Övrigt: Jelly Bean Sensation?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av kazapp, 11 jul 2012.

  1. kazapp

    kazapp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag vet att HTC ännu inte lämnat några besked om JB, men jag tänkte att såfort ni vet kan ni skriva beskedet här...

    Jag har ju förstått att JB inte har drastiskt annorlunda systemkrav än ICS, så hoppet om JB lever...

    Swedroid hittar säkert svaret mycket snabbare än jag (för att inte tala om hur lätt det är att missa något i mediabruset) och då vore det trevligt att kunna kolla i denna tråd lite då och då för att se om HTC sagt något.


    PS. Jag har en "vanlig" Sensation - inte en XE eller XL - så snälla, hittar ni något om enbart de modellerna, ange gärna det särskilt.
     
  2. kazapp

    kazapp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Särskilt hoppas jag ju HTC ändrar sitt underliga beslut om att hålla tillbaka Sensation-ägare i Sense 3.6... det skulle nämligen inte förvåna om HTC bestämmer att enbart uppdatera Sense 4 till JB.

    (Jag "offrar" gladeligen "tjocka" Sense för "tunna" Sense om det innebär att jag får ta del av Jelly Bean)
     
  3. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    HTC kommer nog inte släppa jb till sensation
     
  4. Droid119

    Droid119 Guest

    Jag tror faktiskt att vi får JB, men lite senare dock.
     
  5. Suuugen

    Suuugen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Sensation kommer få JB, dock inte med en Sense bas utan AOSP varianten CM10. ;) SÅ gillar man CM så är det riktigt nice!
     
  6. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    grattis till det ointeligenta svaret. cm kanske gör något. eller inte sensation börjar bli en gammal lur
     
  7. Droid119

    Droid119 Guest

    Nästan två år gamla Nexus S både officiellt och av CM. Cm har själva gått ut och sagt att alla telefoner som har officiellt stöd av CM9 nu kommer få CM10 aka Jelly Bean;)
     
  8. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    cm9 är ju fortfarande rc1 o inte ens färdigt. tror nog en port från one s kommer fortare o blir stabilare. men som sagt inget från HTC
     
  9. Droid119

    Droid119 Guest

    Jo, jag vet. Men det är ju på pass nära så snart kommer väl även CM10 fram till sensation;)
     
  10. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    ja cm 11 o 12 när också komma frågan e om dom kommer fungera lika illa. går ju inte ens o använda som everyday rom. 7an va ok sen gick de utför
     
    Last edited: 13 jul 2012
  11. Droid119

    Droid119 Guest

    Fick detta svaret

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  12. kazapp

    kazapp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Iofs tack för att du tog dig tid att fråga, men officiella icke-svar är knappast vad jag var ute efter i tråden :-)

    Det jag hoppas på är att den som först hittar ett verkligt rykte/tips om vad HTC ska göra med Sensation skriver och länkar det här!

    På återseende...
     
  13. kazapp

    kazapp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Eftersom ingen annan noterat det...

    In addition to the HTC One X and HTC One S, we are actively reviewing our product portfolio to identify candidates to receive Jelly Bean. Our goal is to prioritize review for devices launched in 2012 with our numerous carrier partners across multiple regions and then consider our ability to provide updates to products from 2011.

    In general, devices with 512MB RAM or less will not be upgraded to Android 4.1. At present, these devices include the HTC One V and the HTC Desire C.

    The upgrade to Android 4.1 will include HTC Sense 4+.


    http://www.htc.com/www/help/android41faq/
    http://www.htc.com/www/support/content.aspx?id=190044
    https://support.htc.com/alerts_downloads/en/Updates_on_Android_4.1
     
    Last edited: 30 apr 2013