ACRO S

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av tusenkonstnar, 27 jul 2012.

  1. tjo

    tjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tycks vara omöjligt att få tag på en svart... någon som hittat recension på denna?
     
  2. rtardart

    rtardart Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    För recension läs Xperia S-recensionen här på Swedroid och lägg till en någorlunda subjektiv åsikt om luckorna som inte känns riktigt så säkra som man kanske vill att vattenskyddande luckor skulle kännas. Hårda, men med 1mm gummistropp som håller kvar dom. Får hoppas den håller länge. Men som sagt, följer med laddställ för att slippa öppna iaf USBluckan för mycket.
    Sen kan man rättmätigt klandra mig för att vara en idiot eftersom jag anser att man borde kunna bygga en telefon som är vattentät utan att sätta en lucka över hörlursuttaget, eftersom jag inte lämnar huset utan inkopplade hörlurar vilket motverkar hela poängen med vattenskyddet.

    Antennen får antas ha en annan placering eftersom inte glasranden finns kvar, och den ligger bättre i handen än en Xperia S. (Smaksak möjligen.)

    Tar vanligt SIM istf Micro, men adapter medföljer om man redan varit i microträsket.
    MicroSDkortplats finns, men följde inte med något för-syns-skull-kort på 1gb som vissa tillverkare kanske hade skickat med. Lika bra det.

    Har badat min. Vattnet fick nån lätt avlagring av ny-produkt så jag var väldigt nöjd att få den tvättad :)
    Träffytan på touchknapparna känns bättre än Xperia S. Inte perfekta, träffytan hade gärna fått nå längre ner, men siktar man på "ikonen" istället för dioden så träffar man i 90% iaf. (Nu har jag haft den i en dag och aldrig skrivit en recension förut, men men.. Försöker bara komma på de mest påtagliga skillnaderna mellan den och S. (Har aldrig ägt en S heller, men SD hade inte lagt till Acro S i menyn för vad man äger :))

    Levererades med 4.0.4 från start. Och de flesta sonyprogrammen gick att avinstallera. Ytterligt tacksam för detta.
    Batteriet är något större men har på diverse sidor trots det fått lägre standby- och taltider. Märks om det är något som kommer att revideras.

    Själv är jag nyfiken om någon vet om den inbyggda bildbehandlingen är snällare än S's som hade fått en del kritik för överbearbetning i en artikel jag hittade.

    Vacker som en dag är den iallafall. Köpte min svarta i en butik i Norge jag mest stack inom igår för att fråga när dom skulle få in den. Verkar som dom mer eller mindre placerat den i sitt ställ tidigare under dagen.

    http://www.phonearena.com/phones/compare/Sony-Xperia-acro-S,Sony-Xperia-S/phones/7126,6220

    Hårdvarujämförelse mellan S och Acro.
     
    Last edited: 8 aug 2012
    savage och tjo gillar detta.
  3. Pillo

    Pillo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Elgiganten i sisjön i gbg har lurarna i lager, både svarta å vita men va beredda på att betala överpris :)
     
  4. tjo

    tjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har ni haft några problem med acro s ännu?
     
  5. rtardart

    rtardart Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är lite besviken på kameran faktiskt. Tycker den tar mer eller mindre likvärdiga bilder med min Desire (5mp).. Och bristande logik i fotoalbumet, men det är nog inget acro-specifikt. Om man klickar på en bild i timescape eller vad den widgeten heter.. Klickar man från en bild på internminnet kan man bara bläddra i internminne-bilderna. Klickar man på en MS-bild kan man bara bläddra i dom. Och det finns en albumknapp högst uppe till vänster som inte gör något alls då. Startar man däremot från album-appen funkar allt lysande.

    Har inte heller tittat över det här särskilt noggrant än, men jag har svårigheter att få över filer mellan min Macbook Air och Acron trots/pga Sony Bridge. Telefonen står som att allt minne i den är smäckfullt, utan en kB fritt. Kan därmed inte föra över något till den. Men som sagt, inte börjat leta lösningar för detta än. (Tipsa mig gärna om lösning finns.)
     
    Last edited: 9 aug 2012
  6. tusenkonstnar

    tusenkonstnar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    På vilket sätt är du missnöjd med bilderna? Dålig skärpa? Eponeringen som blir dålig? Mycket brus? För hård komprimering?
    Har beställt en Arco S då jag vill ha en bra vattentät lur men är missnöjd med Xperia Actives Kamera (som förvisso är bättre än defy eller samsungs motsvarande men det säger inte så mycket)
     
  7. kofmame

    kofmame Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kameran är betydligt bättre än på Active.
    Men det blir busigt när man packar in så många celler på en så liten sensor.

    Den enda mobiltelefonen som har en kamera som imponerar är Nokia PureView.

    Telefonen känns riktigt bra, men man vill ju alltid ha mer batterikraft och starkare CPU/GPU för spel.

    Skickat från min LT26w
     
  8. Pillo

    Pillo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kommer ifrån en blade men är inte så impad av touchfunktionen på skärmen. sen blev jag glatt överraskad av batteritiden. 6h mp3 lyssnande(blåtand) och sen när jag skulle lägga mig blev det tuneinradio(streaming) genom wifi och luren var ändå inte död när jag vaknade kl 8 på morgonen. Skulle snooza lite och tänkte att youtube hd i 45 min skulle äta upp det sista på batteriet men nääää. :) iaf grymt nöjd med batteritiden. spöar min blade fett på den punkten....
     
    Last edited: 9 aug 2012
  9. tusenkonstnar

    tusenkonstnar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Såg precis att datumen för leverans av svart har börjat flyttas fram och nu är i september (mot tidigare mitten av augusti). Obegripligt varför man inte kunde trycka ut svarta direkt då det troligtvis är den populäraste färgen. Gissar att man vill få till en liten dubbelhype men för min det har det snarare effekten att jag nog tröttnar och köper något annat. Återstår att se.
     
  10. rtardart

    rtardart Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Alldeles för hård skärpning och uppljusning av mörka partier. Desiren var liksom nöjd med att vara en mobilkamera, Acron känns som den så gärna vill vara något mer. Antar att sensorstorleken är identisk på de tu vilket förklarar mindre behov för bearbetning hos Desiren. (Alltid varit en förespråkare av färre Mpix på given sensorstorlek av just den anledningen.)

    Wet finger tracking är också en gimmick. Okej, den funkar på lätt blöta fingrar, men när skärmen är nybadad så måste den obönhörligen handdukas för att svara vettigt på några input alls.

    Nu var inte vattentätheten alls någon dealbreaker för mig heller så det här är bara småsaker. Det är fortfarande den vackraste telefonen som existerar just nu.

    Trodde jag hade nämnt det, men min kompis första kommentar var att han tyckte den såg tjock ut. Det får stå för honom, själv var det mitt enda tvivel på den innan jag såg den, att den skulle vara perfekt men lite för rund, men den känns så himla mycket mer slimmad på riktigt än på bilderna på nätet. Var ju förberedd på att den skulle vara lite bulligare än en Sgs2 exempelvis, men två millimeter till gör mig INGENTING. Dessutom står den som 11.9mm överallt, men jag lyckas inte mäta den mer än precis runt 11mm. Skit samma. Den ligger skitskönt i handen. DET är det viktiga.

    Jag fortsätter skriva min amatöranalys tills någon stoppar mig :)
     
    Last edited: 10 aug 2012
  11. rtardart

    rtardart Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Men är den verkligen så svår att få tag på? Jag provade i två (väldigt små) mobilaffärer, den ena sa slutet av månaden, den andra hade redan fått in både svart och vit. Norge som sagt, men dom om några borde ju komma efter Sverige.
     
  12. tusenkonstnar

    tusenkonstnar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har bara hittat den i vitt i Sverige så Norge är före även här. Hittade en affär som hade Svart men när jag ringde så visade det sig att dom hade skrivit fel. Gissar att om man går runt rent fysiskt kanske det går att hitta någon butik som faktiskt har en telefon.

    Berätta gärna om någon fått tag på en svart här i Sverige.
     
  13. AmbientTime

    AmbientTime Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia™ 1 V

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia™ 1 V
    Telefon 2:
    Sony Xperia™ XZ Premium
    Det enda positiva med att inte den svarta finns, är att priset har gått ner de senaste dagarna. T.ex Tele2 och SIBA listar nu den för under 4700:-

    Är själv på jakt efter en svart.
     
  14. Lumamannen

    Lumamannen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 12T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 12T
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Platta:
    Samsung Tab S8+
    Fick hem en svart idag på posten, beställde från telias hemsida i tisdags. Så nog finns den alltid...

    Ska bara vänja mig vid sonys varianter nu då, kört Gnex förut..
     
  15. Lumamannen

    Lumamannen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 12T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 12T
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Platta:
    Samsung Tab S8+
    Är det någon som vet hur man stänger av notifieringsdioden? Fruktansvärt irriterande när det lyser grönt eller rött i hela sovrummet när man satt den i dockan och ska slagga.

    Kanske det är samma som någon annan SE-modell, men har inte kört nån S/SE android förut.

    // Christer
     
  16. tjo

    tjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Någon som har liknade problem eller lösning... telefonen verkar inte hitta 3g, står bara R bredvid signalen, har valt 3g nät men hittar inga flera inställningar???
     
  17. Lumamannen

    Lumamannen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 12T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 12T
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Platta:
    Samsung Tab S8+
    Vad har du för operatör, finns det en apn som stämmer med den?
     
    tjo gillar detta.
  18. kofmame

    kofmame Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    R borde betyda roaming... Glocalnet eller något likande som hyr sitt nät?

    3? ;)
     
    tjo gillar detta.
  19. rtardart

    rtardart Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Använder fortfarande mitt svenska nummer tills mitt norska nummerbyte gått genom, R betyder roaming ja. Har du fått det nu på din nya telefon, trots att du inte hade det, med samma simkort och samma operatör i samma land i din senaste telefon?
     
    tjo gillar detta.
  20. tjo

    tjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    bor i finland så jag använder finsk operatör, de hyr sitt nät så det är väl roaming,...
    men åtminstone mina gamla telefoner har visat R, 3g, h, h+...
    men denna visar inget alls förutom R.
    talade med operatören idag och de menade att det skulle vara ngt problem med telefonen, har inte haft ics förut men jag antar att det ska visa vilken uppkoppling man har.
    t.e.x. dropbox väntar på snabbare uppkoppling och vägrar ladda upp bilder, det har fungerat utmärkt förr med samma anslutning!
    APN är som den ska!
     
    Last edited: 14 aug 2012