Problem: Gulaktig fläck på skärmen??

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Jockejo, 17 mar 2012.

  1. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Main assay borde var flexkabel (sammansluter mainbord till skärm och oftast kamera, högtalare med mera).

    Sheet relay FPC är också en slags flexkabel.

    Sheet ACF relay är jag orsäker på

    De har inte bytt display iallafall, så hårdpressa den lite med spel så kommer du få fläckproblem igen då det är själva displayen problemet sitter i....
     
  2. Hjulspinn

    Hjulspinn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Åh, j*vla Anovo. Gör dom så bara för att djävlas eller? Byt det som är problemet så det fungerar.

    Ska försöka pressa den och se om det återkommer, för i sånna fall ska det nog bli ett samtal till Anovo. :mad:
     
  3. Jockejo

    Jockejo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Jag lämnade till Deltaservice och fick detta bytt:

    Cover Rear Assy White
    SW Oppgr
    Cover Front Assy White
    FPC Main Assy
    Cap Micro-USB White
    Screw Len:2.6 Diam:1.4 M
    Foil Adhesive Transparent Front
    Sheet LCD FPC
    Cushion Sub PBA
    Sheet Relay FPC
    Sheet ACF Relay

    Har pressat den hårt några veckor nu och det går inte att se det minsta av gula fläckar så jag hoppas jag är av med problemet. :)
     
  4. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Cover Front Assy White
    Sheet LCD FPC

    Där är det man ska byta, resten av jockejo listade är antagligen sånt som Sony säger man ska byta så fort man öppnar den vare sig det funkar eller inte, om du han inte hade problem utöver fläckerna.
     
  5. Taxas

    Taxas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    har en fråga. När vi lämnar in mobilen, lämnar ni in bara mobilen eller förpackningen också.
    Ska lämna in min nästa vecka på thephonehouse
     
  6. Jockejo

    Jockejo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Var bara de gula fläckarna jag lämnade för så det stämmer säkert att resten byts bara för att de pillat i den...
     
  7. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Fråga TPH. Jag tror att när man lämnar in på reparation så brukar de bara fråga efter själva telefonen. Om man lämnar in för att få den utbytt mot ett "sales kit" (om den är DOA) så vill de nog ha hela paketet.
     
  8. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag har en ganska fet gul fläck som kommer fram så fort telefonen blir lite varm (vilket den blir ganska ofta) i det nedre högra hörnet.. Så mycket skit som man läst om t.ex. Annovo (varför får de ens fortsätta reparera telefoner?) så drar man ju sig för att skicka in telefonen i typ två veckor..

    I övrigt fungerar luren skapligt.. Men trist att skicka iväg den för att sen se att de kanske inte bytt skärmen ändå? (Har även en död liten pixel på min skärm tror jag.. (Ser den endast med dead pixel test, aldrig annars..)
     
  9. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Bli inte allt för avskräckt av historierna, det finns solskenshistorier också. Min blev reparerad på 12 dagar och han fungerat klanderfritt sedan dess. Se bara till att ta bilder på problemet och lägg dem på startskärmen på telefonen. I beskrivningen av problemet som du anger hos butiken så nämner du att bilder som visar problemet finns på startskärmen.

    Så gjorde jag, och de bytte ut skärmen.
     
  10. jensklas

    jensklas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Är inne på min 3e Sxs, 2 första med gula fläckar. Upplever precis samma som dig med gulare i kanterna än i mitten där det är mera vitt. Har efter ett par månader inga gula fläckar, har pressat telefonen HÅRT. Är rätt säker på att det är i sin ordning med lite annan nyans runt skärmen på vissa appar

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  11. Hjulspinn

    Hjulspinn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jahopp.

    Tre dagar efter att jag fick hem den igen uppvisade telefonen gula fläckar. Pratade med Sonys Support och meddelade dom att skärmen inte var bytt, vilket han tyckte var väldigt konstigt för verkstaden SKALL veta hur dom fixar detta problemet då det inte är någon nyhet för dom.

    Det enda som blir att göra är att skicka tillbaka den på en backrep med en skriftlig lapp där det står "gör om gör rätt".

    Egentligen borde någon form av protestlista skrivas där vi alla tillsammans visar vårt missnöje med Anovo, så att alla de stora märkena som t ex Sony och HTC byter serviceleverantör. För detta är ORIMLIGT!
     
  12. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Hehe, lite lustigt att jag som inte ens jobbar på en service verkstad är mer kompetenta än dem, nu har jag visserligen gjort det, men då var inte ens XS ute. Riktigt dåligt av anovo att inte kunna fixa ett sånt välkänt problem.

    Dock är det inte Sony som väljer serviceställena utan Butiken/operatörerna, men visst det är ändå Sony som gör de autoriserade.

    Edit: Skriv ut mejlet du skrev till Sony samt vad de skrev och skickade med, så borde de ju ändå fatta det är skärmen de ska byta.
     
    Last edited: 9 aug 2012
  13. Hjulspinn

    Hjulspinn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det är ju bara pinsamt för Anovo. Någon borde ringa upp deras föreståndare och be honom/henne/hen söka lite på detta forum och se vad vi användare tycker om deras service. (Ska tillägga att jag tidigare haft stora problem med Anovo när jag hade HTC, dock så var problemet mer svårupptäckt, men detta är ju som sagt ingen nyhet för Anovo.)

    Tyvärr tog jag allt över telefon med Sony.

    Skulle det fungerar att i mitt fall be Tele2 om att få skicka den till en annan serivceverkstad?
     
  14. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Du kan ju alltid prova, men de har med stor säkerhet ett avtal med anovo.

    Sent from my Xperia S
     
  15. CHEMAS

    CHEMAS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det verkar ju som att ingen annan har en annan nyans längs kanterna. på min är det mest nyansskillnad i botten och är inte pga betraktningsvinkeln.
     
  16. tobias84

    tobias84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Skickat min till deltaservice idag. hoppas på snabbt ärende.
     
  17. drbrain

    drbrain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Har också äntligen skickat min till Deltaservice idag.. fick ingen lånetelefon av CDON (lite dåligt!!) så jag köpte en beg Arc S istället att ha undertiden.
    Och ärligt talat tycker jag Arc S'en är snabbare i menyer osv än min SXS.. den känns rappare helt enkelt :/
     
  18. mudnor

    mudnor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lämnade in min till MediaMarkt för en månad sen, killen visste inte vart den skulle.. sommarjobbare kanske. Någon lånetelefon fanns inte, eftersom de inte hade anpassade för det simkortet, och har inte fått någon länk eller några uppgifter för att hålla koll på processen, känns liiite som att jag gav bort telefonen till någon jävla clown som råkade stå i kundserviceavdelningen...
     
  19. tysonayt

    tysonayt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Får väl uppdatera från att jag lämnade in min på Media Markt.

    När de bytte skärmen så gick det på en vecka och den var uppenbart utbytt, alla repor som fanns innan var borta och det var inga gula fläckar eller andra fel på skärmen. Däremot så verkade det som att något gått snett och "ör-luren" för samtal slutat fungera. Så det bar tillbaka till Media Markt för att snacka med de, och där var det inga problem för att lämna in den igen för servicepersonalen förstod direkt att felet uppstått under skärmbytet. Denna gången tog det någon dag längre men fick i alla fall tillbaka en fungerande mobil denna gången! Det var Deltaservice som skötte det hela.

    Blev faktiskt överraskad över hur bra det hanterades och måste ge kudos till Media Markt, i mitt huvud så var de aldrig något att föredra men nu efter detta så kanske man ska tänka om.
     
  20. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Jag utmanade ödet igår och skickade in min för fix av gula fläckar. Lämnade in i butiken (Expert) så det blev Regenersis... Får se hur det går.