Hur funkar TF300T för dig?

Diskussion i 'ASUS' startad av Hotlips, 27 maj 2012.

  1. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Med en beställd TF300 på posten så blev jag lite orolig när jag såg den här tråden där det verkar som om denna padda är lite instabil.

    Hur pass illa är den stock direkt ur kartong, kommer jag att leta efter en nyare firmware på en gång? på de flesta verkar det som om Asus misslyckats med de första ICS uppdateringarna, har de fått ordning på det nu?

    Helt enkelt, skulle du köpa en TF300t om du fick välja igen?
     
  2. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Den tråden gäller den ursprungliga transformern med tegra 2 - tf101.
    Du kan nog gunga lugnt i båten ;)
     
    Hotlips gillar detta.
  3. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Phew! Trodde ett tag att man köpt en "grisen i säcken" igen. Tack Amp!
     
  4. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Det hade du inte gjort även om den hade haft samma problem som min tf101.. Det är fortfarande en av de bästa prylar jag har plockat upp...
    Du får nog mycket glädje av den... ;)
     
  5. Figgy

    Figgy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag funderar på TF300T men undrar lite över själva android i denna. Hur pass "brandat" är det och överlever man om man är ute efter så mycket "vanilla" som möjligt?

    MvH
     
  6. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Efter att ha hunnit pilla lite på frugans födelsedagspresent kan jag meddela att Asus kör i princip helt Vanilla på den. Du kommer att vara väldigt nöjd :D
     
  7. jyrgas

    jyrgas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej jag har en TF300, och ja den är ganska ostabil tyvärr, känns lite som att Android 4.03 överlag är lite ostabilt, (min Galaxy Nexus hänger sig/startar om sig i bland med, dock bra mycket mindre med 4.04) jag får lite hängningar och omstarter ibland, minst en gång om dagen. Asus är dock en av de bättre tillverkarna på att uppdatera, har redan fått två uppdateringar och det förbättrar plattan lite varje gång. så är inte speciellt orolig.

    Skulle jag köpt denna om jag kände till dess brister, Absolut! gillar den skarpt alla dagar i veckan, trots att den strular ibland. jag har gjort en liten video review för den som är intresserad: http://www.youtube.com/watch?v=nhbF-Ejb_XA (04:18 in i filmen)

    Köpte även tangetbordet till och med en stor USB 2.0 ingång där jag kopplade in både en extern 1TB hårdisk och en Playstation kontroller för att spela Nes spel med och allt funkade klockers! har även stoppat i ett MicroSD kort 32gb som jag formaterade om till NTFS så jag kunde föra över filer större en 4gb och även det tog TF300 utan problem, så en underbar maskin med lite brister.
     
  8. Figgy

    Figgy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det avgör det hela för mig :) Har även tittat på lite reviews och måste säga att det verkar som att asus verkligen har lyckats med denna. Så nu blir det över till komplett för att boka en!
     
  9. perihelion74

    perihelion74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är nöjd med min 300 men nog fasen är den ostabil. Börjar störa mig mer och mer på det. Skall blåsa om den för jag har rätt mycket skit installerat på den. Den liksom fryser till titt som tätt. Tycker ics över lag inte varit någon höjdare vad det gäller stabilitet. Kör det även på galaxy s2 och där var det verkligen inget lyft förrän sista uppdateringen.

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF300T via Tapatalk 2
     
  10. Granath

    Granath Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min TF300 fungerar felfritt.
    Har inte upplevt att den skall vara ostabil på något sätt.
     
  11. hamlon

    hamlon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Funkar galant, inte en enda omstart.

    Tog 2min från unboxing, sen var PS3 kontrollen upphookad och GTA 3 nedladdad. n64oid/zelda/ps3kontroll var inte heller dumt.
     
  12. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Köpte en tf300t idag. Känns hyfsat stabil. Gillar Asus produkter:)
     
  13. Droidfranne

    Droidfranne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har ett problem, när jag filmar så får jag inte med något ljud. Någon som har detta problem?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  14. crazyrobban

    crazyrobban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Jag har haft min T300TG (alltså 3g versionen *skryt skryt*) och so far, så är det allt vad TF101 var och mycket mer.

    Äntligen så är det inget snack om flytet, det är oavbrutet awesome, även när jag slänger in lite Widgets på alla skärmar.

    Kör den i performance mode (bara att man kan växla mellan 3 olika prestandalägen är ju guld).

    Nova Launcher är kung här precis som på telefonen.

    Min dockingsstation är på väg också, hoppas på felfri användning. TF101 hade ett par mörka veckor med mycket buggar relaterade till tangentbordet.
     
  15. Mr*Gibson

    Mr*Gibson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Haft min ett par dar och hittills har den fungerat stabilt. Inga crasher förutom Google Chrome som inte är helt hundra på tf300n.
    Överlag är jag nöjd med plattan hittills. Lite snålt med tabletapps, men det var inte oväntat. Kan bara hoppas att det blir lite bättre med tiden.
     
  16. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag har också en TF300TG. Fick direkt en uppdatering. Men tycker att den fungerar helt utan problem. Jag jag har inte haft en ända crash. Har dock inte fått wifi direkt att fungera. Har även tangentbord till den. Jag gillar den extra. Det batteritiden men inte funktionerna som man får.
     
  17. OlaJanson

    OlaJanson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag funderar på att köpa en TF300T eftersom jag fått en plötslig refund på en defekt dator på webhallen. Jag har alltså dryga 5000 kr att röra mig med vilket innebär att TF300T lockar.

    Jag tänker alltså ersätta min laptop med TF300T. Jag tvekar en hel del, dels pga de problem som vissa rapporterar och dels på grund av att jag jobbar väldigt mycket med Google.docs (eller drive som det heter nu).

    Min fråga i denna tråd är:
    -kommer jag kunna fortsätta jobba med Google.docs på TF300T
    -kan bara köra utan att förvänta sig frysningar, I/O-problem och annat.

    Jag känner inte att jag vill köpa en pryl som kräver att jag Rootar, sitter och pillar i timmar för att få den att fungera optimalt.

    Jag undrar också ifall TF300T har samma problem med torrentnedladdningar som Prime verkar ha (haft?).

    Mycket på ett bräde.

    Med förhoppning om svar.

    Ola
     
  18. 2infinity

    2infinity Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nöjd som fan! Haft den i kanske 1,5v nu! :) Mycket prisvärd och gillar den som fan.

    Tipps på appar jag är mycket nöjd över till den är BSPlayer Free samt FPse(playstation emulator). BSPlayer Free tar alla filmformat och spelar upp dem klockrent. Har testat en 720p 9gb film och de rulla på!
     
  19. 2infinity

    2infinity Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag antar att du har dockan med till din platta.
    Tyvärr så är iaf google docs appen sämst. Men jag tycker du ska prova att gå till webbsidan och se om det fungerar bättre. Kanske fungerar utmärkt där.

    Edit: Kan testa både google docs appen samt deras webbsida ikväll och ge en åsikt.

    Ang torrents så problemet är att det interna minnet är segt. Jag har köpt TT torrent och det fungerar utmärkt så länge man laddar hem till ett sd minne istället för det interna eftersom den läser och skriver konstant.
     
  20. OlaJanson

    OlaJanson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar 2infinity. Jag överväger att köpa den. Dessvärre har de inte det bundlade paketet med dockningsstation inne förrän tidigast slutet av augusti. Jag vill verkligen kunna skriva på den obehindrat -- det är en viktigt del av mitt jobb. De erbjöd mig att köpa bara plattan fram tills de får in resten. Kanske tar jag det erbjudandet. Isåfall hämtar jag den i eftermiddag.