Nån som har en: Logitech Squeezebox Radio

Diskussion i 'Allmänt' startad av TheEdge, 7 aug 2012.

  1. TheEdge

    TheEdge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Lite sugen på att köpa en Logitech Squeezebox Radio. Är det någon som har testat eller äger en sån? Vore kul med lite input!

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  2. Claes B

    Claes B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Pixel 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Har en, funkar väl ok men den har vissa buggar. Kan vara lite svårt att hitta nätverket ibland t.ex., kan tappa signalen ibland. Likaså fungerar Spotifyappen sporadiskt... Tror jag fått igång den en gång så den verkligen gjort vad jag velat. men åas. så kopplar jag faktiskt hellre in telefonen på AUX-ingången och kör genom den. Mycket mer användarvänligt gränssnitt på telefonen.

    Men totalt sett är jag nöjd, ljudet är bra för att vara en så liten apparat, den är smidig och relativt enkel att använda i de flesta fall. Den är ju inte jättesnygg men jämfört med konkurrenterna i samma prisklass tycker jag den står sig bra.
     
  3. syngve

    syngve Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jag har en som jag är mycket nöjd med. Jag kör Wimp istället för Spotify och det har aldrig krånglat.
    Jag köpte en förstärkare avsedd för motorcyklar på Dxtreme för 150 kr som jag kopplat in via hörlursingången. Sedan köpte jag två hörnhögtalare avsedda att hänga på väggen, på Fynda. se. På så sätt har jag fått en bra köksradio med lite tryck i. Själva radion styr jag med telefonen, jättesmidigt.
    Jag köpte min på Mediamarkt för ett halvår sedan för 1000 kr och jag ångrar absolut inte det köpet.

    Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
     
  4. TheEdge

    TheEdge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tack för bra feedback!

    Låter meckigt om den inte fungerar med Spotify! Jag har tänkt ha den i köket och använda som radio, köra spotify och köra mp3 från en buffalo nas som jag har...misstänker att man måste köra det sist nämnda genom en pc?

    Vad är problemet med Spotify? När man kör från mobilen remote eller från själva enheten? Kan man spela allt ljud från mobilen via wifi?

    Hittar ingen Youtube där själva android appen testas! Ni har inte lust att göra en rulle? :)

    Det sista jag funderar på är att det är en rätt gammal produkt...finns det nått nyare bättre i samma prisklass?

    Mvh Edge

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  5. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Säger som Claes, ibland tappar den nätet (wifi) och kan ha svårt att koppla upp igen. Via kabel är det dock aldrig problem. Kör den i köket och för det ändamålet är det en riktigt bra sak. Bra ljud för sin lilla storlek.

    Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
     
  6. tkarki

    tkarki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    TheEdge: Problemet med spotify är att den inbyggda appen är buggig och lite begränsad, men fungerat helt OK för mig de fåtal gånger jag använt det!
    Användarinterfacet är lite halvbökigt och jag har inte lyckats få den att spela upp en spellista slumpmässigt. (kanske någon annan kan tipsa om hur man fixar detta?)

    Tycker den är helt OK, min har inte haft problem att den tappar kontakten med wifi nätet som några andra påpekade i tråden.

    Helt ok ljud, särskilt med tanke på att den bara har mono!
     
  7. Grelber

    Grelber Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte en till farsan som var tokig i jazz men inte orkade att pilla med att hitta stationer på en vanlig radio. Jag hjälpte honom att få in ett antal snabbvalsstationer på nätet, och han var hur nöjd som helst. Den kör via wifi utan några problem och den köptes när den just hade kommit ut på marknaden så den har originalprogramvaran med dess eventuella buggar helt orörda. Jag har iofs inte kollat om den kan/gör programuppdateringar automatiskt. Den har inga bekymmer med WPA2 och loggar snällt in själv varenda gång routern har startats om pga strul med det mobila bredbandet vilket tyvärr sker varenda dag.
     
  8. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Min har fått uppdateringar några gånger och jag tror inte jag ändrat något för att få det. Däremot har jag behövt godkänna uppdateringen varje gång.
     
  9. Hellplant

    Hellplant Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Mina söner som är 4 och 6 år gamla har en vardera på sina rum. De används främst till att spela upp sagor som ligger sparade på HTPC:n, båda är anslutna via WiFi och det har krånglat lite då och då men det kan bero på min gamla router (jag har en ny nu som verkar stabilare, inga problem sedan den tog över för två veckor sedan i alla fall).

    Jag har bara testat Spotify några enstaka gånger och då har det fungerat bra.

    Gränssnittet är helt okej, min äldsta son har inga som helst problem att navigera i det och själv välja vad han vill lyssna på.

    När en uppdatering finns tillgänglig så blir man meddelad om det och med en knapptryckning så laddar den ner uppdateringen och installerar den, det är väldigt smidigt.

    Jag har hört en hel del om buggig mjukvara men det är ingenting som jag har upplevt förutom att dem ibland inte kan ansluta till WiFi men då det alltid har drabbat båda samtidigt och en omstart av routern har löst problemet så skyller jag på routern.

    Ljudet är väldigt bra med tanke på storleken.

    /Hellplant
     
  10. bennety

    bennety Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon företag
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon företag
    Telefon:
    Pixel 4a
    Telefon 2:
    Mi A2 lite
    Platta:
    Lenovo Tab M10 FHD plus 10.3
    Har haft min i flera år och har aldrig haft problem med wifi, mycket lättplacerad och har bra ljud. Efter att ha provat flera andra sk. wifi köksradio så måste jag säga att denna har ett väldigt bra och lättarbetat gränssnitt på mjukvaran.

    /henrik
     
  11. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Grym som köksradio
     
  12. puttepj

    puttepj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag köpte min Squeezebox när det var ett nytt påfund och Logitech endast hade en modell som i dag kallas Squeezebox Classic men då bara hette Squeezebox.

    Jag streamar en del vanlig internet-radio men kör ingen musiktjänst. Istället har jag sedan urminnes tider MP3:at allt jag köpt inklusive mina gamla vinyler, vilket gör att jag idag har dryga 12.000 MP3:or på en hem-server. Med Squeezeboxen kopplad till musikanläggningen, och en spellista som innehåller alla MP3:or kör jag oftast random, vilket är grymt. Har även 2 st Squeeze radio, en i köket och en på min 11-årings rum. Alla 3 kör wi-fi utan problem. Oftast synkar jag Squeeze-radion i köket med Squeezeboxen som står i vardagsrummet, kopplad till musikanläggningen.

    Synken är inte 100%-ig så man kan få lite fas-förskjutning om man står så man hör båda samtidigt men det är inte på något sätt irriterande. Dock kan 'squeeze-servern' bara synka 2 enheter dvs vår 3 box kan inte synkas samtidigt.

    Idag finns även Squeezebox Duet som du kopplar till musikanläggningen. Den är överlägsen Squeeze-radion, tycker jag.

    /putte
     
  13. Rambler

    Rambler Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en squeeze radio som funkar underbart i köket, har aldrig vart några problem med wifi och spotify. Har även en squeeze touch till stereon i vardagsrumet som kan synkas med den i köket om man vill, samt en server för att kunna spela mp3:or oxå.
    Helt underbar kombination.
     
  14. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Har en radio och en classic, nöjd med båda.
    Funderar lite på en Touch till altanen :)
    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  15. superpin

    superpin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har liksom puttepj kört Squeezebox sedan första batchen av den som nu heter Classic kom till Sverige. Alltid med egen server och sedan spotifypluginen kom även Spotify.

    Hemma finns det i dag två Classics, två Boom, en Radio, en Touch och en Duet (Controller och Reciver).

    Touchen står i vardagsrummet vid stora ljudet, dock blev jag så irriterad på att jag inte ser displayen från soffan så jag ställde dit en synkad Classic också bara för att kunna använda vanlig fjärr (Harmony one) och se vad jag gjorde. Dueten, eller egentligen Controllern finns också i vardagsrummet men jag gillar den inte och använder Squeeze Commander på telefonen istället. Receivern använder jag inte. En Boom i sovrummet vid sängen och en i kontoret, funkar bra och grymt bra ljud mtp storleken. Radion står i köket, har batteri i den och använder den i trädgården också. Funkar klockers!

    Tog faktiskt med mig en netbook, en usbdisk och Touch+Radio till fjällen häromåret, blev succe hos polarna. Radion överlevde tom bastun...

    //Ola
     
  16. TheEdge

    TheEdge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tack alla för era svar! Jag kommer att köpa en radio så fort lönen ramlar in. Då kommer även jag med ett utlåtande! :)

    Fortsätt gärna dela med er av era squeezebox erfarenheter!

    Mvh Edge

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  17. TheEdge

    TheEdge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Idag är det dags! :)

    Vill bara dubbelkolla en sak som jag tror att jag vet svaret på men måste bara kolla!

    Visst är det stereo på 3,5 utgången?

    Tänte om man kopplar den till en stereo eller andra högtalare.

    mvh

    Edge
     
  18. puttepj

    puttepj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jepp. Grabben kör sina lurar i sin

    /putte

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  19. puttepj

    puttepj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Fast vill du koppla den till stereon skulle jag nog satsa på en duet istället som har Line out

    /putte

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  20. TheEdge

    TheEdge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Huhh...har ni haft problem med Spotify ibörjan? Allt ser ut att fungera...kommer in....ser bilder och listor...spelar men INGET ljud! De kände till problemet på Logitech men hade för närvarande ingen anning varför vissa har detta problem!

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2