ICS i mars!?

Diskussion i 'Desire S' startad av svenphone, 8 feb 2012.

  1. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Har en Desire S som andra telefon och jag är jävligt skeptisk till att uppdatera till ics, telefonen som den är nu fungerar ju helt otroligt bra. Flytet i den är ju grymt, nästan så jag tycker det är bättre i den än min Sgs3. Batteritiden är riktigt bra med nuvarande version, ja allt fungerar klockrent helt enkelt. Än så länge har ingen telefon jag haft (förutom sgs3) fungerat spec imponerande bra efter uppgr till ics. Dessutom tycker jag att bla exchangestödet är till det sämre i ics kontra 2.3.5.

    Näe, jag är skeptisk ;-)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  2. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Har vi använt samma telefon?

    Nä, så dålig är den inte men den har ju helt klart sina brister. Flytet är väl ok, skulle verkligen inte kalla det perfekt på något sätt. Långt kvar till iphone standard. Batteriet är väl också ganska average på min, räcker en dag med vanligt användande.

    Är trots detta ändå lite rädd för att det blir värre av ICS. Den erfarenheten jag har av ICS är att det är något mer tung-rott och så ska ju Sense ovanpå det.
     
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Näe , jag är tämligen säker på att vi inte använt "samma" telefon ;-)

    Personligen har jag ingen "nytta eller behov" av 4.X.X egentligen. Android 4 är inget måste för mig och därför kommer jag troligtvis inte uppdatera min. 4.0 känns tungt och alla telefoner hanterar inte det på ett användarmässigt bra sätt.

    Den enda telefon jag haft som fullt ut (i mina ögon) hanterat 4.0 är min sgs3,dock kan man om man är petig upptäcka microlagg även i den. Scrollflytet upplever jag som skönare/behagligare i min Desire S faktiskt, trot eller ej :-)


    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 2 aug 2012
  4. Droid119

    Droid119 Guest

    Jag har stock 4.x.x uppdateringen på min Sensation. Upplever inga problem alls, Dock för att undvika problem gör en fabriksåterställning innan du uppdaterar OTA
     
  5. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Förfrågan om status skickad till HTC, låtom oss se vad de svarar.
     
    JimEn och svenphone gillar detta.
  6. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Svar från HTC:

     
    henrik_6 gillar detta.
  7. henrik_6

    henrik_6 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Tack, men det här med svar från leverantören om uppdatering är under all kritik.

    För det första, när det kommer en mindre uppdatering (som det gör ibland), hur svårt kan det vara att informera vad som är uppdaterat eller nytt.
    Nu måste man sitta och googla det samt läsa om olika teorier vad folk tycker är bättre resp. sämre efter uppdateringen.. Vad händer med release notes för dessa uppdateringarna? (uppdatera gärna mig om det redan finns, för det fanns inte förr)

    Men om en tillverkare bestämmer sig för att uppdatera en av deras modeller så kan väl detta inte ske med status "as is".. Jag menar alltså att man måste ju sätta upp ett projekt med tidsplan och tydliga mål?? Eller är det endast i min värld man gör så när man vill ha ngt gjort?
    Sätter man en tidsplan så får man gå ut med den och sen hellre uppdatera med en förklaring varför det blir försenat samt en ny tidsplan...

    Hade jag hanterat mina kunder på detta sättet med dom tjänster jag driftar hade jag fått sparken för länge sedan... Vi är ju faktiskt deras kunder och det är vi som ser till att dom får sina pengar..

    Röstar nästan för att Swedroid gör en artikel om detta med dom större leverantörerna med riktiga svar och inte att man hänvisar tillbaka till sina" huvudkontor". Luddiga svar som "senare i år" eller "det kommer men vi har ingen info alls" är uttjatat.. Är man rädd för att få skit om datumet springer iväg?

    Så, nu fick jag skriva av mig lite.. Men det är bara mina 2 ören..

    Go kväll Androiders...

    Sent from my GT-P7310 using Tapatalk
     
    Einherjar, MasterMas, Mizz Mezz och 2 andra gillar detta.
  8. svenphone

    svenphone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 7 pro
    Platta:
    Galaxy tab A 2019

    tack. nu slapp jag skriva.

    ..what he said. :)
     
  9. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Får jag säga vad jag tror skulle jag säga att tillverkarna ännu inte riktigt förstått vidden av vad deras konsumenter förväntar sig när det kommer till uppdateringar av sina enheter. Det är i alla fall den känslan jag fått genom åren i Android-lägret - inställningen hos tillverkaren är snarare

    "Ni ska vara glada att vi ens överväger en uppdatering till era telefoner"

    än

    "Självklart jobbar vi så effektivt det går för att ge er snabb, korrekt information om er enhet kommer uppdateras och i så fall när ni senast kan förvänta er uppdateringen."

    Den senare bilden är något de gärna visar utåt men eftersom vi gång efter annan blir bevisade om motsatsen får man känslan av att sanningen ligger närmre den förstnämnda... (eller i alla fall jag).

    Det man inte heller ska glömma är att de i viss mån har rätt när de tänker på detta viset. Du köper en telefon i dess befintliga skick och allt utöver det är en bonus - det är i alla fall så de vill man ska tänka. Det finns också en poäng i det de säger, självklart ska man köpa en lur för att man gillar hur den är här och nu, inte för vad den kanske kommer vara om ett år.

    "Tyvärr" kom ju dock Mr. Jobs och ändrade på denna syn. Folk som köpt iPhones har alltid kunnat tillräkna sig åtminstone nästkommande 2 uppdateringar av operativsystemet. Det är inte säkert alla tänkt på det, men denna inställning skänker i min mening en enorm trygghet i ens köp av telefon - jag vet att den kommer hänga med i åtminstone ett par år och åtnjuta samma privilegier uppdateringsmässigt som sina uppföljare (med viss reservation för utsvävningar som Siri och dylikt).

    Nu är det såklart stor skillnad på hur bilden ser ut Android/iPhone, tillverkarmässigt och därmed också uppdateringsmässigt. Det är egentligen ingen rättvis jämförelse på det sättet, men jag tror ändå folk har svårt att låta bli att göra en omedveten jämförelse dem emellan när det kommer till detta. En mer rättvis jämförelse skulle väl vara att plocka Nexus-serien, "Androidsidans iPhone", där det faktiskt fungerar mer eller mindre precis som jag beskrev ovan. Detta bevisar väl om inget annat att åtminstone Google fattat galoppen, frågan är om vi någonsin kommer få se samma utveckling hos sidotillverkarna? Uppenbarligen verkar det som efterfrågan finns.

    Edit: upptäckte att jag började sväva iväg lite där. Hela poängen med ranten var alltså att eftersom sidotillverkarna (HTC, Samsung, Sony osv.) verkar ha en annan syn på uppdateringar i grunden skulle det också kunna förklara varför de inte riktigt fokuserar och lyckas till 100% när de väl bestämt sig för att uppdatera en produkt.
     
    Last edited: 8 aug 2012
  10. berg3n

    berg3n Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jelly bean

    what if...förseningen beror på att de insett att Jelly Bean skulle vara en bättre uppdatering för desire s :). Aja inte så troligt kanske :D...men man kan ju drömma iaf :D
     
  11. henrik_6

    henrik_6 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Ja jag håller med dig oxå.. Det är ju så att dom måste anpassa versionen till just den modellen dom har, men det gör ju inte saken bättre med en sådan inställning... "ni ska vara glada att ni får uppdateringen" när dels det är dom själva som säger ATT dom kommer uppdatera samt att det är väl ett av Google/Androids krav att en produkt ska få alla uppdateringar 18 månader efter den släppts? (rätta mig om jag har fel)

    Det kanske skulle funnits ett sätt redan från tillverkaren att välja vanilla eller tillverkarens ROM.. :-P

    Sent from my GT-P7310 using Tapatalk
     
  12. hakannil

    hakannil Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Den 5 och 6 augusti hade jag en mailväxling med HTC Nordic support eftersom jag har haft problem att få tag i uppdateringen (ICS) till min Desire S och dom bad mig göra en factory reset på min telefon för att se om jag då skulle kunna få uppdateringen... Hur skulle detta kunna hjälpa?
    Nu när jag läser denna tråd så blir man ju förbannad, dom påstår nämligen i mailet till mig att det redan skulle vara en uppdatering ute för nedladdning i Sverige, men om ingen annan fått den så är det ju bara munväder från supporten för att vinna tid :-(
    Va trött man blir... Tur att jag aldrig gjorde någon factory reset innan jag läste det här. /HN
     
  13. Einherjar

    Einherjar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    HTC verkar ju vara ganska dåliga på att uppdatera sina produkter. Det här blir nog min sista från htc, nästa blir nog från ett företag som uppdaterar snabbare.
     
  14. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Vore ju bra om de kunde komunicera ut någonting.
     
  15. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Haha, intressant. Känns som de inte riktigt har full koll på vad som händer, men så går det väl när man spottar ur sig 30 enheter på ett år (som dessutom är regionsindelade).
     
  16. Laputa

    Laputa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    magkliarn gillar detta.
  17. henrik_6

    henrik_6 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

  18. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Från XDA tråden, svar från HTC:

    " In regards to the cut off date, we expect to finish the upgrades in August 2012 for all announced devices."
     
  19. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Man kan ju alltid hoppas..
     
  20. Droid119

    Droid119 Guest

    Alla enheter som skulle få ICS ska få dem innan augustis slut.