Diskussion: Strul/problem eller fördelar med/efter ICS-uppdatering

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av teal, 13 mar 2012.

  1. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Lägg in gb igen med Odin då?

    Skickat från min GT-I9100
     
  2. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Någon mer som har problem med att efter en tid så slutar mobilen att hitta Simkortet och enda sättet att lösa problemet är att starta om mobilen. Då funkar allt igen. Då kan de ta typ 12h till 4 veckor innan de händer igen. Helt plötsligt så ser man cirkeln med ett sträck igenom istället för där man brukar se GSM-signalen.

    Försöker man då gå in i mobilinställningarna så säger Telefonen att de ej är tillgängligt för inget SIM-kort sitter i telefonen. En omstart löser som sagt alltid problemet. Hade aldrig detta problem innan den senaste uppdateringen. Åtminstone inte vad jag har märkt.

    Någon mer som råkat ut för detta?

    Då jag uppdaterade luren sist så gjorde jag en återställning + format USB storage. Just för att såna här problem inte skulle dyka upp. Men samsung lyckades ändå visa hur redig mjukvara dom har. :(
     
  3. shanx

    shanx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Okej uppdaterade telefonen till 4.0.3 och vet inte riktigt vad mer den uppdaterade, ny android firmwire? Stor skillnad på gränssnitt etc så jag antar jag fick alla de senaste uppdateringarna.

    När jag sätter i usb-kabel som ansluter till datorn, hänger datorn sig. Efter ett tag kommer jag in i telen men det står 0 items så kommer inte åt musikmappar etc.
     
    Last edited: 7 jul 2012
  4. Patlan

    Patlan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Händer mig med lika oregelbundet. Ingen aning om varför.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  5. Gero

    Gero Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Efter uppdatering till 4.0.4 så tappar jag anslutning till Wifi titt som tätt! Hände aldrig med tidigare versioner.Har viloläge "aldrig" ikryssat.

    *edit* När jag tog bort appen "Galaxy_S Unlock" verka det funka normalt igen :)
     
    Last edited: 27 jul 2012
  6. Devablo

    Devablo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har lite bråttom så jag läser inte igenom tråden; men varje gång jag försöker uppdatera min mobil så står det att jag har nätverksproblem.
    Tack på förhand!

    //Philip
     
  7. brobjo

    brobjo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Prova med Kies eller Odin.
     
  8. Devablo

    Devablo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Okej, testar.
     
  9. toxic76

    toxic76 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Jo jag har samma problem

     
  10. Fonzie

    Fonzie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har uppgraderat min SG II till 4.0.4 och har stött på lite patrull. Den är helt orootad. Började men en factoryreset INNAN jag efter lite mekande fick rätt på uppdateringen i KIES, vilken flöt på bra.

    Problemet är att jag nu har fått en svart ruta "på" bakgrundsbilden som jag inte kan få bort, oavsett om jag använder en originalbakgrund eller väljer en egen bild från galleriet ligger rutan "ovanpå".
    Den svarta rutan är full med typ serienummerinfo. Raderna lyder enligt följande:

    HW: MP X.XX
    PDA: 19100XXXXX
    Phone: 19100XXXXX
    CSC: Unknown
    RF Cal. Date: 2011.xx.xx
    SMD,PBA: X
    Camera: n/a
    TSP: XxX
    TSK: XxX
    UnigueNumber: X

    Hur får jag bort den?

    Problem två, som jag uppmärksammat. Jag har alltid kunnat justera ljusstyrkan genom att dra drop-down-menyn i sidled, vilket är en underbar funktion, men jag får det ej att fungera nu och jag har givetvis stängt av automatisk ljusstyrka samt energisparfunktionen.

    Ber om ursäkt om ovanstående problem redan är omnämda men jag kunde ej hitta något.
    Tacksam för hjälp.
     
  11. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Nummer 1 låter som att du aktiverat nånting under "Inställningar" -> Utvecklaralternativ! Har inte stock så kan inte säga direkt vad det kan vara... Men kolla där om det inte går att avbocka någon ruta, typ "Telefoninformation på hemskärmen" eller vad det nu kan heta! Annars kanske du har någon App som gör den där rutan? ;) Det går inte att klicka på den eller något? Är den kvar även när du bläddrar mellan hemskärmarna? ;)

    Nr 2... Kan du gå in på t.ex. "Inställningar" > System >Status Bar och där aktivera "Brightness control"? (eller på något liknande ställe)... Jag kör med CM10, men det kanske ser likadant ut på alla JB-roms :P
     
  12. brobjo

    brobjo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Jag tror att ljusstyrkejusteringsmöjligheten (Puh, underbart ord) ni nämner är borttagen i 4.0.4 rätta mig gärna om jag har fel.
     
  13. Fonzie

    Fonzie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har gjort ännu en factory-reset men den svarta rutan försvinner ändå inte. Den är där direkt när jag startar så det är tveksamt att det är något jag klickat i :) Den är även kvar även när jag bläddrar bland hemskärmarna. Under utvecklaralternativ finns där ingen ruta som är ibockad... Fruktansvärt störigt, snart går jag och köper en SGIII. :)

    Hittar inget "Status Bar" i inställningar?! Någon annan som får justeringen av ljusstyrkan i drop-down-menyn" att funka i 4.0.4? Förstår inte alls varför de skulle vilja ta bort en så användbar funktion?
     
  14. Miatamannen

    Miatamannen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Android 4.0.4 gör att jag är tvungen att "para" ihop med bilstereon VARJE gång som jag sätter mig i bilen.
    Tidigare skedde detta automatiskt.
    MYCKET irriterande !!!
     
  15. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Har läst om att någon löste det med en fabriksåterställning

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  16. Direktörn

    Direktörn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fattar inte hur jag ställer in svenskt tangentbord! Hittar inställningar för inmatningsmetod och väljer svenska men tangentbordet är fortsatt engelskt. Scandinavian keyboard funkar ju iof men jag har för mig jag gillar "orginal" bättre.

    Har uppgraderat via ODIN. Laddade ned nordiska versionen. Allt var på svenska direkt efter uppgraderingen. Tangentbordet är dock engelskt?!

    Mvh
     
  17. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Är du säker på att du har Original-tangentbordet ikryssat och allt? :) Vet inte hur det är på Stock (kör med custom rom) men har för mig att det är två ställen man måste ställa in grejer på... Först måste man "aktivera" tangentbordet, och sen även välja att man ska använda det tangentbordet! Och sen som du säger, gå in på inställningar (gör det för RÄTT tangentbord, så du inte ändrar på någon som inte används för då händer ingenting) och ändra till Svenska! :)

    Vet inte om du förstod ett dugg av vad jag sa (lugnt, för det gör inte jag heller) men - jag har för mig att det kan vara lite småmysko ibland! ;) Pröva dessutom att starta om mobilen!
     
  18. GregerW

    GregerW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Och sedan dra fingret över skärmen fram och tillbaka en stund och se vad som händer..:)
     
  19. polkagris

    polkagris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Mest störande m ICS, för mig, jmf med GB

    Uppdaterade inte från Gingerbread pga allt negativt jag läst om erfarenhet av ICS på SGS2. Häromveckan var jag tvungen att skicka telefonen på service, och fick tillbaka en med senaste mjukvara (inkl Samsungs "fix). Är en del rätt störande skillnader.

    1. Att inte längre snabbt kunna ändra skärmens ljusstyrka genom att swipe:a högst upp på skärmen vid notification bar. Det gör att jag istället har skärmdisplay inställt på auto, och min batteritid är betydligt sämre nu.

    2. Att appar som förut automatiskt roterade skärmen (porträtt till landskap och vise versa) slutat göra detta. Jag störs av oönskad rotering av skärmorienteringen, så har stängt av denna, men i vissa appar (t ex QuickPic, Youtube, ezPDFreader etc) växlade dessa tack och lov ändå automatiskt när jag vred på skärmen (t ex så växlade youtube då till helskärmsläge för video). Detta funkar fortfarande på QuickPic, men de andra måste jag dra ner notification bar och slå på autorotera för att få skärmen 90-grader tiltad.

    3. Diverse buggigt beteende, täta omstarter och tidvis dåligt fungerande bluetooth.

    Positiva förändringar med ICS är framförallt att jag nu kan köra Chrome samt launchern Nova.

    Tilläg: När jag fick tillbaka den från service gorde jag fullständig fabriksåterställning samt formaterade microSD-kortet, för att försöka undvika problem och buggighet.
     
    Last edited: 28 aug 2012
  20. Direktörn

    Direktörn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har fortfarande inte fått till svenska tecken på tangentbordet på min Galaxy S2 med ICS. Hur tusan gör man?? :(