Vart köpa Asus Nexus 7 innan September

Diskussion i 'Google Nexus' startad av ruva, 28 jun 2012.

  1. Zcorc

    Zcorc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu står min som being processed på borderlinx, får se hur lång tid det tar :)

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  2. Dezpite

    Dezpite Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hallå! Jag ska till London och Liverpool 24:e augusti och kolla fotboll. Är det värt att köpa en Nexus 7 där eller har den kanske redan släppts här då? Jag har inte varit så insatt.

    Var i England är det isåfall billigast att gå och köpa den?
     
  3. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Det är antagligen värt det även då, även om det är för tidigt att säga. Riktpriset är £199 för 16GB och du bör hitta den för det på pcworld med systerbolag och carphone warehouse mfl.
    Momsen är lägre i UK och kronan relativt stark mot pundet fortfarande. Asus hoppas få den till sverige i september för mellan 2000-2400 SEK. Jag gissar på att den kommer att ligga närmare 2400 här, när den kommer.
     
  4. Statsminister

    Statsminister Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Har en polare som bor i LA och har lovat att hjälpa mig med en N7. Han köper den och skickar den som en present till min dotter som lämpligt fyller år snart - tullen borde ej kräva mig på moms. Frågan är bara, vart är den billigast i USA? Är det google play som gäller?
     
  5. linus007

    linus007 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    MacMall säljer den för samma pris, dem hade riktigt stort lager med n7, dock är det endast två per person. Köpte två stycken där och det blev ca 273 dollar styck.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
  6. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Strikt enligt lagen så verkar det som du ska betala moms, se http://www.tullverket.se/innehallao/g/gavafranutlandet/gavafranutlandet.4.4ab1598c11632f3ba9280005731.html, men chansen är väl stor att ett omärkt paket slinker igenom. Tänk bara på att om ni skriver ett lågt värde på tulldeklarationen så är det också det som gäller vid försäkringsärenden (t.ex. om den går sönder i posten).
     
  7. NoNick2

    NoNick2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7
    ROM:
    Stock
    Jag har alltid behövt betala moms på elektronik beställt från USA, vilket iofs kan bero på att de alltid skriver rätt värde på innehållet. När det gäller N7 så blev det ca 500 i moms.

    Sent from my Galaxy Nexus
     
  8. licro

    licro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Men man bör slippa moms om det är en gåva/födelsedagspresent som han vill att den ska skickas som och när han verkligen har en familje medlem som fyller år blir det svårt för tullen att göra annat än att släppa förbi nexusen utan moms om inte barnet är väldigt litet. svårt att tro att ett spädbarn behöver en platta och att de skulle vara den riktige mottagaren.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  9. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Gränsen för moms och tullfri present är 500. Åldern på mottagren är helt oviktig. Tullen skiter i vem som betalar, paketet lämnas inte ut utan betalning om det väl "fastnat".

    Bara att hålla tummarna för att det inte fastnar!

    Dessutom måste din bekanting ljuga med innehållet på åaket-deklarationen om det ska skickas med USPS då det inte är tillåtet att skicka grejer med litiumbatteri internationellt med USPS:
     
  10. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    DHL hittade till jobbet som lovat och levererade paketet. Nu ligger min Nexus 7 på skrivbordet och laddar. Har inte startat den, de får bli när jag kommer hem. Har dock inspekterat ramen och inget verkar löst! :) Nu är det bara döda pixlar man ska undvika så är köpet klockrent då det gäller hårdvaran! :D
     
  11. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    vill bara styrka det asawi skrivit, gränsen är 500, oavsett mottagare och det måste va ikryssat "gift" på fraktsedeln. jag har gjort ca 20 köp från amerikanska ebay och mitt allra första var ett par skor som värderades till ca 600 och jag åkte på moms och avgifter. efter det har jag varit noga med att före köp maila försäljaren och frågat om det gått bra att dom skickar som gåva och har aldrig mer köpt nåt värt mer än 500 och inte heller råkat ut för momspålägg igen.
     
  12. Zcorc

    Zcorc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Haha, DHL har tappat bort mitt paket på arlanda, så jävla typiskt :)

    Nån som vet vad som händer om de inte skulle hitta det?
     
  13. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Hur gick det?

    Skickat från min XT910 via Tapatalk 2
     
  14. Zcorc

    Zcorc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Om du menar mig så hitta dom paketet och det ligger nu och väntar på mitt skrivbord hemma, detta kommer bli den lägsta dagen i mitt liv :cool:
     
  15. marreboy

    marreboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Får besök av en kompis från Skottland till helgen. Lite på impuls bad jag honom kolla om han kunde fixa en Nexus 7:a åt mig. PC-world och phonewarehouse hade inga i lager. Däremot hittade han www.ebuyer.com som hade 500+ i lager av 16GB för 199 pund och fri 24 timmars frakt inom UK-mainland. Han la beställningen vid 08:30 i morse och de bekräftade leverans i morgon inom en timme.

    Hehe låter som att man blir dubbel nexus ägare till helgen. :)
     
  16. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

    Bad just en kompis i Edinburgh köpa en, PCWorld hade.
     
  17. Blackspeed

    Blackspeed Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min har just lämnat Borderlinx och nån gubbe på DHL sitter nog och kladdar på den i detta nu :P
     
  18. Serious Bob

    Serious Bob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beställde från ebay uk, säkert t o m dyrare än bazula men vafan. Msisade att be min syster som var i Skottland förra veckan. fml. Iallafall är oktober alldeles för länge, förhoppningsvis kommer den nästa vecka!
     
  19. Vamox

    Vamox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har en liten fråga angående köp av Nexus 7.

    Om man köper den på Ebay kan jag skicka in den till Asus Sverige då om den skulle gå sönder eller måste den skickas till Asus UK? Tänkte köpa den i Sverige men om den inte släpps på 2 månader så känns det inte så aktuellt.
     
  20. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Det verkar inte som att Asus vill ta emot dem innan de själva säljer dem här, enligt de som försökt laga sina med glapp.
    När de väl börjar importera själva ska det inte längre vara några problem med det.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2