy, men vet inte riktigt vad jag ska leta efter och hur alla siffror ska se ut. Så om någon skulle vilja förklara eller visa hur det ska se ut på en S3:a med bra batteritid, så kan jag jämföra, så skulle det vara guld värt! :) Eller bara tipsa om vad man kan göra för att fixa den.

    Edit: sitter på LF1, om detta nu skulle vara någon skillnad. Men tycker själv inte det borde vara någon JÄTTE skillnad.
     
  6. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Ladda luren fullt och låt den ligga några timmar ta sen en dump och posta här
    Meny-more-dump to file

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  7. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Nu är jag kanske helt dum i huvet... ;) men vad menar du med "Meny-more-dump to file"?
    Edit: tror jag fattar nu... För att ta en bild på allt, va?
     
    Last edited: 8 aug 2012
  8. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    I betterbatterystats

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  9. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Ska jag posta den filen sen då?
     
  10. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Yup

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Julmust gillar detta.
  11. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Last edited: 9 aug 2012
  12. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

  13. matti72

    matti72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Julmust: Prova att lägga bilden i mappen Shared istället.
     
  14. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Har lagt den i public folder dock så visar den bara ca 10-20sek så den är nog inte mycket till hjälp. Ska jag dumpa en från det jag har använt idag eller ska jag vänta till imorgon?
     
  15. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Vart kollar du då?
    Tog du dumpen direkt när du låste upp den efter att den har legat orörd i flera timmar?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  16. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Asså den stod på "since Unplugged" när jag tog dumpen så den visar bara precis dem får sekunderna som det gick mellan att jag drog ur laddaren till att jag tog dumpen. Så ja, det gjorde jag väll. Kan sätta en custom point innan jag laddar den inatt och ta en dump imorgon annars ju.

    Nu har skärmen varit på i en timma och 40 min sammanlagt idag och då har jag nästan bara surfat. Då har den dragit 51% på batteriet.

    Edit: Tog en dump på när batteriet var nere på ca 45%. Kan ni se denna???
    http://dl.dropbox.com/u/19666373/Betterbattery Stats/BetterBatteryStats-2012-08-09_153824970.txt

    Edit: OJ förlåt!! Nu förstod jag hur jag ska göra. Jag är helt dum i huvet. Ladder den fullt nu och låter den ligga någon timme sen. Postar en dump sen ikväll någon gång då... Sjukt korkad är jag just nu :P
     
    Last edited: 9 aug 2012
  17. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Haha,precis
    Fast jag ser att ditt wifi väcker luren för du har wlan rx wake på över en timme
    Sätt wifi på behåll wifi i viloläge: endast vid anslutning så kopplas wifi bort efter en kvart när skärmen har slagits av

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 9 aug 2012
  18. emilakered

    emilakered Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    372
    Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Det där är dock bara halvsant, vad jag lyckats forska mig fram till nu när jag jagat mina egna batteritjuvar.

    Visserligen slås WLAN av som du säger, men det är inte alltid positivt. Har man sync och liknande igång går den över modemet istället, vilket kan dra mer batteri i om signalen är dålig (som den är hos mig). Den posten heter "multipdp" i BBS, och ofta kan man se den rusa uppåt i listan när WLAN är avslaget längre perioder.

    Förövrigt har jag lyckats identifiera lite problem med min batteritid (långa inlägg på förra sidan), och utvärderar för fullt. Den allra största boven visade sig vara Google Latitude, som trots att jag inte aktiverat låg igång (märkte det genom att min position uppdaterades på en kompis enhet). Loggade in på Latitude och ut igen, då försvann min position och typ 75 % av mina wakelocks.

    En annan intressant sak att nämna är "AudioOut_1", vilket i princip innebär att enheten.. låter. Hela processen verkar buggad, och bara en så simpel grej som att ha "skärmlåsljudet" aktivt gör att det blir en jäkla massa wakelocks - helt utan att lyssna på musik eller liknande. Tips är att slå av både "skärmlåsljudet" och eventuella ljud vid touch, det verkar hjälpa rejält.

    "PowerManagerService" (placeholder för mjukvara) ligger nu på endast någon procent, vilket känns helt okej med tanke på all sync jag kör. Har just nu 68 % batteri kvar, med 10 h 30 min drift och strax över 1 h med skärmen igång. Det ger en batteritid på typ 24 timmar, vilket känns helt överkomligt med normalt användande. Återkommer med en längre rapport om några dagar.
    :)
     
    Last edited: 9 aug 2012
  19. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Jag har faktiskt jättedålig täckning hemma och när jag slog av wifi så fick jag mycke bättre batteritid Men jag toksyncar inte heller.
    Samt så tog jag bort FB vilket drog fruktansvärt med batteri.

    Haha, såg en post på xda, telefonen hade varit igång ca 34timmar har jag för mig och FB hade väckt telefonen 2080ggr:eek::eek:

    Men nu när jag kör 5Ghz så väcker inte mitt nätverk telefonen så nu kör jag wifi på hela tiden hemma, när jag åker hemmifrån slår tasker av wifi

    Edit: Hittade bilden

    [​IMG]
     
    Last edited: 9 aug 2012
  20. emilakered

    emilakered Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    372
    Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Är säkert väldigt beroende av WLAN-config hemma, signal, operatör och liknande, ville bara påpeka att det inte ALLTID behöver vara bästa lösningen. För mig gjorde det noll, fick till och med eventuellt en smula sämre batteritid utan WLAN.

    Facebook fungerar faktiskt bra för mig, trots att det för många verkar vara dödsappen. Har bara 33 wakeups på 10 timmar enligt räknaren, vilket inte är direkt jättefarligt.