ROM: CyanogenMod 10

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av lindahl, 21 jul 2012.

  1. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Well of course. Nu installerade jag om romen och alla appar försvann. Allt funkar som det ska. Men om jag gör en återställning igen räknar jag med att jag får samma problem igen =/ Eller har jag missat något? :)
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hur många appar pratar vi om? Har du pro versionen av Titanium?

    Skickat från min GT-P5100 via Tapatalk 2
     
  3. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag tror det är bortåt 60-70 appar alla fall. Och jadå, jag har pro.
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Då blev det svårt att utesluta någon app, återställer du enbart användatappar eller systemappar+data?

    Sen är dart säkert många som krånglar med jelly bean, eftersom dom är gjorde för en äldre version :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  5. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Hmm... jo det lät ju rätt logiskt. Men jag återställde såväl appar som data. Men well. Nu installerade jag allt manuellt. Får klara mig utan datan helt enkelt :D

    Får hoppas att det går bättre nästa gång helt enkelt. Tackar som svarade alla fall ;)
     
  6. Yazeal

    Yazeal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hm, nu har jag installerat den här istället för viper rom. Installationen gick bra men har problem emd att market säger att en del appar inte är kompatibla med min telefon. Bland annat Whats app. Är det pga något knas med romen eller är det apparna som inte är uppdaterade helt enkelt?
     
  7. lindahl

    lindahl Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
    Whatsapp är kompatibel, senaste version kommer inte alltid fram på market så dra hem den härifrån
    http://www.whatsapp.com/android/

    Angående appbackup så har jag uppdaterat första posten med en länk
     
    Last edited: 7 aug 2012
  8. lindahl

    lindahl Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
    Last edited: 7 aug 2012
  9. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Yes, lägger in den nu :)
     
  10. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Testade CM10

    Jag la in CM10 igår, 20120804-ROM:en. Hela processen från låst bootloader till CM10 var många timmar lång till sent in på natten med mycket att läsa på från massor av sajter. Från början hade jag inte fattat att låsa upp bootloadern (hos HTC) var ett steg och att unroota var ett annat. Och så tillkom ju custom-ROM:en som ett tredje (allt detta är bara två steg med min gamla Samsung Galaxy S, SGS: Odin först för att roota & sedan flasha in ROM:en från recovery på mobilen). Inte gjorde det saken bättre att nästan alla beskrivningar är för PC och man får leta mer för Mac-beskrivningarna. Dessutom: att VÄLJA root-metod bland flera kändes också lite tungt. Och det är besvärligt att jag, till skillnad från SGS:en, måste ha dator varje gång för att komma till recovery. Vad jag skulle göra med den där boot.img tog också tid att komma på. Hur som helst, till CM10:

    Den fungerar överraskande bra. Nästan inga problem. Min WiFi hade sämre mottagning (tappade förbindelse), men jag tror det har att göra med en "avancerad" WiFI-inställning "Undvik dåliga anslutningar". Nu verkar den hålla i mer, sedan jag tagit bort den bocken.

    Foton tagna med blixt i mörker blir bara någon mörkgrön pinsam röra, men det får ju CM-teamet fixa.

    Jag har haft EN ofrivillig omstart på ett dygn.

    Youtube-appen som CM10-folket lagt upp separat i sin XDA-tråd innebar att en (720p?)-video igår startade om, om och om igen. Kanske hade jag dålig WiFi-täckning.

    Jag tycker ROM:en/JB känns grymt smooth i detaljerna. Någon gång kan man få vänta lite kort på någon tyngre operation (t ex i Chrome), men det finns i alla OS, även i iOS i min iPad. Quadrant ger nu en bra bit mer än HOX:en normalt ska ge enligt stapeln. Batteriet känns, inte så förvånande, katastrofalt liksom i Sense. Kan ha med hårdvaran att göra. Men CM-gänget kommer skruva på det där i många månader framåt; vi får se vad det bästa man kan göra är.
     
    Last edited: 7 aug 2012
  11. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Snygg! Men tråden för denna bootanimation är helt och hållet S3-tråd (jo, jag ser att skaparen skriver att den "should work" för alla devices med den upplösningen). Du har alltså testat den för HOX? Inga problem?
     
    Last edited: 7 aug 2012
  12. lindahl

    lindahl Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
    Jag använder just den enligt min första post :)

    Nu ska vi korrigera lite uppfattningar. CM10 är i alpha stadiet precis, den du använde var inte ens alpha så kamerans funktioner är inget de lägger energi på innan lurens viktiga funktioner fungerar.

    CM9 beta 5 har för övrigt bra mycket vassare kamerafunktioner hittils.

    Batteriet behöver ett par cykler efter en wipe av dalvik cache men 12-18h hör till det normala för mig. Alltså, det bör räcka med att ladda varje natt om jag inte pratar i telefon 6-7h per dag.

    Försvarar inte på något vis buggar men försöker i alla fall rätta lite eventuella missuppfattningar.
     
    Last edited: 7 aug 2012
  13. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Gillar romen hittills. Inga större problem :P
     
  14. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Har själv viperX och är väldigt nöjd, men suget efter jeally bean är stort, för stort.
    Hur upplever du övergången till cm10? Den är ju i ett väldigt tidigt stadie till skillnad från viperx som känns färdigt.
     
  15. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Ok, jag la in första riktiga alphan nu; 20120806 heter filen. Förra (p12) använde jag ett dygn innan jag skrev det jag skrev ovan. Jag har inte testat batteriet färdigt på långa vägar, det är sant. Nu, direkt efter 0806, så testade jag kameran igen och den använder fortfarande en svag blixt och vitbalansen är så off så bilden blir klart grön i mörkret. Men det ordnar sig; jag förväntar mig inte prioriteringarna ligga där.

    Jag valde att inte 'fastboot flash boot boot.img'. Jag tycker, intuititvt sett, inte det ska behövas varje gång och Tbalden skriver själv: "same as included in installer zip (didnt change from p12v2)". Det gick bra, utan att flasha in boot.img igen. Gjorde heller ingen full wipe utan bara cache och dalvik. Ändå försvann alla apparna från home screen/springboard, så jag får dra in dem igen från App Drawer.

    [Edit: följande bit är löst, men det kanske kan intressera vad problemet var och hur jag löste det.] Vad jag tycker är jobbigt är att jag inte kan komma till recovery direkt från omstart. Väljer jag det så stannar mobilen med en grön symbol med pilar i en cirkel att den väntar på något med mobilen eller liknande - jag måste tvinga till omstart. Kan jag fixa detta? (Det hjälper inte heller att be ROM Manager installera senaste ClockworkMod Recovery och be den starta om i recovery därifrån.) För att installera ROM:ar måste jag sätta mobilen i fastboot usb via sladd till datorn och köra följande från terminalen:

    fastboot boot recovery-clockwork-touch-5.8.4.0-endeavoru.img

    Det är enda sättet som jag lyckas nå Recovery på. För att kunna installera ROM-zippen. Jag funderar på om det skulle göra en skillnad att flasha in Recovery via fastboot, typ:

    fastboot flash recovery recovery-clockwork-touch-5.8.4.0-endeavoru.img

    [Edit] Yes! Det gjorde skillnad. Att flasha in ClockworkMod Recovery från ROM Manager fungerade alltså inte (även om ROM Manager påstod det varje gång). Att göra det via fastboot fungerade däremot.
     
    Last edited: 8 aug 2012
  16. Baverjanch

    Baverjanch Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja.! Har problem med att få igång data trafiken.. Har provat olika radios men "ingen anslutning"
    Någon med tips?


    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  17. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Min fungerade direkt. Kollat APN så de stämmer?
     
  18. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Det är väl det klassiska problemet att många ROM:ar har problem med datatrafik när man har varit tvungen att låsa upp SIM-kort med PIN-kod. Ta bort det i inställningar så du inte längre ska behöva ange PIN-kod när du startat om mobilen.
     
  19. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag hade ViperX innan jag la in den andra CM10 romen, jag tyckte attvdet var som natt och dag! Allt flyter på mycket snabbare och bättre, det känns lite som jag har en ny telefon.

    Det enda som jag saknar lite är sense utseende då det är ganska snyggt enligt mig. Men annars så har jag aldrig fått en random reboot, inga problem med att appar kraschar eller liknande. Jag tycker inte heler att batteriet påverkats negativt.

    Finns några få appar som inte fungerar optimalt dock, men det finns fungerande ersättare till dessa - men det är bara en tidsfråga tills att dessa fungerar också :)

    Skickat från min GT-P5100 via Tapatalk 2
     
  20. Baverjanch

    Baverjanch Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör utan koder.. Men apn:en har jag ju inte kollat, kan vara nått sånt. Tack för tipsen :-)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2